Hlavní navigace

GfK Temax: třetí čtvrtletí zaznamenalo v Česku mírný růst. Roste i průměrná cena prodané TV

21. 11. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Na pozitivním vývoji se mj. podílely sektory telekomunikací, velkých domácích spotřebičů a také spotřební elektroniky.

Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice za třetí čtvrtletí roku 2017, ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku 2016, nárůst prodejů o téměř 5 %. Tradičně nejvyšší meziroční růst byl u malých domácích spotřebičů (12,2 %), spotřební elektronika celkově stoupla o 2,1 %.

Dvouciferný růst prodejů zaznamenaly zejména domácí audiosystémy s připojením k internetu, přenosné reproduktory a také náhlavní soupravy s Bluetooth. Naopak prodeje tradičních audiosystémů, ale také set-top boxů, videopřehrávačů a rekordérů, pokračují v dvouciferných meziročních poklesech.

K TÉMATU: GfK Temax: druhé čtvrtletí nastolilo mírný růst. Nikoli u televizorů

BRAND24

Průzkum GfK Temax za 3. čtvrtletí 2017, ČR.
Autor: GfK

Průzkum GfK Temax za 3. čtvrtletí 2017, ČR.

U televizních přijímačů je podle zaslané tiskové zprávy nadále znát posun poptávky směrem k rozměrnějším úhlopříčkám a technologiím s vyšší kvalitou obrazu. To se také odrazilo v růstu průměrné ceny prodaného televizoru. Od června do září 2017 pak klesal podíl modelů s prohnutou obrazovkou.

GfK Temax sleduje prodeje technického zboží ve více než 41 zemích. Výsledky jsou založeny na maloobchodním panelu GfK, do kterého je zapojeno zhruba půl milionu maloobchodních prodejen po celém světě.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).