Tak uz jenom chybi aby CT vecer vysilala reklamy na eroticke linky, ne?
Je to legalni a bylo by tedy pochybne kdyby takove možnosti nevyuzila a fakticky okradala stat svou necinosti.
Jedním z důvodů zvýšení koncesionářského poplatku bylo (dnes již naprosto lživé) tvrzení o tom, že je to nutnost kvůli zrušení reklamy a snížení příjmu ČT. A ejhle - poplatek se zvýšil, reklama zůstala. Vůbec nejlepší by bylo celou ČT rozpustit a bylo by po problémech.
Když tuhle fintu můžou používat komerční televize, proč by ji nemohla použít i ČT. Za chvíli v televizi nebude nic jiného než reklamy. Už mám takový pocit, že reklamy je v televizi víc než toho ostatního. Kdykoliv přepnu program, tak trefím reklamu.
My nejsme veřejnoprávní médium, které má zákonem upravené podmínky pro vysílání reklamy. A ten pořad ČT natočila a léta vysílala jako jeden celek, teď ho rozkouskovala jenom kvůli reklamě, protože Donutil má mimořádně velkou sledovanost. Chová se jako komerční médium.
Komerční televize ze zákona mohou přerušovat pořady reklamou, veřejnoprávní televize nikoli. Komerční televize tedy žádnou fintu nepoužívají, kdežto ČT obchází zákon.
ČT se jen přizpůsobila podmínkám uvedené restrikce. Chápu že vám to zkazilo zážitek z Donutila, ale na druhou stranu je vidět, že se alespoň snaží. Státním a veřejným institucím často vytýkáme zkostnatělost a nedostatek flexibility - tak bychom ČT mohli spíš pochválit. I když v tomto případě je efekt jejich vynalézavosti na diváka spíše negativní... ;-)
ČT s reklamou bylo již dost.Problém není zda obchází zákon,to je v našich krajích běžná záležitost.Štve mne ale,že finance z těchto reklam jdou jako skrytá daň na podpory filmařům a ČT z nich digitalizuje archiv který okamžitě dále zhodnotí prodejem v eshopu.Vláda udržování tohoto hybridu dále na životě(myslím tím stav povolené reklamy)šetří peníze které by musela dávat z rozpočtu.Vůči koncesionářům je to vrcholně sprosté.Kdo chce podporovat filmaře tak by je mohl pomocí nějaké nadace sponzorovat,ale já jako koncesionář ne.
Určité omezení ale pořád existuje. Je omezení minimální délkou pořadu (tuším 20 min.) pod níž se reklamou přerušovat nesmí. Pak se také nesmí reklamou přerušovat dětské pořady. Buď jedno nebo druhé nebo rovnou oboje porušila Nova u seriálu Skippy, jehož první díly přerušovala reklamou. Ale zjevně za to dostali přes prsty, protože s tím rychle přestali.
Vzdyt preci televize je tu od toho aby vysilala nepretrzity proud reklamy 24h denne. Jenze jelikoz by se na takovou TV nikdo nedival, tak musi ty reklamy prerusovat nejakymy vecpavkovymy porady.
Na televizi uz potom je jen to, na jak dlouho muze prerusovat reklamy nejakymy porady aby to prilakalo divaky. Moc reklamy = divaci utecou, moc vecpavky = nevydelame prachy.
Já myslím, že se mýlíte pane Putůčku. Pokud je pořad na komerční televizi kratší než je interval možného vkládání reklamy, pak není možné reklamu do něj vložit. Takže je lepší tento pořad rozdělit na více pořadů. Takže např. Prima rozděluje hlavní večerní zpravodajství na "Zprávy" + "Krimi" + "Krimi plus" + "VIP zprávy." Tímto získá mnohem víc reklamního prostoru, než kdybny to byl jeden pořad.
ČT má ze zákona povolenu reklamu, takže jejím zařazením se z ní nemůže stát žádné komerční médium. Naopak to co píšete značí, že ČT je dobrý hospodář, neboť starou věc dokáže nově zhodnotit.
Otázkou je, jaké je přesné znění zákona. Je sice pravda, že pořad obsahuje 3 samostatné příběhy, ALE pořád je to jeden pořad, i když byl mezi tím oddělen znělkou. V programovém schématu byl tento pořad uveden jako celek od 20:00 do 21:20. Tudíž neměl v tomto období ze zákona oprávnění ty reklamy vkládat. Reklamu mohl vkládat až po ukončení pořadu v čase 21:20.
V případě Události a spol nebo StarDance je to v pořádku, protože v programovém schématu jsou to samostatné pořady a je možné mezi ně vložit reklamu.
"Mimochodem ČT uváděla před začátkem reklamního bloku čas do jeho konce, což je v Česku také novinka." To není pravda toto začala dělat Nova, ale pak od toho nějak upustila. ČT nebyla první jen něco zkopírovala.
Jistě má pravdu v tom, že šlo o účelovou záležitost. Dokonce i rozumím tomu, že to vidí jako obcházení zákona. Za jistých okolností by se takto ČT opravdu mohla dostat do konfliktu se zákonem, a to z jednoho prostého důvodu. V televizním programu byl tento pořad uveden jako jeden celek!!! Za těchto okolností měl být také jako jeden celek odvysílán. Nova i Prima tyto své "finty" naprosto regulérně oznamuje v televizním programu. RRTV by tak opravdu mohla ČT za tuto fintu sankcionovat. Pokud by v televizním programu byl tento pořad avízován jako tři po sobě následující díly jednoho pořadu, pak by v tom nebyl problém. Takto se ale ČT dostala na ostří žiletky.
Nesmyl. ČT si nemůže vybírat jakou reklamu zařadit či ne, pokud je v souladu se zákonem, jen proto že se někomu nelíbí. Pokud by si někde na takovou věc reklamu objednal tak ji (stejně jako komukoliv jinému) nic jiného nezbyde. Skutečnost že se takové reklamy nevyskytují, je prostě proto že provozovatelům se již takové reklamy nevyplatí.
Tvrdím snad, že ho porušuje? Pouze říkám, že účelově rozdělila pořad, který byl jedním celkem, na tři části, aby mezi ně mohla vložit reklamu. To je podle mě obcházení zákona jako vyšité.
A? Digizone taky účelově vkládá falšné příspěvky do diskuzního fóra, aby se tam mohla vloudit reklama.
Kritizujte spíše ty hromady teleshopingu. Na rozstříhání samostaných povídek, které v rámci lepší kamufláže mohli zpřeházet a proházet s jinými povídkami, není nijak tak zásadně problematické.
Omyl, i komerní televize používají finty. Např. TV Nova vysílá nekonečný seriál ulice, který má cca 45 minut, aby do něj mohla vložit dva reklamní bloky, vysílá najdřív asi 15 minutovy jeden díl, poté reklamu a potom půlhodinový druhý, který přeruší reklamou. Kdyby vysílala jen jden 45 minutový díl, tak by mohla vložit pouze jdeden reklamní blok.
Včera mě to u Donutila také překvapilo. Na druhou stranu to ale žádné porušení zákona není, protože pořad se skládá ze 3 samostatných povídek a ČT nemůže nikdo nařizovat jak mají být jednotlivé pořady dlouhé. Podobně by se dala zpochybnit i reklama mezi Událostmi, BBV nebo Počasím. Mimochodem ČT uváděla před začátkem reklamního bloku čas do jeho konce, což je v Česku také novinka.
Janeček je prostě koumák a pokud si Nova s Primou myslí že když se jim podaří prolobovat zákaz reklamy v ČT, dostanou se k další inzerci jsou na omylu. Vedení v ČT už má v rukávě pár fint…
Jistěže je. Lhostejno kam peníze jdou, je to příjem na veřejné účty. Pokud má možnost legálně přidat na hromádku veřejných peněz, ať už samotným nižším výběrem na zvláštní účty nebo doprovodnou daní, pak je zcela v pořádku že tak činí. Spíše by bylo pochybné, kdyby takové možnosti nevyužila a fakticky okrádala stát svou nečiností.
Takhle to fungovalo dříve. Nyní ale můžou komerční TV přerušovat pořady podle svého uvážení kolikrtá chtějí a limitující je pouze max. délka reklam během 1 hodiny.
Účelové rozdělení kvůli vložení reklamy to samozřejmě je. Ale porušení zákona asi ne. Ale počkejme si na zasedání RRTV, tam by to kafrálci mohli řešit..
Povídky byly téměř půlhodinové, nijak na sebe dějově nenavazovaly, takže ČT nemůžete nijak nařizovat jestli je má vydávat za jeden dlouhý pořad nebo 3 krátké ;-)