Já se spíše divím, že má Prima Family vzhledem k tomu nejlacinějšímu německému šuntu, co vysílá minimálně poslední rok po celý den, ještě stále "vysoká" čísla. To potom programy jako Cinema, Cool, Fanda nebo Love můžou vysílat i například několikáté reprízy pořadů, nicméně, stále dle mého, jde o podstatně lepší program než u Family a čísla bych rád viděl přesně opačná. Osobně bych byl překvapen i z pětiprocentní sledovanosti PF za nabízený program. Diváckou oblibu u současného donekonečna vymetaného archívu na ČT1 asi nemusím znovu nadhazovat, že ano? :-(
Je úplně jedno, že Prima na ten příjem musela odvysílat reklamy mnohem víc. Samotný čas ji nic nestojí, vysílá 24h tak jako tak. Důležitý je akorát rozdíl příjem - náklady. Podle programu Prima Family si troufám říct, že náklady budou minimální, takže zisk i při tom bídném programu bude slušný. To se o Nově tvrdit nedá, její program je také nesledovatelný, ale výrobně dražší. Dnes mají klony často zajímavější program než hlavní stanice. A platí to pro Novu, Primu i ČT1.
Často sdílím Jendo váše názory. Samozřejmě i tento, kdy se shodneme, že klony televizí mají často zajímavější program. Jen dávám osobně malé plus pro denní zahraniční seriály na hlavní Nově, kdy jsou atraktivnější než u konkurence a občas se tam objeví i premiérový seriál.
Tak tak. Zatím klid před bouří. I já jsem samozřejmě zvědav na ČT1 od září. Myslím, že s příchodem ČT Art + D by mohlo přibýt na Dvojce ještě více akvizičních filmů, dokumentů a seriálů nejen z produkce HBO. U Novy a Primy se každopádně těším na novinky spíše na klonech.
mam ten samy predpoklad. CT 1 bude domaci+ zahranicni krimi, komedie a romantika at uz v serialech nebo filmech(serial treba Homeland, na ktery ma CT prava), CT 2 bude dokument, vzdelavani a skvele akvizice( prikladem je tyden 33 kde pobezi v nedeli od 20:00 Par spravnych chlapu a hned potom Mlceni jehnatek). jen si myslim, ze letosek je jen zacatek a naplno se to projevi pristi rok, jak vlastne Milan Fridrich sam rekl, ze CT od zari 2014 bude uplne jina tv. zatim mu to verim! ten archiv na jednicce byla jedina moznost, jak nepadnout CT 1 pod 15%.
Teď jsem projížděl ten 33.týden. Dvojku mám už nyní dost rád. Říkám si, jestli by nebylo od věci zkusit podobný doku-soap jako byl Navždy svoji či Manželské etudy odvysílat na Jedničce. Na Dvojce to mělo skvělá čísla a říkám si, jestli to bylo maximum, co by tento pořad mohl hodit? Přeci jen, ta zafixovanost u většiny lidí, že je pro ně hlavní program (ČT1, Nova, PrimaFamily) první volbou při sledování televize, je tu bohužel žalostná.
mam ten samy pocit. Navzdy svoji byla skvela vec a i na chatu s autorkou jsem pokracovani doporucoval. pro CT 1 skvele!!! ale myslim, ze Jednicka a Dvojka brzy ukazou tvar a cestu, kterou pujdou a nasazeni bylo spravne.problem je, ze CT 2 podle nazvu je uz "sto" let zafixovana jako ta druha. otazkou je, jestli neni treba udelat rebranding CT 2 a pojmenovat ten kanal jinak. nevim jak, ale ta " DVOJKA" je problem! co myslis? nebo investovat do propagace cisla DVE!!!
Mně tohle přejmenovávání přijde jako současná manažerská nemoc. Neschopnost zakryjeme tím, že něco přejmenujeme, nejlépe nějakým anglickým cool názvem a ono to samo zajistí úspěch. Samozřejmě, že to tak nefunguje. Vzbudí to den-dva zájmu a když divák nenajde to, co ho láká, půjde zase jinam. Ale vykáže se tím činnost a manažer pobere odměnu.
To je strašně těžký. Myslím, že je tu velký problém televizí, když nasadí jakoukoliv novinku a po prvních dvou dílech se nedostaví očekávaná sledovanost, tak okamžitě začnou jebat s časem, čímž ten pořad s drtivé většiny totálně zabijou. Dle mého je to jedna z hlavních příčin, proč Family tak klesla sledovanost. Nerad bych házel všechnu vinu na Vladyku, ale opravdu nemám sebemenší tušení, zda-li to jsou především jeho "zásluhy" nebo šíršího managementu televize. Dle mého si tímto jednáním pohřbili několik projektů, které kliďo mohly fungovat. Podle rozhovorů s Petrem Dvořákem či Milanem Fridrichem jsem nabyl přesvědčení, že si je současné vedení ČT vědomo, že je potřeba diváka na nové pořady pozvolna zvykat a návyky českého diváka se nezmění hned. Bohužel. Tohle už dle mého vědí dnes i na Primě. Ještě k tý Dvojce: Věřím, že když se dnes zeptáš spousty lidí, jestli sledují Dvojku, tak ti řeknou, že ne, poněvadž je to samá klasická hudba, dokumenty o sochařích, fotografech a magazínů pro menšiny. Sám víš, že to už poměrně dlouho je nesmysl. Možná, že by si Česká televize změnou názvu Dvojky přilákalá nové (mladé) diváky, každopádně by ji (možná s tím rizikem) zase značná část současných ubyla. Tady mám alibistický názor a fakt ti nevím.
Já bych udělal nové znělky s živými motivy, klidně i vtipné (příklad zde: http://www.youtube.com/watch?v=uz6EVO_jtOQ - Identy BBC Two z let 2001 - 2007). Zadruhé by šel využít dopolední a brzký odpolední čas na hudební blok, nebo něco podobného, co by přilákalo mladé diváky.
Já souhlasím. Samozřejmě nepředpokládám, že by byl program složen ze samých novinek. Přiznám se, že přestože mě táhne na čtyřicet a seriály už nyní stíhám minimálně (ty návazné mám přitom raději), tak bych uvítal a dovedl bych si představit v odpoledním čase na Dvojce i starší seriály jako byl například skvělý Zapadákov (Northern Exposure) nebo Báječná léta. Oba kdysi vysílala i ČT.
Žvásty to samozřejmě jsou, protože ti zřejmě zcela uniká, co znamená "komerční" a co je účelem podnikání komerčních subjektů. Majitelům či akcionářům je celkem u pozadí, jestli je nějaká sledovanost 5 nebo 80%, ale jestli mají plné šrajtofle. A když je to navíc s minimálními náklady a díky hlouposti či neschopnosti jiných, tak tím pro ně lépe.
Nova trzby 1,6 miliardy a Prima 1,7. Prima sice utrzila o trosicku vice, ale o kolik vice reklamy musela Prima odvysilat? mnohem vice! Prime klesla obrovsky sledovanost( v prime time neni vyjimkou, ze jeji porady maji ve skupine 15-54 share 3-4%). navic od cervence se velci zadavatele na Novu vraceji a Nova ma v 15-54 skvelou sledovanost. Nova riskla a myslim, ze se na konci roku ukaze, ze ji jeji tah vysel!!!