Hlavní navigace

Názory k článku Dělat televizi pro mladé je téměř sebevražda

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 1. 2010 9:11

    bez přezdívky
    Cituji : ,,Zvlášť zajímavé je sledovat osud televizí, které se zaměřily na nejlukrativnější cílovou skupinu mladých diváků. Podle mediálních agentur jsou takovou cílovou skupinou lidé ve věku od 15 do 54 let..."

    Takže ,,mladý divák" je 15-54 let. Hm...Dobrý. A co je potom tedy starý divák ?

    55 - 150 ????

    To si dělají srandu ?

    http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nadeje_doziti_a_prumerny_vek

    Za druhé nedávno zde byla daleko adekvátnější informace a to převzatá ze serveru Lupa.cz který ji zase převzal z nějakého výzkumu. Bohužel, ač jsem si to tehdy četl minimálně 3x, dnes, když ho potřebuji, nepodařilo se mi ho dohledat...

    Nic, méně, bylo tam uvedeno, cca , přepíšu velmi volnými slovy tohle:

    Děti sledují TV daleko více, nežli se předpokládalo a v podstatě vede nad netem až někde do 13 let nebo tak přibližně, už nevím jestli přesně 13 nebo 12 nebo 14...To je jedno. Ale prostě u dětí televize nad netem vítězí.

    Pak nastupuje takové teenegerovské období počínaje pubertou a navazování kontaktů a hledání informací atd. A profesní záležitosti atd. Studium atd. A zde v tomto období NET jednoznačně bere televizi a vládne nad ní zase až asi někde do 35 let a zase už nevím jestli tam bylo přesně 35 nebo 37 nebo 32 nebo přesně kolik a je to jedno...

    Ale po té, tedy ještě před čtyřicitkou, zase NET propadá a zase nastupuje jednoznačně TELEVIZE, tedy je zahájen usedlý a bačkorový život, tedy partner/partnerka je zvolena, rodina založena a zabezpečena, kariera buď úspěšně nastartována nebo odepsána atd.

    A není už potřeba v podstatě nikde nic nahánět.

    Takže to, co vyplývalo z onoho článku mi přišlo asi 10x důvěryhodnější, nežli, co plyne z tohoto.

    Tento článek mně připadá jako by snad byl napsán v duchu Nova MTV, kteří zde spustili nehoráznou koninu a když na tom prodělají boty, tak dobře jim tak. Takže se teď bude všem vysvětlovat, jací jsou ti Nováci vlastně chudáci a jak to mají těžké. Houby.
  • 10. 1. 2010 12:46

    bez přezdívky
    Přesně tak. Jak může někdo považovat za mladého diváka 15-letýho i 50-letýho zároveň? Vždyť každý má úplně jiný přístup ke všemu, TV nevyjímaje. Ten výzkum, co byl nedávno zveřejněn, byl v tomhle více reálnější. Televize by měly začít rozlišovat podle prodrobnějších věkových kritérií a ne rozlišovat jenom na děti, dospělí a důchodce. Brát Internet jako médium 21.stol. bude nutnost. Ale stejně tak budou muset odhadnout, na koho zaměřit více Internet a na koho klasické TV vysílání.
  • 10. 1. 2010 15:41

    bez přezdívky
    Než čekat na nějaký zajímavý pořad v televizi, tak si ho nahrát a bez reklam. Dneska je zajimavější sledovat internet nebo si stejné filmy, co běží v TV pustit na DVD. Televize bude pomalu vytlačována zajimavějšími médii, hlavně internetem, kvantita televizí opadne a vydrží jen ty, které mohou oslovit a zaujmout diváka. Dělit a zaměřovat se na diváky podle věku je zcestné, televize budou muset bojovat o každého diváka stejně jako to dělají dnes obchodníci se širokým sortimentem zboží.
  • 11. 1. 2010 9:43

    Nodar
    ale mc hovoří o budoucnosti a v tom s ním musím souhlasit. Jakmile se najde silná firma provozující po rychlém netu opravdu velkou videopůjčovnu, nejlépe v režimu buď zdarma s reklamou nebo placenou bez reklamy, bude k ní půjčovat STB a bude nabízet:
    - filmy
    - péčko
    - dokumenty
    tak to nastartuje zánik současných TV tak jak je známe. Zůstanou jen stanice, které sledujeme právě proto, že jsou on-line:
    - zpravodajství
    - sport

    Vůbec nepochybuji, že to tak dopadne, jen nevím kdy ... (5-15 let?)
  • 11. 1. 2010 11:22

    petrph
    Odpověď je že vůbec nelze nasazovat obchodní a reklamní modely z TV na internet. Ergo lze desítkami let propracovanými postupy připravit i odhadnout že když se určitá reklama pustí v TV dané zájmové skupině co furt sedí před bednou, tak x procent z toho zvedne telefon a hned si to objedná. Očekávat, že když se tatáž reklama spustí flashově přes celé okno přes web stránku, tak se stane totéž, je asi nereálné. Spíš se dá už dneska odvodit, kolik procent uživatelů má vypnuté reklamy v prohlížeči, kolik procent ta reklama obtěžuje a otráví, a kolik procent ťukne do vedlejšího okna a podívá se za kolik něco podobnýho prodává konkurence...
    A to už nemluvím o tom že většina těch uživatelů co říká, nač čekat až to bude v bedně, já si to stáhnu z internetu, si to stahuje nelegálně, a škodńý jsou všichni, kromě diváka..
  • 10. 1. 2010 6:24

    bez přezdívky
    Musím souhlasit, sám to na sobě pozoruji. Ještě před nějakými šesti lety (tehdy mi bylo 16) bych si asi nedokázal představit ty dnešní možnosti. Na co se dnes podívám? Že bych se podíval do TV porgramu, co mi jedna z našich TV stanic nabídne? Samozřejmě že ne. Na netu si najdu přesně to, co budu chtít a dost možná se mi to poštěstí najít v 720p nebo dokoce 1080p rozlišení.

    Televize, bráno dnešním pohledem, je dobrá hlavně pro živé věci (tak třeba Čs. SuperStar měla předpokládám u mladých dobrou sledovanost) a původní dramatickou tvorbu (před TV premiérou jste to vidět nemohli, ten fakt, že to v TV uvidíte nejdříve, budiž pro vás motivací se na tu bednu podívat), ovšem zase na druhou stranu, řekl bych, že české dramatická tvorba není příliš orientovaná na mladé (vyjímkou budiž třeba Comeback) a navíc seriálovou tvorbu se televize naučily dávat do svých web-archivů, že ano...
    Říkám si, jestli to není trochu kontra produktivní. Tím, že potencionální divák ví, že ten a ten díl seriálu bude stejně co nevidět ve web, nemá příliš motivaci k té bedně sednout a předpokládal bych, že zisky z reklam z klasického TV vysílání jsou výhodnější než zisky z reklam z web-archívů. Ale to je jen můj laický pohled. Budu rád, když mne něco rozšíří obzory.


    Jinak jakým způsobem by se taková Prima Cool mohla orientovat na internet? Televize zpravdila po internetu vysílají jen vlastní tvorbu a tu takový Cool nemá veškerou žádnou, pokud vím.

    Tak mne vlastně napadá, že v zájmu českých TV stanic, by měla co nejmenší znalost možností internetu u starších lidí a to i teoretická, Protože i když starší člověk třeba sám s netem dobře neumí, tak to může říct mladym: Hele, stáhnul bys své mamince/tatínkovi/babičce/dědovi z toho internetu ty Chalupáře, Nemocnici.... atd.
  • 10. 1. 2010 17:32

    bez přezdívky
    Cituji: ,,...stejně jako to dělají dnes obchodníci se širokým sortimentem zboží..."

    A odpovídám. Kam já v životě nevlezu, protože tam nic pořádného nemají...

    Nebo snad vy si chodíte kupovat televizi či STB do místního hypermárketu mezi rohlíky a spodní prádlo ? Obyčejně se tedy chodívá do speciálek...

    cituji: ,,...Dělit a zaměřovat se na diváky podle věku je zcestné..."

    Tak jistě pokud se najde vůl, které v té agentuře nebo, jak tomu říkají, nahází všechny diváky do jednoho pytle, tedy je schopen zcela vážně vyrobit kategorii 15-54.
    Něco jiného by samozřejmě byla kategorie 5-10 a 10-15 a 15-25 a 25-35 a 35-55 to bych i chápal. Ale 15-54 je vůbec žádná kategorie, protože úplně jiné věci mě zajímaly v 17, jiné v 25, jiné v 33 a jiné v 50. Prostě totální a naprostá zhovadilost. Nic víc.

    Naprostý opak je pravdou, čím užší profilace, tím lépe. A musíte mít tolik kanálů aby jste měl obsazeny všechny spektra.

    Uvedu příklad. Když by ta jejich Nova MTV hrála věci ze 70.let třeba Slade, Purple, Zeppeliny, Jethro, Floydy atd. budu je poslouchat celý den, klidně.
    Když dělají, co dělají, vůbec mě to nezajímá, prostě vypnu a v životě už nepustím, tedy já to nemám ani naladěno, ale asi 3x jsem to někde viděl, tak vím, co se tam děje...

    Takže nechcete snad tvrdit, že ten kdo je narozen v 1960 poslouchá totéž, co ten kdo je narozen v 1975 a ten totéž, co je narozen 1985 a ten totéž, jak ty porevoluční dětičky... ?

    Takže, 15-54 větší zhovadilost jsem fakt neviděl. To je kategorie jako stehno. To je zase česky, vlk se nažral a koza zůstala celá, to je kategorie na papíře, bez kategorie.
  • 10. 1. 2010 18:32

    bez přezdívky
    majú len dve televízie, ja ich nazývam NewsLive a SportsLive ... všetko ostatné je na harddiskoch, zatiaľ treba browsovať a preklikávať, ale taký Joost to už mal trocha prepracované ... ale asi predbehol dobu.
  • 10. 1. 2010 15:01

    Laco Geleta
    Televízia pre mladých - tak, ako si to predstavujete Vy, pán Potůček - je niečo úplne iné. Televízia pre mladých je napríklad ProSieben alebo RTL2 v Nemecku, ktoré sú určené pre cieľovku 15-34, alebo TV3Puls v Dánsku - určená tiež pre 15-34. Vo Francúzsku je to W9, patriaca do skupiny M6, v Holandsku je to RTL5, v Belgicku je to napr. PlugRTL. V každej vyspelej krajne sa reklama predáva na užšiu cieľovú skupinu. V Nemecku na 14-49, v Anglicku na 16+, Chorvátsko 18-49, Maďarsko 18-49, Španielsko 13-55. Samozrejme, Prima nemusela prejsť - lenže mala extrémne veľký počet žien nad 50 rokov. Otázkou je, koľko reklamných klientov by malo záujem o týchto divákov?
    Prima neurobila chybu tým, že prešla na 15-54. Chyba je to, že vôbec nebola a nie je pripravená na tento krok a cieľovku...

    Problémom Primy je to, že sa snažia okopírovať to, čo MTG funguje napríklad v TV3 v Škandinávii alebo v Baltických krajinách - ale nedokážu tie programy lokalizovať pre českého diváka. To, čo sledujú ľudia vo Švédsku alebo v Estónsku, nemusí byť zaujímavé v Čechách. Ako hovoria v RTL Group: "Mysli globálne, konaj lokálne."
    Prima sa musí začať správať komerčne. Každý formát a každý seriál musí byť podriadený výsledkom sledovanosti. Pokiaľ je niečo málo sledované - zrušiť, alebo presunúť.
    Cieľová skupina Primy je príliš nejasná a nečitateľná. Prima by mala byť moderná mainstreamová televízia s rodinným charakterom - s tým, že minimálne 60% ponuky v primetime by malo osloviť ženské publikum. A aj keď sa to mnohým nebude páčiť, z komerčného hľadiska musia oslovovať cieľovku 15-54. Prima si musí vybudovať brand, ktorý by ju odlišoval od Novy - a zároveň musí svoj brand marketingovo podporiť. Divák (aj potenciálny) musí byť informovaný, že Prima je televízia, ktorá ponúka moderné, nezávislé a dynamické spravodajstvo, špičkové filmy a seriály a vynikajúcu zábavu.
    Jedna z vecí, ktoré je nevyhnutné zmeniť, je spravodajstvo. Fričovú zrušiť! Talkshow v správach nemá čo hľadať. Inšpirovať sa môžeme aj na Slovensku - v televízii JOJ. Správy je potrebné zmodernizovať a zdynamizovať. Vytvoriť silný spravodajský blok medzi 17:00 - 18:00 s regionálnym spravodajstvom a hlavné večerné spravodajstvo medzi 19:00 - 20:00...
    Vlastná tvorba - jeden z najslabších článkov Primy. Prima nutne potrebuje jeden lacnejší rodinný seriál, ktorý by nahradil VKV. Možno by bolo vhodné pozrieť sa do zahraničia na nejaký osvedčený formát - napr. "Gute zeiten, schlechte zeiten" alebo "Unter uns". Treba sa pozrieť na Slovensko do "Továrne", ktorá produkuje Panelák - iste pomôžu. Prima nemôže postupovať tak, že dá verejnú výzvu na dodávku nejakého zábavného formátu. Musí mať jasný zámer, pre akého diváka chce formát, koľko peňazí je ochotná investovať, programový šéf toto všetko musí vedieť...
    Seriály - Prima ich nasadzuje príliš nekoncepčne. Snaží sa za každú cenu odvysielať čo najviac seriálov, ale nevie s nimi vôbec narábať. Rovnako to platí aj o filmoch...
    A na záver, skúsme si položiť otázku. Koľko úspešných formátov a seriálov má Prima, ktoré dosahujú nadpriemerné čísla sledovanosti? Jeden? Alebo možno dva? Nie je to úboho málo?
  • 10. 1. 2010 16:05

    Laco Geleta
    To znamená, že televízia Prima urobila chybu, že sa začala orientovať na 15-54, kde títo bonitní ľudia sú? Mala snáď zostať na prestarnutom divákovi a to najlepšie nechať Nove? Nemyslíte si, že problém Primy nie je v cieľovke, ale v contente, ktorý ponúka?
  • 10. 1. 2010 18:09

    bez přezdívky
    Tak ono to jde částečně dělit časově. Tedy v určité části dne pro jinou generaci. Také můžou být případy, kdy to nevadí, tedy u sportovní stanice, tam si zafandí svému mužstvu všechny 3 generace, tak též to nebude vadit u nějakých dokumentů z přírody atd. Také to nemusí nijak zásadně vadit u zpravodajské stanice. Ale už to bude velmi vadit u hudební. Bude to velmi vadit u filmové, kde někdo vyrostl na Tenkrát na západě nebo Belmondovi a Delonovi a jiní na Predátorovi a Terminátorovi a ti mladší buh ví na čem. A bude to i samozřejmě vadit u tzv. zábavných pořadů. Však si stačí i vzpomenout, jaké diskuse se zde odehráli třeba k vůli kanálům CS Film nebo MGM, staří to chtěli, mladší to nemohli ani cítit. To bylo jasně vidět. Tak jak to chtějí řešit, v pondělí budou hrát pro ty starší a v úterý pro ty mladší nebo, jak ? Prostě třígenerační televize je kravina.
  • 10. 1. 2010 19:13

    Laco Geleta
    Hmmm, trojgeneračná televízia je kravina...
    Takže RTL TVi a VTM v Belgicku, TV2, TV3 a Kanal5 v Dánsku MTV3 a Nelonen vo Fínsku, TF1 a M6 vo Francúzsku, RTL a Sat.1 v Nemecku, Mega, Antena a Star v Grécku, Skjar na Islande, TV3 v Írsku, Canale5, Italia 1. Rete 4 a La7 v Taliansku, RTL4 a SBS6 v Holandsku, TV2 a TVNorge v Nórsku, SIC a TVI v Portugalsku, Antena3 a Tele5 v Španielsku, TV4 a Kanal5 vo Švédsku, ITV a FIVE v Anglicku, BTV a NOVA v Bulharsku, NOVA a RTL v Chorvátsku, Kanal2 a TV3 v Estónsku, TV2 a RTL Klub v Maďarsku, LNT a TV3 v Lotyšsku, TV3 a LNK v Litve, A1 a SITEL v Macedónsku, TVN a Polsat v Poľsku, PRO TV, PRIMA a ANTENA1 v Rumunsku, PINK, BK a B92 v Srbsku, POP TV a TV3 v Slovinsku - toto všetko sú lídrami na svojich trhoch a zároveň kraviny...
    José, zabúdajš na jeden malý fakt. Toto, čo som vymenoval sú takzvané generalist televízie, ktoré sú určené pre celú rodinu. Tam, kde je to možné, majú televízie vo svojom portfóliu aj ďalšie - užšie špecializované televízie. Napríklad Sat.1 - generalist, PRO7 - pre mladých 15-35, Kabel1 - starší 30-55, FEM - mladé moderné ženy...
  • 11. 1. 2010 17:56

    Laco Geleta
    Skôr mi išlo o poukázanie na fakt, že všade tam, kde je vytvorená konkurencia v podobe (najmenej) dvoch komerčných rodinných televízií a verejnoprávnej televízie, je ich podiel na trhu okolo 70%. Zvyšných 30% sú monotematické televízie. Zatiaľ je to takto a nepredpokladám, že v najbližšich piatich rokoch by sa to nejako významne zmenilo...
  • 12. 1. 2010 11:03

    Milda
    Joj sice náskok Markízy ve sledovanosti neustále stahuje, ale je otázka zda-li to není za příliš vysokou cenu. Vysílat každý večer 2-3 premiérové seriály z vlastní produkce se nedá dlouhodobě utáhnout a navíc v současné době ;-)
    Problém Primy je, že nemá dostatek vlastních nápadů a spíš jenom kopíruje Novu. A proč by divák měl přepínat na napodobeninu pochybné kvality z Primy, když má podobný formát zažitý z Novy. Prima se musí odvázat a nabídnout to co jinde není, povedlo se jí to s VyVolenými nebo nyní s kuchařem či bulvárem Bočanové.
  • 12. 1. 2010 12:42

    Milda
    Pane Potůčku, nedávno tu vyšel průzkum tuším z USA, kolik času tráví mladší lidé u televize a počítače. A překvapivě se podíl televize nijak nesnižuje, takže je jisté že i za 5-10 let budou lidé sledovat TV a ne že si vše stáhnou z internetu ;-)
    Problém Primy je, že nedokáže zaujmout diváky tak jako Nova. Novu sice nemusím, ale uznávám že má geniálně vyprofilovaný program pro všechny věkové kategorie. Třeba taková Superstár je cílena na mladší ročníky, ale Nova chytře dala do repertoáru třeba kolo s Gottem a tím přitáhla i starší ročníky. To je největší síla Novy, umí sestavit program právě pro všechny generace, takové Primě nebo ČT se tohle nedaří a proto v sledovanosti kulhají.
  • 13. 1. 2010 16:55

    Petr Sirotka
    Tak vám nevím, ale z tohoto článku mi jaksi vyplynulo, že autor by nejradši nasadil do všech televizí estrády s Novotným, Rychlým apod. Je pravda, že tak před 5-10 lety, kdy mi bylo nějakých 10 let, jsem televizi sledoval mnohem více, než dnes. Názor na programové schéma televizí mám vlastní - Česká televize program příliš nemění, jedinou z mého pohledu větší změnou je to, že sport se z ČT2 přesunul na ČT4, což vítám, neboť ČT2 věnuje více času dokumentům. Nova rozhodně schéma vylepšuje, zahodila telenovely a estrády a věnuje se nové zahraniční tvorbě. Navíc když se pustí do vlastní tvorby, tak to většinou stojí za to. Program Nova Cinema je stále někde na 2% sledovanosti se svými převážně staršími béčkovými filmy. Nicméně se tu sem tam najde i kvalitní film. Prima v mých očích prudce klesá. Vyhazuje peníze za svou vlastní seriálovou tvorbu, která je k ničemu a propadá (viz Bazén apod.) Samozřejmě z hlediska sledovanosti byly i povedené projekty např. VKV a Ošklivka Katka. Potom musí odpoledne věnovat filmům od Rosamundy Pilcher, protože na kvalitnější tvorbu nezbývají peníze. Navíc velmi populární a sledované seriály doslova vyhazuje oknem tak, že je vysílá v nočních hodinách (Zoufalé manželky, Sběratelé kostí apod.) Když už si v současnosti pustím televizi, je to v drtivé většině případů kanál COOL. (To bude nejspíš tím, že spadám přesně do jeho cílové skupiny :-D). COOL nezkouší žádnou vlastní tvorbu a vysílá velmi populární seriály (viz Simpsonovi, Futurama, Hrdinové apod.) TV Barrandov je televize, řekl bych pro lidi ve věku 40 výš. Je na ni zacílená a věnuje se pořadům pro ni. Otřesnou TV Public radši nebudu komentovat. Zbývá Z1, kterou také často sleduji kvůli dokumentům a zpravodajství. Sečteno podtrženo - v dnešní době každá televize svou cílovou skupinu a té se plně věnuje, což je dobře, protože si každý vybere.
  • 18. 1. 2010 12:34

    Jan Frič
    Ono by to se sledovaností takové primy cool bylo lepší kdyby se skutečně zaměřila na diváka kterého takové seriály baví a ne na toho koho by bavit hypoteticky mohly. Bohužel díly které se vysílají už ten kdo chtěl viděl. Pokud by se podařilo Primě vyjednat prachsprosté přebírání například měsíc dva staré díly a jen je otitulkovat. Případně pro rozšíření publika předtím dávat dabovaný starý díl tak jak je to teď. Sledovanost by byla jiná-leckdy totiž na internetu seriály také nejsou dostupné hned a někteří by si na lepší obraz a pohodlí při sledování klidně počkali.

    Je mi ale jasné že by to bylo problematické k vyjednání s majiteli práv a také poměrně riskantní.
  • 10. 1. 2010 11:02

    PV
    jojo na průzkum, že u dětí TV převažuje, jsem si taky vzpomněl. Myslím že článek problematiku hodně zjednodušuje. Například nevím jestli třeba film Superlhář včera na Barrandově kolem půlnoci byl pro cílovku kterou jim p.Potůček přisuzuje. Mimochodem mi poslední dobou připadá že program poměrně vylepšili. A i u primy je mluvit o neúspěchu v souvislosti stejného pokrytí v DVB-T vysílání předčasné, na to je totiž vypnutých analogových vysílačů moc málo.
  • 10. 1. 2010 17:58

    Laco Geleta
    Otázka je, prečo ľudia sledujú Novu? Odpovede sú dve:
    1. Sila zvyku. Divák sa naučil, že komerčná jednotka mu ponúka všetko, čo potrebuje.
    2. Prima neponúka atraktívny program a preto český divák nemá dôvod prepnúť na komerčnú dvojku.
    Pozrite sa na Slovensko. Markíza mala neotrasiteľnú pozíciu s úžasnými podielmi 60%. Pokrytie Markízy bolo približne 95% a pokrytie JOJ je niekde okolo 81%. Za posledné tri roky JOJ nemá problém dosiahnuť rovnaké podiely, ako Markíza. Zatiaľ nie vždy, ale darí sa jej celkom dobre. Povedal by niekto, že JOJ má šancu stať sa dvojkou na trhu?
  • 10. 1. 2010 18:39

    bez přezdívky
    Tak na HDD je většinou muzika zcela všeho druhu a filmy zcela všeho druhu. Ale třeba dokumenty tam nejsou, respektive několik, když je někde nějaký super průser, ale jinak víceméně ne.
  • 11. 1. 2010 0:09

    bez přezdívky
    Hm, no protože jsi si dal práci a vypsal toho opravdu hodně, tak zareaguji jen na ten konec. a tak tedy teď nevím, zda jsem starej nebo mladej, protože relativně v nouzi nejvyšší PRO 7 i Kabel 1 bych skousl, tedy dokonce nedávno, tak dejme tomu asi 3 měsíce zpět jsem se na Kabelu 1 mám dojem na nějaký film koukal. Ale Sat 1 ti nějak člověče nesnesu a nekoukal jsem na ní tak asi 5 let...Což ale neznamená, že bych o ní třeba týdně nezakopl, ale prostě jsem tam vydržel tak asi 3 sekundy. Tak ti nevím...B92 mě taky ničím nezaujalo.. TVN kdysi ano, dnes už taky ne...Antena, Pro, Prima rumuni to jsem snad ani neskoušel.../i když je mám naladěné/ RTL už vůbec ne a je jedno zda jsou německé nebo ma´darské nebo jaké... jo Novu chorvatskou, tu občas jo...tu vydržim..M6 TF1 mi taky neříká nic, tedy mám to tam, ale nekoukám na to...Jo ty Italy jako Rete 4, Canal 5, Italia 1 to kupodivu snesu... tuším že u něčeho z toho jdou snad i spustit německé titulky...nebo šly, kdysi... tak jako generalist je to označené i v settingu respektive menu a dokonce to tak je značené i na netu v přehledech atd... já neříkám, že to neexistuje, ale nijak zásadně mne to neoslovuje, takový rodinný guláš nebo kočkopes...
  • 11. 1. 2010 17:44

    bez přezdívky
    Ale jo, já s vámi v podstatě souhlasím... Ale těm dokumentům nijak zásadně nevěřím, byla přece doba, kdy tady celkem dominovaly kamenné VHS video půjčovny a posléze DVD půjčovny a dokumenty se v tom nenosily, stejně jako se na ně nechodí ani do kina.

    Takže bych ty dva kanály tedy Zprávy a Sport rozšířil osobně na čtyři. Tedy Zprávy, Sport, Dokumenty, Live zábava. Tyhle 4 věci se prostě stahovat nebudou. Všechno ostatní ano.
  • 12. 1. 2010 18:47

    Laco Geleta
    Vzhľadom k tomu, že majiteľ JOJ (J&T) má záujem túto televíziu (veľmi draho) predať, nemôže si dovoliť, aby bola stratová. A keďže zahraničné akvizície sú drahé, jediná možnosť je slovenská produkcia - a vyrábajú ju vo veľkých kvantách a veľmi lacno. Jediný drahý seriál je Keby bolo keby, kde vraj boli stratoví... Na rozdiel od Markízy, ktorá vlani pripravila jeden!!!!! predražený seriál Rádio, ktorý absolútne prepadol. A to Markíza zarába trikrát viac peňazí ako JOJ...
    To, že Prima má problém s vlastnou tvorbou, som tiež napísal. Nemyslím si však, že Vyvolení alebo bulvár v tej podobe o 20:00 a ešte aj dvakrát týždenne je tá správna cesta. S kuchárskou show súhlasím, ale je to príliš málo. Prima potrebuje lacný seriál (ale nie taký úbohý ako napr. Ošklivka Katka), ktorý by mohla vysielať viackrát týždenne plus postupne naberať ďalšie nové seriály z vlastnej produkcie...
    ...a samozrejme, nové, lepšie a kvalitné spravodajstvo, intenzívna práca s programovou štruktúrou, lepšia (modernejšia) grafika, intenzívnejší a originálny marketing a čo je veľmi dôležité, musí sa začať profilovať tak, aby bola jasne a na prvý pohľad odlíšiteľná od Novy...
  • 10. 1. 2010 15:20

    Jan Potůček
    Mladými diváky samozřejmě nemyslím děti, ale dvacetileté a starší, ekonomicky soběstačné a bonitní lidi, na které může cílit televizní reklama a můžou si inzerované zboží koupit za vlastní peníze.
  • 10. 1. 2010 16:54

    Jan Potůček
    Ne, je v nesmyslném soupeření o stejnou cílovou skupinu s hráčem jiné váhové kategorie. Je to stejné, jako kdyby boxer ve váhové kategorii do 80 kg boxoval se šampionem z váhové kategorie do 200 kg. Zkrátka nemá šanci.
  • 11. 1. 2010 10:21

    bez přezdívky
    Naprosto souhlasím s Lacom. Už dlouho zde nebyl tak duchapřítomný a rozumný komentář. Prima pokud chce přežít, musí se konečně vyhranit. Ona sama ale neví, pro koho vysílá. Osobně na ní naše rodina nekouká skoro vůbec, vládne u nás Nova a pak žánrově vyhraněné programy jako Discovery, Viasaty a Disney Channel (ten vládne úplně).
  • 10. 1. 2010 13:45

    Jack
    Jednu odpověď bych měl: Vraťte SuperMax !!!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).