Hlavní navigace

ČT1 v rámci týdne posiluje, ale meziročně oslabuje. Nova je na tom obráceně

3. 4. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Nova, Česká televize
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nejvíce však meziročně oslabují kanály sdružené pod kolonkou Ostatní, a to dosti významně.

Mezitýdenní vývoj (vs. 12. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala televize Nova, která ztratila 1,19 procenta diváků starších patnácti let. Oslabila ale také hlavní Prima, která přišla o 0,57 procenta, a ČT24. Ta v uvedené cílové skupině odepisuje 0,44 procenta. Výpadek ČT24 však bohatě kompenzují stanice ČT sport, která si polepšila o 0,78 procenta uvedené cílové skupiny, a zejména ČT1. Ta si k dobru připisuje 1,36 procenta obecné divácké skupiny. Malým dílem přispěla i ČT art, která přidává 0,18 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Sváteční program svědčil ČT1, Nova meziročně poklesla o více než šest procent

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která sice ztrácela 1,11 procenta, ale celkem oslovila 30,58 procenta diváků starších patnácti let. Nejvíce si polepšila Česká televize, jejíž podíl stoupl o 1,43 procenta na celkových 28,73 procenta, neznatelně také skupina Barrandov, u níž dosáhl 8,36 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 0,05 procenta. Poklesl ještě podíl FTV Prima, která přišla o 0,36 procenta a celkem ji sledovalo 22,55 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (13. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků vykázala největší ztrátu televize Nova, která přišla o podíl 2,13 procenta, a také ČT :D, která ztratila 0,47 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice ČT sport, která si polepšila o 0,7 procenta, a rovněž ČT1. Její podíl narostl nejvíce a k dobru si připsala 1,52 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst ještě vykázala Nova Cinema, která posílila o 0,33 procenta. Naopak podíl hlavní Primy u mladších diváků o 0,42 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: TV Barrandov skokanem minulého týdne, meziročně si nejvíc polepšila Nova Cinema

Nova poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 2,16 procenta své primární cílové skupiny a její celkový podíl činil 36,76 procenta. Oslabila i FTV Prima a podíl jejích kanálů klesl o 0,18 procenta; celkem činil 23 procenta. Zbývající skupiny posilovaly a nárůst tak vykázaly, o 1,65 procenta, stanice České televize, jejichž celkový podíl tvořil 24,16 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov, a to o 0,23 procenta na celkových 5,1 procenta.

Kanály – průměrné podíly (13. týden 2017)
Graf podílu kanálů (13. týden 2017)
Graf podílu skupin (13. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 12. týden 2016)

Cílová skupina 15+

ČT1 meziročně ztrácí 0,96 procenta, výrazně více pak u obecné divácké skupiny odepisuje stanice ČT24 – 1,86 procenta. O nejvíce diváků ale přicházejí kanály skupiny Ostatní. Ty v meziročním srovnání přišly o 2,4 procenta divácké skupiny 15+. Naopak se navýšil podíl TV Nova, která meziročně připisuje 1,05 procenta. Polepšila si i stanice Nova Action, která přidává 0,97 procenta. A u diváků starších patnácti let posílil i kanál ČT sport, a to o 0,97 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela nejvíce Česká televize, zato poměrně výrazně – přišla o 1,89 procenta všeobecné věkové skupiny. Téměř neznatelně, jen o 0,07 procenta, oslabuje i FTV Prima. Další skupiny už posilují a polepšil si tak Barrandov, který si připsal 1,38 procenta. Ještě více posílila skupina Nova, jejíž podíl stoupl o 2,24 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce oslabovala stanice ČT1, jejíž podíl klesl o 0,99 procenta. Ještě více ale oslabovala stanice Prima Cool, která ztratila 1,26 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu však zaznamenávají stanice sdružené pod hlavičkou Ostatní. Ty meziročně odepisují 3,15 procenta. Naopak nejvíce ve své primární cílové skupině posiluje hlavní Nova a připisuje si 1,19 procenta. Jen o málo méně nabírá Nova Action, a to 1,16 procenta. Svůj podíl u mladších diváků meziročně navyšuje i filmová stanice Prima Max, a to o jedno procento.

Meziroční posun je relativně výrazný pouze u Skupiny Nova, která posiluje o 3,26 procenta. Naopak nejvíce ztrácela FTV Prima, která přišla o 0,76 procenta diváků mladších 54 let. Ztrácela i Česká televize, která meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let klesla o 0,29 procenta. Skupina Barrandov pak posílila o 0,29 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).