Unikátní letní soutěž, v níž propojí „pirátské vysílání“, web, přírody, památky a skauty a skautky, rozjíždí dětský kanál České televize ČT :D. První prázdninový týden zahájí multimediální kampaň Zachraňte duhu, v níž chce pomocí populárního geocachingu podpořit zájem dětí o kulturně či historicky významné lokality v České republice a o přírodu. Kavčí hory spojily síly s Junákem, aby soutěž dostaly do všech regionů České republiky. Základem soutěže je fiktivní příběh, ve kterém z Déčka mizí vinou Černobíla všechny barvy, které budou děti moci zachránit.
K TÉMATU: Léto v České televizi: dvakrát týdně Malý pitaval, z Barrandova se na ČT 1 stěhuje Vinnetou
„Legendu budeme v průběhu prázdnin dále rozvíjet, zatímco se Déčko bude ve svých pořadech a upoutávkách postupně odbarvovat, a to až do jeho prvních narozenin. Je to vůbec poprvé, kdy se mění v závislosti na nějaké netelevizní aktivitě samotné vysílání,“ vysvětlila vedoucí dětského webu www.decko.cz Štěpánka Sunková. „Těžiště hry nicméně spočívá v tom, že budou děti spolu s rodiči hledat na zajímavých místech barevné symboly, po jejichž vyplnění na webových stránkách dostanou šanci získat hlavní výhru. V tomto smyslu jsme připravili dokonale multimediální aktivitu, jejímž hlavním cílem je motivovat děti k pobytu v přírodě a rodičům dát záminku k zábavným výletům. Už nyní z prvních reakcí diváků víme, že jsme se vydali správnou cestou.“
Česká televize v rámci soutěže Zachraňte duhu ukryla symboly na téměř sto čtyřiceti místech po celém Česku, jejichž seznam bude zveřejněn na stránkách www.zachranteduhu.cz. Vedle historických či kulturních památek a turisticky atraktivních míst budou schránky s barevnými symboly umístěny i v přírodě, kam je ukryli členové regionálních skautských oddílů. „Rádi se podílíme na organizaci dobrodružné hry, která vybízí děti i rodiče k výletům do přírody, poznávání pěkných míst v jejich kraji, a to chytrou formou, při které si osvojí nové dovednosti, třeba z orientace v přírodě,“ uvedl starosta Junáka – svazu skautů a skautek ČR Josef Výprachtický.
Soutěž Zachraňte duhu vychází i z filozofie dětského kanálu. „Od počátku Déčko chápeme nejen jako televizi pro děti, ale také jako zábavně-vzdělávací platformu. Chceme děti inspirovat a probouzet v nich chuť zkoušet nové věci a aktivně se učit. Prázdninová hra, která je bude motivovat k trávení volného času jinak než u televize, je tak paradoxně přesně tím, o co se snažíme,“ popisuje výkonný ředitel ČT :D Petr Koliha. „Celý program Déčka je postaven tak, aby se v něm v kratších časových úsecích střídaly nejen témata a formáty, ale i věkové skupiny cílových diváků. Tím chceme dosáhnout právě toho, aby se děti nedívaly kontinuálně.“ Soutěž Zachraňte duhu vyvrcholí 29. srpna.