Také velice trefná poznámka. Jen bych to nenazval vykořisťováním, ale spíše nechutí ,,starých struktur" odejít ze zcény. Nejde o malé firmy. Např. takový Hollywood třeba atd. A samozřejmě pak to v konečném důsledku vypadá tak, že na jejich přání zprasí i celý operační systém jakým jsou Vista. takže nejde o nic jiného nežli o pokrok. Oni se brání. Tedy myslí si, že budou mít zisky jako před padesáti lety. Ale to není už dávno pravdou. Louče už dávno nahradila elektřina a žárovky a koně nahradily traktory. Takže tyhle struktury už jsou několik let naprosto na nic. Tak používají policii a statní orgány a různé lobby k tomu aby udrželi část svých zisků. Přitom stejně jednou zcela skončí. To je naprosto neodratné. Je to jejich marný boj, ale velice nepřijemný. Přitom si vezměme, co umělců zničili. Co jich dohnali k drogám nebo k pití. Do čeho všeho měli drzost kecat. Co vše cenzurovali a modifikovali. Kolik desek bylo dle jejich požadavků zpraseno a sníženo z původních záměrů na 30% kvality, jen proto aby oslovili většinu a prodalo se více kusů. Ne nebude mi jich líto. Prvořadý je umělec. Pak spotřebitel a pak tato stáda parazitů.
Zamyslely se učené hlavy také nad přemrštěnou cenou některych médií a služeb,vše přirovnáváme k evropským cenám,ale příjmy 70%lidí jsou mnohem menší,nebude zde ten největší problém pirátství?Ono i evrop.ceny jsou někdy nižší než u nas,to pak už hodně zavání ,takže bych se až tak piratství nedivil!
Mně spíš šokovala reakce ředitelky protipirátské unie na otázku, jestli není zvláštní že odsoudili provozovatele The Pirate Bay, když ti vůbec nic nešířili. Podle paní ředitelky je důvodem to že vytvořili systém, který umožňuje páchat trestné činy (nebo tak nějak).
Takže všichni výrobci zbraní, alkoholu, ale i například prádelních šňůr a dalších věcí, třeste se. Jakmile někdo začne vaše produkty ve větší míře používat k páchání trestně činnosti, půjdete sedět! Kam jsme se to dostali?
Hehe...Ale vždy od nepaměti dávno a předávno tomu, nežli něco jako CD a DVD existovalo, tak se zcela běžně nahrávky půjčovaly a vymněňovaly. Tedy například jsem si náhrál na cívkový magnetofon B4 několik atraktivních desek a ten pásek pak půjčil kamarádovi a ten ho půjčil jinému kamarádovi a ten pásek třeba půl roku někde koloval a vůbec jsem ho neměl doma, aby ty věci slyšelo, co nejvíce lidí. Ještě byl člověk hrdý na to, že bojuje proti socialismu, protože to samozřejmě nebyla české prasátka, ale kapely, která Hvězda nehrála. A já zase měl doma pásky s podobnými nahrávkami úplně jiných lidí, které jsem ani neznal, protože to bylo přes někoho. A dělalo se to jenom proto aby ty nahrávky slyšelo, co nejvíce lidí aby se ten umělec dostal, co k nejvíce lidem atd. Takže potom po revoluci, když sem přijel Zappa nebo Jehro Tull, tak byli doslova vykulení, co lidí je zná a má rádo a uznává jejich díla a přijde jich na konzert více, nežli tam u nich. Hehehe..Takže, kdo tady poškozuje umělce ? Kdo je okrádá o popularitu ? Kdo brání jejich styku s poasluchači ? Není to náhodou přesně naopak ??? Nejlépe to vyřešil Hutka. Udělal si edici SAMOPAL zkratka znamená, sám si pálím. Takže kdo tu okrádá umělce ? Nejsou to jiní ? Jinak jsem nemluvil o tom jestli ryba malá nebo velká, ale o tom jestli ryba ZDARMA nebo ryba za prachy a v tom podle mne rozdíl je. Někdo někoho šíří, protože chce aby jeho díla a jeho názory ať politické nebo estetické byly šířeny, chce dostat do lidí jeho myšlenky, které se mu zdají skvělé a tyto struktury ničí hudbu a díla a brání tomu. A je jedno jestli jim budeme říkat komunisté nebo OSA nebo jinak.
Ono platí obé. Tedy karta na přístup ORF stojí cca 900 Kč. Karta na přístup Sky Link stojí cca 2 000 Kč. Tedy Rakušan, který vydělává více, platí méně. Zvláštní. Ale je pravdou, že i ten Rakušan to ukradne a ORF běží roky v tzv. emulaci.
Ale jinak bych byl maximálně opatrný v definování toho, kdo krade. Protože hodně lidí se domnívá, že je to např. vyděračská organizace OSA a podobné struktury. Že to jsou ti největší zloději a piráti, kteří okrádají, jak umělce, také ti slušní se od nich distancují a také pak koncového uživatele. Takže velký POZOR na definici, toho, kdo je zloděj a kdo krade.
Sečtěme některé věci. Prodávaly se běžně cívkové a kazetové magnetofony a běžně se písničky nahrávaly z rádia. Ještě si pamatuji, že aby to nebylo plnohodnotné a nerovnalo se to černé desce, zcela úmyslně se mluvilo do začátku či do konce písničky, případně se pár posledních vteřin stáhlo, čímž byla úmyslně poškozená a nebyla celá a šlo tak odvysílat i nejnovější hit. Dnes je to jinak. Hrají si celé.
A protipirátské unie označují i tyto ,,nahrávače" a fonoamatéry naprosto arogantně a drze ,,piráty".
Platí se poplatek za medium, tedy CD, DVD atd. Je to dosti vysoké procento. A to i přesto, že ho použiji pro své vlastní dílo, například své fotografie. Nejsem to tedy já kdo je okrádán ???
Z každé odvysílané písničky platí rozhlasová stanice poplatky OSA a spol. Ale hospodský a kdokoli, to kde pustí, platí opět této organizaci z přijímače. Nyní to opět zcela viditelná krádež, tedy dvojí platba za stejnou věc ???
Naprostým vrchlem a arogantní drzostí a nebetyčným okrádáním, pak je následující zákon platný v ČR !!! Pokud se spustí netové rádio. A majitel se domluví s umělci, kteří si nepřejí býti zastupování OSA. Oni s ním sepíší smlouvy, že žádnou platbu od něj nechtějí !!! A vysloveně uvedou, že nejsou zastupováni OSA. Tak přesto platí v ČR zákon, že se musí platit OSA i když se hrají tací hudebníci a umělce které OSA NEZASTUPUJE !!! A to prosím platí toto. Takže kdo je tady zloděj ???
Takže můžeme se začít bavit slušně až začnou jednat slušně ti z OSA a spol. Ale ti zatím bezuzdně kradou jako straky ! A jak se říká ryba smrdí od hlavy. Takže mne tedy mp3 stažená z netu nijak nepohoršuje. Nehledě na to, že se platí i opět procenty z vypalovačky, čili ze zařízení, nejen z média, ,,tak s prominutím, co ješzě kurva, že jsem sprostý", by chtěli jako platit ?
Jo, že potom peníze umělci vůbec nepošlou a zašmelí je jinam do svých struktur na svou propagaci a že se platí i za nezávislé a ti vlastně pak živí /státním zákonem/ nějaké protěžované socialistické lumpy. Atd. Atd. Takže kdo tady nejvíce krade a jehož zlodějnám by se měl každý slušný člověk snažit zamezit ?
Ano. Toto byla velice správná a trefná poznámka. Nejde o to, když někdo něco ,,rozlouskne" nebo když někdo něco ,,natočí" zazipuje a dá free na net. Ale jde o to, když se toho chopí tzv. ,,obchodník", pak to samozřejmě může začít být problém... Příklad. Sat přijímač stojí 1 600Kč. S nahraným emulátorem jsem ho viděl prodávat za 5 000 Kč. To už je bezmezná zlodějna. Jsou Card servery, které jedou zdarma a jsou Card servery, placené, kdy si jejich majitelé doslova vydělali na barák, tedy několik milionů. Tedy to je také dost podstatný rozdíl.
Koupil jsem si počítač, zaplatil jsem poplatek OSE, koupil jsem si tiskárnu, zaplatil jsem poplatek OSE, koupil jsem si MP3, zaplatil jsem poplatek OSE. Koupil jsem si CD, použil jsem ho na druhou kopii, nebo vlastní fotky, zaplatil jsem poplatek OSE. Takže můžu s klidným srdcem stahovat, potože jsem zaplatil všechny poplatky a dokonce navíc za kartu, kterou mám ve foťáku a tiskárnu, kde tisknu vlastní výtvory..
a jako takové je předmětem filosofické debaty, zdali něco takového vůbec existuje. Zdali to není jen sociální konstrukt sloužící k vykořisťování. Proto kodifikace autorského práva v současnosti je mladá záležitost - stačí se podívat, jak se na to dívali ještě za Rakouska-Uherska.
Demokracie má někdy větší sklon k autiritativnosti než diktatury na konci své epochy. Už ve starověkém Řecku věděli, jak snadno se zvrhává pod tlakem demagogů typu šéfky protipirátské unie. Jak jinak lze vysvětlit nové evropské směrnice, které mají ambici cenzurovat internet v oblasti audiovizuální produkce. To už člověku může být sympatičtější čínská cenzura internetu, protože je to, světe div se, předvídavá regulace.
Cit. (iHned.cz): "Soudce Tomas Nordström měl podle rozhlasu velmi blízko zájmům žalující strany hned ve třech případech: za prvé tím, že je ve svém volném čase členem Švédského spolku pro autorská práva (SFU), v němž zasedají i lidé hájící zájmy zábavního průmyslu proti Pirate Bay. Za druhé se jedná o Švédské sdružení pro ochranu průmyslu, které bojuje za posílení autorských práv (SFIR). Tady je Nordström členem předsednictva. V posledním případě se pak jedná o organizaci, jejíž členkou je opět jedna zástupkyně žalující strany.
V případě, že by se tyto případy skutečně potvrdily jako konflikt zájmů, musel by být proces proti Pirate Bay opakován bez ohledu na jeho minulý výsledek."
Nikdy bych netvrdil,že ekonomická situace je jediným zdrojem piráctví,ale tu právě zneužívají někteří zloději/piráti/.Co ale říct na situaci kdy služba v Německu,Rakousku ap.je levnější než u nás.Pochybuji,že obyčej.smrtelník stáhne film,hudbu a poběží ji někde speněžit.Velmi se mi proto nelíbí uvahy o trestnosti koupě pirátského zboží,trestan ma být ten,který prodává-to se však většinou neděje!Další otázkou je neskutečná hamižnost našich rádoby hvězd,o prodejcích a firmách ani nemluvě.A nakonec jsou i piráti ze sportu,ti ,kteří z toho nic nemají,jen pocit radosti,za tu radost je budou trestat jak?Neskutečné je rozkrádání miliard/špatný podnik.zaměr/beztrestně,a stahnutí z torentu s kriminálem./je to asi demagogie,ale prostě mi to nedalo/
Ať je to velká ryba - ten, kdo nabízí nelegální obsah, nebo malá ryba - stahovač nelegálního obsahu, není v tom žádný rozdíl. Zákon hovoří jasně - jen jednu kopii, a jen pro vlastní potřebu, ne pro potřebu ostatních. Pokud ty něco vytvoříš a někdo ti to ukradne, bude se ti to líbit? Asi nebude.