Hlavní navigace

Deset trendů nových technologií, které mění sledování televize – část druhá

12. 2. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Podívejme se na další trendy, které určují nový pohled na sledování televize. Tentokrát více na příkladech.

Četli jste předchozí pokračování s prvími pěti technologickými trendy, které mění sledování televize?

6. Kim Cattrallová, hvězda Sexu ve městě, vyvěsila prapor pro starší ženy


Foto: Wikimedia Commons

Kim Catrallová

Poslední televizní role Kim Cattrallové, hvězdy Sexu ve městě, se obrací na ženy s radou, jak se vyrovnat s procesem stárnutí. Nešetřila ostrou kritikou šéfů televizního vysílání, u nichž cítí diskriminaci spisovatelek a hereček.

„Věřím, že ženy v mém věku mají velmi mnoho co říci. A bohužel současný byznys na to moc nebere potaz,“ říká Catrallová. „Všudypřítomný tlak, jak zůstat mladý, cítit se mladý, temperamentní, a přitažlivý, nás duší.„ Právě herečka rovněž navrhla, že televize má před sebou ještě dlouhou cestu, aby dala role i starším ženám. „Oni už vážně nevědí, co se mnou mají dělat, když nechci hrát něčí manželku a stát se tak terčem vtipů o plastických operacích.“

7. Interaktivní televizní pořady jsou více než jen novinka

Transmedia – tedy příběh vyprávěný napříč různými médii a platformami – existoval dlouhou dobu jako koncept. Ale je tu stále mnoho zajímavých příkladů. Například
Fort McMoney je kanadský webový projekt zaměřený na problematiku životního prostředí, který používá mix videa a hry (http://www.fortmcmoney.com/#/for­tmcmoney). „Hra je nástrojem k diskusi,„ říká ředitel Fort McMoney, David Dufresne. „Mnoho lidí sem přišlo kvůli hře, ale nakonec zůstali kvůli samotnému fenoménu a obsahu.“ Obdobným projektem je i Synův stát (State of Syn), sci-fi show, která žije na různých zařízeních. „Je to seriál, aplikace, je to hra a je to i společenský zážitek,“ řekl producent Jay Bennett. Australské kriminální drama Tajemství a lži (Secrets & Lies) zase nabízí fanouškům jednotlivé stopy a indicie prostřednictvím sociálních sítí a sociální televizní aplikace Zeebox, a ti potom pomáhají řešit jednotlivé zločiny.

8. Vice není zas až takovou bombou, jak byste si mohli myslet

Kritici často označují Vice, tedy časopis, který se postupně stal mediální sítí, jako ráj pro hipstery (http://www.theguardian.com/me­dia/2015/jan/01/virtues-of-vice-magazine-transformed-into-global-giant). Slovo hipster je v Americe skloňováno na každém kroku, a je to označení pro příslušníka společenské subkultury. Hipster je obvykle muž nebo žena, ve věkovém rozpětí dvacátníků a třicátníků, který si zakládá na tom, že je nezávislý v myšlení, odívání i případné tvorbě. Ve skutečnosti je ale Vice rozvíjející se platformou, mluvící za dospívající a věkovou skupinu „dvacet-a-něco“, kteří nechtějí sledovat tradiční televizní kanály.

Jeden z nejnovějších on-line kanálů Vice, Munchoes (http://munchies.vice.com/en/) je zaměřen především na jídlo, ale také na řešení závažných zpráv. „Lidé říkají, že mladí nemají zájem o novinky kolem nich. Je to nesmysl,„ říká kreativní ředitel Muncgoes, Eddy Moretti. „Naše publikum nám samo říká: Ne, my chceme novinky, chceme dlouhé pořady a chceme dokumenty!“ doplňuje generální ředitel Shane Smith. „Zájem mladých o dění ve světě dokazuje i další nová show Toxic, která sleduje změny klimatu. Nemůžeme jen tak strkat naše hlavy do písku. Musíme něco říct. Musíme si uvědomit, že pokud nebudeme dělat něco pro životní prostředí, jsme v prdeli,“ říká Smith. „A pokud se nám to nepodaří říci v médiích, pak naše škoda.“

9. Druhá obrazovka mění model show o hledání talentů

O výsledcích televizních show o hledání talentů, jako Česko hledá SuperStar nebo American Idol, rozhodovali televizní diváci hlasováním ze svých mobilních telefonů. Původem izraelská show, nazvaná Rising Star, která je nyní adaptována po celém světě, odděluje zpěváky od diváků ve studiu pomocí video zdi, která se vztyčí pouze tehdy, pokud pro interpreta hlasuje pomocí aplikace dostatek diváků.

Jinde zase American Idol umožňuje divákům hlasovat z vyhledávače Google.
„Momentálně dostáváme dvojnásobný počet hlasů než vloni, a téměř polovina z nich přichází právě z Google," říká Olivier Delfosse, producent společnosti FremantleMedia.

10 Fenomén Opičího tenisu (Monkey Tennis) žije dodnes

„Monkey Tennis“ je britská popkulturní fráze, která byla poprvé použitý na konci roku 1990 a populární až do roku 2000. Původně byla tato fráze použita jako vtip v televizním sitcomu, a pak se ujala jako označení pro ten nejhorší televizní pořad, jaký je třeba vytvořit, tedy pro opravdu špatné pořady s urážlivou koncepcí nebo mimořádné nízkou kvalitou.

Duch Opičího tenisu přetrvává dodnes. V loňském roce spatřily světlo světa takové show, jako Host v krabici (Host in the Box, http://smartshow.tv/tags/host-box) v nichž byl například účastník odeslán do neznámého místa v krabici nebo kontejneru, a tam musel přežít. Nebo bývalá pornohvězda Rocco Siffredi pomáhala v show Rocco pro záchranu (Rocco to the Rescue, http://www.tv.com/shows/rocco-to-the-rescue/watch/) lidem v nouzi svou „sexuální léčbou“.

Tipy C

Za zmínku stojí i show Adam hledá Evu (http://www.eyeworks.tv/ca­talogue/catalogue_item/t/a­dam_looking_for_eve), seznamovací pořad, v němž se soutěžící setkají na pustém ostrově. A mnoho dalších (Babe Magnet, rande naslepo, kde mohou ženy odmítnout nevhodné muže použitím obřího magnetu, The Shower – Sprcha, hudební přehlídka talentů, kde soutěžící zpívají na pódiu živě pod sprchou, jejíž teplota je řízena hlasováním publika pomocí příslušné aplikace, a mnoho dalších.

Zpracováno podle zahraničních materiálů

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autorka se dlouhodobě zabývá médii, v minulosti působila mj. v redakcích odborných časopisů Strategie a Marketing&Media

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).