Hlavní navigace

CME prodává chorvatskou Nova TV a slovinskou Pop TV, umořit tak chce až čtvrtinu svých dluhů

12. 7. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Vlastník největší tuzemské komerční televize Nova je zatížen dluhy, které v celkové výši přesahují částku jedné miliardy dolarů.

Americká mediální společnost CME, která v Česku vlastní televizi Nova, se zbavuje dvou svých jihoslovanských stanic. Za chorvatskou televizi Nova TV a slovinskou Pop TV by měla podle serveru Patria.cz vyinkasovat od slovinského operátora Slovenia Broadband 230 milionů eur, což by měla být přibližně čtvrtina aktuálního dluhu skupiny CME. Její celkový dluh přesahuje podle citovaného článku částku jedné miliardy dolarů. Transakce podléhá souhlasu regulačních orgánů, jeho ukončení se předpokládá ke konci letošního roku.

Analytici Hospodářských novin přisuzují zadlužení skupiny CME nevýhodným akvizicím středoevropských televizí. Díky nim se sice CME stala na šesti těchto trzích jedničkou, ale nově akvírované stanice s výjimkou české Novy a rumunské Pro.TV nepřinášely dostatečné zisky a mateřská CME musela stovky milionů odepisovat, píší Hospodářské noviny. 

UX DAy - tip 2

Nova si pozici pravděpodobně udrží

Tuzemské Novy, která vytváří přibližně polovinu provozního zisku CME, by se aktuální změny neměly bezprostředně dotknout. Jak shrnuje citovaný článek HN, vykazovala Nova v roce 2014 ztrátu půl miliardy korun, ale už v roce 2015 dosáhla zisku dvě stě milionů korun. Podobného výsledku by mohla dosáhnout i podle loňských, dosud nezveřejněných čísel, píší Hospodářské noviny. 

Nova by tak mohla i nadále těžit ze své pozice v rámci amerického giganta Time Warneru a mateřské CME, a to i po jejich převzetí telekomunikačním molochem AT&T. Ten už déle než rok čeká, až mu majetkový vstup do Time Warner, za který AT&T nabídlo více než 85 miliard dolarů, schválí americké regulační úřady. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).