A Vás jako správného kozumenta samozřejmě nezajímají důsledky :-) Ať se klidně něco zlikviduje, někomu něco sebere (třeba babě u HK její pozemky kvuli obecně prospěšné dálnici) pro obecné blaho... tady se totálně zaplácá pásmo, ale hlavní je, že konzumní človíček z toho má prospěch. Narvat si pupek v KFC... však v tom Vám nikdo nebrání, ale tím nikoho o nic neobíráte, to je Vaše osobní věc. Zaplácání eteru nesmyslným radiem s ještě nesmyslnější koncepcí, to už není věc jen jednoho něbo několika málo lidí.
Jo, už jsem si zvykl dřív, že Vy neřešíte věci zásadově nebo principielně, ale jen v konečném důsledku svého (nebo někoho o koho jde v tom konkrétním případě) prospěchu. Každý má jiný styl uvažování, mně třeba není jedno, že se něco likviduje kvuli plytkému prospěchu někoho, kdo si toho neváží, jen se na tom chce nabalit.
Evidentně to v této rovině vnímáte jen Vy! Vidíte někde, že by CSDXC podporovaa nějakou stranu nebo konkurenci? To že je v jednom textu vyjádření více subjektů ještě neznamená, že se nějak nechávají navzájem zatahovat. Toto jsou názory konkrétních lidí v CSDXC kteří mají v problematice přehled, ne žádná stranická doktrína nadržování jedné straně sporu.
Asi jste to pořádně nečetl, co jsem napsal. Že se k tomu vyjadřují jiné stanice a řeší si to, je jejich věc.
Máte asi hodně omezený rozhled, když nechápete, že dva (nebo více) subjekty můžou poukazovat na stejný problém z úplně jiných důvodů a s jiným cílem! A že se vyjádří nezávisle na sobě přece nikde nedokazuje, že někdo někoho podporuje!!!
V CSDXC je hodně lidí také, co CZ stanice neposlouchají, jiní poslouchají vyhraněné, každý jinou, a NIKDO nikoho neprosazuje, každý ať si poslouchá co chce. Ale tu jde o princip přidělování a zaplácávání eteru!
Zřejmě patříte k lidem co by vše zprivatizovali a rozprodali spekulantům. Frekvenční spektrum je přírodní bohatství a má se o něho starat stát. Ten, resp. spíše některé subjekty a osoby, si z toho spíše ale udělaly business, který by měl být těmi regulátory aspoň nějak regulován. To ale není. Je přiděleno skoro vše, co si kdo vymyslí. Naopak, některým, kteří nejsou s těmito subjekty zadobře, nejsou frekvence přiděleny (viz např. Country v Brně).
A o to tady jde! Že je v tom bordel a jde tu jen o zájmy a prachy hrstky vyvolených. Na úkor přehlednosti a smysluplného využití těchto kapacit. Nemůžete všude narvat business dle Klausova "trh vše vyřeší". Jednou tady ta RRTV a ČTÚ jako regulační orgány jsou, tak mají smysluplně regulovat. Ale to se neděje. Až bude anarchie a tyto orgány nebudou, tak ať si vše řeší konkurence, trh, posluchač... tato situace tu ale zatím není.
Licenční podmínky tohoto rádia jsou opravdu velice podivné.
Dopravní rádio a minimálně 4 dopravní vstupy ZA DEN ???? No to je výsměch. Stejně tak i hudba, od 60. let do dneška ???? Velice specifický formát. To samé evropská tvorba 50% a světová 50%. Jinými slovy, rádio si může hrát co chce.
A takovéto nesmyslné plýtvání kmitočty ??? To snad nemohl schvalovat člověk, který byl při smyslech. Nehledě na to, že některé tyto kmitočty ani neleží na žádné dálnici. Nevím teď, které to byly, ale jednalo se o cca 2 kmitočty v J Čechách. Musím říci, díky bohu, že tu u nás zatím není postavená dálnice z Hradce Králové do Polska. A o tom, že tato "skvělá" síť zaruší některé stanice ani nemluvím. Viz. příspěvek Kuby Malína pod některým minulým článkem, kdy byl srovnáván kmitočet 98,3 kousíček od Prahy, kde zaruší 98,1 - KISS 98FM - 1 kW + spolehlivě ruší 98,4 F1 - vysílač Černá hora.
Největším výsměchem bude to, až tomuhle rádiu a mr. Pařízkovi přidělí kmitočet 107,9 / 100W v Praze bez licenčího řízení. Na to jsem fakticky zvědav !!!!
Rozhodně nestává, ale z informací, které se ke mně donesly, byl CSDXC Lidovými novinami osloven s prosbou o vyjádření a nabídku následně klub přijal. To, že je v éteru další stanice, může být tomuto spolku, který se také rozhlasové scéně věnuje, v podstatě jedno, co jim však vadí, je fakt, že dle jejich názoru dochází k nesmyslnému zaplevelování éteru. V CSDXC jsou také odborníci přes VKV/FM, takže mi celkem přijde na místě, že dostali k danému problému prostor k vyjádření. Přečtěte si oba texty celé a bude vám jasné, o co DXerům jde.
A vy jste snad toho názoru, že Pařízkovo rádio vyřeší dopravní problémy na dálnicích? Na základě čeho tak soudíte? Z licenčních podmínek nic takového neplyne a ani ty v reálu nemusí být splněny, jak už se u nás stalo pravidlem. Vy totiž nechápete elementární věc: zatímco jídla si můžeme vypěstovat třeba i více než jsme schopni sníst, prostor frekvencí je jenom jeden. Proto to volání po jeho kvalifikované správě.
Neřeším KFC, tam je to podnikání opravdu zcela volné :-) Řeším spíš ten přístup... který o tom pak vypovídá. Jestli je pro Vás rozdíl KFC a McDonald, tak nevím v čem... oboje je jen typický projev nechutné konzumní společnosti. Ale každého věc co jí a kde. Jen říkám, dotváří to obrázek ;-)
O plánování kmitočnového spektra opravdu asi moc nevíte, resp. představa jak to spektrum vypadá, když Vám nepřijde tento přístup divný. Proto postrádá smysl dále to rozebírat.
Hledat analogii KFC s radiem Dálnice, to už je fakt dost silné kafe :-D Tady to už ztrácí zcela soudnost... srovnávat fastfood s vysíláním radia.
"Kdyby kdokoli chtěl a mělo to smysl, už by dávno podobnou rozhlasovou stanici u D1 provozoval."
A o tom to je. Vy máte prostě svůj stranický sociálně-principiální přístup tak zarostlý do morku kostí, že to promítáte všude, i tam kde to nemá co dělat. Televize ať si prodává kdo chce, fastfood taky, ale využívání kmitočtového spektra sem opravdu nepatří :-) Jsou věci kde má být volný trh, jsou věci co se neuživí a je třeba je dotovat protože jsou principielně potřeba, a jsou věci které je třeba regulovat. Pokud by vše jen ovládl kapitál, tak jsme v 19.století.
Dále se psalo, že je to jedinělý projekt, který není ani v okolních státech. To máme fakt tak moc dálnic proti Německu, Rakousku apod, že my tento projekt potřebujeme??? :-D
Když odhlédneme od samotného smyslu tohoto rádia, tak to není nic proti němu samotnému. Je to o přidělování naprosto šílených kmitočtů a výkonů (miniaturních). Dosud se tak děje také, ale vždy dostanou různá rádia sem tam nějaký ten (nepotřebný) dokrývač (my jim říkáme spíše překrývače). Tak to nebije tolik do očí.
Jenže přidělit naráz 23 takto nízkovýkonných kmitočtů prostě už bije natolik do očí, že se to nedá přehlédnout! A to kdyby šlo o jakékoli radio, dopravní, tuc tuc, rockové, nebo cokoli... navíc chci vidět, jak úžasně se to radio bude přelaďovat na základě RDS AF. U takovýchto slaboučkých vysílačů opravdu radio nezdekoduje dostatečně dopředu RDS data dalšího vysílače, aby na něho bez problémů při jízdě přepnulo.
Když ale přihlédneme k účelu a programu, tak zatím jsou vše jen velkohubé plány, co je ale realita a co Rada schválila bez problémů (a to je na tom to divné), že sice schválili žádost na základě úžasného projektu jak co kde bude, ale ve skutečnosti je v licenci povinnost minimálně 6! (slovy šest) vstupů dopravního hlášení denně! Opravdu myslíte, že je to OK?
Tady nejde o CSDXC a o to že by mu to nějak rušilo dálkový příjem, ale o to, že je to asi jediný spolek, který díky svému koníčku sleduje dlouhodobě vývoj těchto věcí. Každý jiný (běžný posluchač) je zaujat buď svou stanicí, stylem hudby, nebo regionem, takže nemá komplexní přehled.
Jasně, stejně jako pan Beneš přes svá přehnaná očekávání nevidíte skutečnou podstatu...ale co už, každému co jeho jest.
Toto není boj proti rádiu Dálnice. Toto je boj proti zasrávání eteru. Až pánové pojedete po té dálnici a naladíte si to, dle vás, skvělé radio, které ještě ani nevysílá, ale už ho vynášíte do výšin, tak pak podejte zprávu jak se Vám těch 20 pidi-vysílačů poslouchalo ;-) Pak se budeme moct bavit. Do té doby máte jen toužebná přání a pan Pařízek zas business na úkor smysluplnosti využití spektra, o které by se měl starat stát.
Jsou dvě zásadně rozdílné věci: osobní a společenský prospěch. Projekt takovéhoto rádia má společenský prospěch jen na papíře, v praxi to bude úplně někde jinde. Takže z toho bude jen osobní prospěch pár jednotlivců. Něčí business na úkor smysluplnosti a přehlednosti eteru.
Ale je podnikání volné a podnikání vázané na licence, regulace apod. A když si z toho licencovaného začne ten podnikatel za pomoci těch regulačních orgánů dělat svůj píseček, tak je to špatně. Nikdo pana Pařízka nenutí podnikat v tomto oboru, když se do toho pustí tak se musí řídit regulacemi a podmínkami, které jsou stanoveny a které by měly hlídat kompetentní regulační orgány. Nelze z toho udělat volnou soutěž "rozeberte si frekvence a dělejte si tam co chcete".
Nemám nic proti žádnému novému rádiu, které bude přinosem, ať už ho bude vlastnit "Pařizek" nebo třeba "Kořenek" ...
ale:
a) ČAS vysílá vyššími výkony, než jsou pro jeho konkrétní vysílače přiděleny - ČTU to nezajímá
b) ČAS country JM obešel licenční řízení a zablokoval příchod konkurence (R, COUNTRY a COUNTRY projekt Rádia Haná) do Brna
c) Dálnice má v licenčních podmínkách povinnost 4 (slovy:"čtyř") informačních vstupů s tematikou dopravniho zpravodajstvi ZA DEN !
což považuji za naprostý výsměch ...
d) jedná se o zaplevelování éteru - např. kmitočty 94,2 (židlochovice, V. Němčice, Ostrovačice) budou na jihu Moravy mazat ženevský 94,3 který používá bratislavské FUN rádio
e) Dálnice zablokovala skrze RRTV přidělení kmitočtu Beatu pro Humpolec, byť tam Beat měl i alternativni kmitočet (podobně Velká Bíteš, kde ty alt. kmitočty byly
dokonce dva)
PERLICKOU je, že při posledním řizení dostala Dálnice přidělený kmitočet pro "Jáchymov na Moravě", takové město ani obec na mapě ale nenajdete a zatím si toho nikdo nevšiml ...
ak bol niekto autom v Chorvátsku tak mu je jasné, že takéto rádio nemá zmysel - o dopravnej situácii informujú na každom kroku veľké LED panely, štátny HR2 každú 1/4 hodinu informuje v štyroch jazykoch :-).
Rozdíl je zásadní, zatimco na dalsi KFC (MC donald nebo třebna benzinku, kde chcete natankovat nebo se občerstvit) musite čekat x kilometrů, tak na FM je v současné chvili - (za předpokladu, že máte průměrně kvalitní autorádio a anténu) - možnost poslouchat na všech úsecích dálnic několik rozhlasových stanic. Pokud by ta stanice napr. mela povinnost informovat do 10 minut (od chvile doruceni
informace o havarii do studia) o deni na dalnici, mela tam motoristicky magazin (PO-NE) s hodinovou stopazi atd. tak je to trochu o necem jinem. Toto je naprosto volna licence, takze stanici si klidne po dobudovani site muze Parizek prodat a muze se tam vysilat uplne neco jineho, akorat musi dodrzet ty 4 (nebo 6 vstupu za den), coz naplnuje uplne kterekoliv (i lokalni) radio ...
JOSE !!! - v posledním rozhodnutí RRTV lze vyčíst, že si Pařízek dokonce požádal o kmitočet pro Dálnici v Brně 98,1 MHz - tedy o ten kmitočet, který nedostalo Country Radio !!!! (http://www.rrtv.cz/cz/files/press/TZ_04_10.pdf)
Vážený pane, nikdo z nás nemá touhu být arbitrem ve věci rozhodování o potřebnosti či nepotřebnosti stanic s daným formátem. Domnívám se však, že i vy byste byl schopen rozhodovat kompetentněji než instituce k tomuto účelu zřízená a námi placená. Zvažte následující body:
1) Má RRTV k dispozici nezávislou dopravní studii, ze které plyne potřeba zřídit stanici typu Rádia Dálnice a ze které plyne potřeba provozovat takovou stanici opět zrovna panem Pařízkem? Je snad pan Pařízek odborníkem na dopravu?
2) Již před cca 5 lety tehdejší předseda RRTV Žák prohlásil, že rozhlasové pásmo je přeplněné. Od té doby - pod jeho (ne)vedením - stoupl počet vysílačů přibližně o 50 % a nynější síť R. Dálnice je okamžikem, kdy u některých již přetekl pomyslný pohár.
3) Za poslední roky byla smetena ze stolu celá řada žádostí jiných žadatelů s nejrůznějšími rozhlasovými projekty, které ani zdaleka nenárokovaly takový počet frekvencí a jejichž přínos by určitě nebyl menší.
4) Argumentace RRTV se mění případ od případu, co jednou nelze, podruhé u jiného žadatele projde a naopak. Není možné přehlédnout, že někteří žadatelé jsou dlouhodobě zvýhodňováni na úkor jiných, aniž by to bylo radou odůvodněno a dokonce aniž by vůbec existovala nějaká povinnost RRTV tyto věci odůvodnit.
5) Asi sám sledujete, jaké skandály provázejí politiky a státní správu vůbec. Jen s největší dávkou naivity byste si mohl myslet, že oblast regulace rozhlasového vysílání je výjimkou. Věřte, že toto vše je jen špičkou ledovce.
Pan Pařízek není sám, kdo by chtěl, aby jeho stanice byla slyšet. Zatímco on dostává kmitočtové příděly po desítkách, jiní žadatelé mají i po několika letech opakovaného podávání žádostí počet svých vysílačů roven nule. Jako tuctový konzument tomu ale asi těžko porozumíte. Pokud si však myslíte, že úroveň českých stanic je jedna velká bída a tragédie, popřemýšlejte, jestli se to může zlepšit tím, že se v nastolených trendech bude dále pokračovat. Asi dost těžko, že?
Pane Ráczi, obávám se, že budete čekat déle než deset minut -
Dálnice má v licenčních podmínkách povinnost 4 (slovy:"čtyř") informačních vstupů s tematikou dopravniho zpravodajstvi ZA DEN !
v roce 1996 RRTV nechtěla prodloužit licence pražským rádiím RIO, Golem, Zlatá Praha a ještě tuším jedno.., první dvě to kvůli tomu zabalily. Ovšem zanedlouho poté jejich frekvence byly udělené jiným rádiím (RIO -> Rokko -> Blaník a pro Golem -> Limonádový Joe -> Expres) a počet využívaných frekvencí v Praze je 2-3násobný...
Nechť se rozhlasové licence draží, pak by se teprve ukázalo, jaký je kdo podnikatel. Získat frekvence prakticky bezplatně, na základě neprůhledných jednání a vztahů, může vyjadřovat všechno možné jen ne podnikatelské schopnosti. Frekvence nejsou rohlíky, kterých si každý nabere v krámě kolik chce.
Nikdo to určovat nemusí, ty orgány tady jsou: RRTV a ČTÚ! Jen jejich činnost neodpovídá tomu, co by dělat měly.
To není o cenzuře dopředu, jak mi to jistě chcete podsunout, "ty můžeš a ty ne". To je o zdravém rozumu. Je třeba najít nějaký střed, totální regulace je nesmysl a nesvoboda, ale to k čemu to tady spěje se začíná blížit anarchii, nebo spíše anarchii jen pro někoho.
:o),jojo,kdysi mě pan R. oznámkoval jako nenáročného diváka (v reakci poté co jsem se pochlubil, že jsem odmítnul supervýhodnou nabídku kabelové tv) a pak někdy jindy prohlásil že u nich doma vládne Nova...
V Nemecku v Nordrhein-Westfalen prevádzkuje WDR2 na SV (Langenberg/Velbert 720kHz/65kW a Bonn 774kHz/5kW) tzv. "verkehrskanal". Nevysiela však pravidelne, ale len keď je to potrebné...
Tak v souvislosti s Brnem je hlavně poněkud nesnesitelná ochrana jeho Ćasu tam. To je dost drzost. Je prostě fakt, že zatím co první složení RRTV nahrávalo dosti nesmyslně Lagardere. Tak tato současná RRTV hraje dosti nesmyslně pro Pařízka.
Vezměme si právě to BRNO. To už tím vstoupilo do dějin.
Za prvé Haná si tam koordinovala 105.1 s tím, že tam bude mít country rádio.
Nic, zamítnuto.
Na češ Pařízek, který tam měl licenci na normální Čas, tam spustil v rozporu s licencí, country mutaci.
Po té mu RRTV udělila vyjímku, tedy změnila tu licenci tak aby to bylo v souladu.
Upozorňuji, že když totéž udělala před lety Haná s rockovou mutací, byli donucení RRTV, to rádio vypnout a tu mutaci stáhnout pouze do netové podoby !!!
Pak si tam pražské COUNTRY RADIO koordinovalo 98.1 RRTV jim odmítla přidělit a to s odůvodněním, že v Brně již je country vysíláno !!! Taková pitomost tady do té doby snad ještě nezazněla. Vzápětí na to udělili x licencí jiným popovým stanicím také do míst, kde je pop vysílán a to minimálně 5x. To jim vůbec nevadilo.
I si vzpomenu s rockem, že náhodou zrovna udělili i Beat do Mostu, kde zrovna začalo vysílat také rockové radio GAMA.
Ovšem COUNTRY v BRNĚ 2x být nesmí ? To je zajímavé, co ?
Prostě aby Pařez neměl konkurenci, no to je bomba... To je na vyhazov celé RRTV.
CR se zdá obrátilo na soud, který to vrátil na RRTV. RRTV to zase vrátila zpět na soud, že na svém rozhodnutí trvá. Jak to bude dál ví čert...
Aby upokojili Hanou, dovolili jim následně spustit tu rockovou mutaci, takže to začalo vysílat.
Vzápětí dovolili Pařezovi v Třinci taky rock mutaci Času, když si tam koordinoval frekvenci pražský Beat, kterému ji nedali.
Na Češ mu ještě přistrčili Dálnici, čímž nabourali nějaké to KISS.
Takže v podstatě dosti zla od jedné takové RRTV. Kiss i Beat i CR patří Radio Investmenst.
Je to všechno náhoda nebo úmysl ???
No tak potom je to jeste horsi, protoze krome zablokovani nastupu konkurence Radia BEAT v Humpolci jim RRTV pomohla zablokovat i kmitočet BEATu ve Velke Bíteši - tj. tam měli
dokonce i 2 alternativní kmitočty...
Teď jsem koukal na jeden web o BTSkách (ten Ty ale Davide ale zřejmě nebudeš znát :-) ) a ani tam jsem nenašel v žádnou BTS v databázi. Každopádně ta vodárna je bez vodojemu.
Pokiaľ viem, tak v Európe sú diaľničné rádiá - vo Francúzsku. Vysielajú SFN na 107.7MHz s výkonom 200W. Jedno sa volá 107.7FM a druhé sa volá Autoroute Info...
Jenže to ČTÚ neudělal, protože já už mám delší dobu pocit, že smyslem některých kmitočtových přídělů není přinést něco nového do éteru, ale zarušit a zadusit "nežádoucí" provozovatele vysílání. Že je Pařízek s ČTÚ zadobře je vidět například na tom, jak některé ty jeho údajně několikasetwattové dokrývače hrají třeba i sto kilometrů daleko.
V Brně si někdo stěžoval na to jeho rádio na 96.8, přijela nezávisle hygiena a ČTÚ, přičemž hygiena naměřila úroveň odpovídající asi desetinásobku výkonu oproti ČTÚ. Je to tady: http://www.tzb-info.cz/t.py?t=2&i=1801
Pak se něčemu divte...
Já bych snad ani nenapsal, že to budí rozporuplné reakce, jako spíše, že to budí, výrazně negativní reakce... Tedy ty sympatizanty, jsem objevil, snad asi dva... Příspěvků od těch, kdo jsou tím nezdůvodnitelným nesmyslem šokování a oprávněně pohoršení, jsem četl desítky...
Ono nějaké rádio má řešit problémy na nějaké dálnici? To vážně má někdo podnikatelský plán, který zní "vyřeším problémy na dálnici" nebo "vyřeším vaše problémy se shnilým masem" nebo "vyřeším vaše problémy s okrádáním důchodců"? Nepletete si dojmy s pojmy?
Voláte po kvalifikované správě kmitočtového spektra, ale opět se ptám, jak budete určovat co je správné a co je špatné? Přeji hodně úspěchů ve vaší nové práci komisaře (rady).
Nebylo by jednodušší tlačit na urychlení digitalizace?
Jenže vysoký počet malých vysílačů je pro provoz takto specializovaného rádia nutností. Obdobné rádio u nás neexistuje. Kolik set KM musí být dobře dostupné řidiči? Mě to prostě divné nepřijde. Zpočátku ano, ale nyní už ne. A nerozumím vaší kritice na téma KFC. Mrkněte se na zahraniční dálnice, kde podobné restaurace jsou mnohem více rozšířené. Neznám nikoho z okolí, kdo přidání dalšího fastfoodu typu KFC (Mc Donalda zase vůbec nemusím) nevítá. Takový Twister řidičovi dodá velkou energii na další cestu. Podobné je to s rádiem Dálnice, zde řidič bude očekávat solidní rychlejší hudbu s informačním servisem ON-LINE. Chronologie s KFC je myslím na místě.
Byl jsem v Chorvatsku a potvrzuji vaše slova. Jenže jsme v čechách. Ty LED panely u nás buďto už nefungujou, nebo je firma neaktualizuje v dostatečně krátkém čase, nebo je jednoduše někdo ukradl. Je to podobné jako např.u dřevěných palet, které se dříve vždy dávaly v blízkosti silnic, aby vítr nenavál sníh na silnici. A letos? Ani jednu takovou podepřenou paletu jsem neviděl. Když jsem se ptal odpovědných lidí proč, zjistil jsem, že to kradli na dřevo v takové míře, že už se jim to prostě dávat nechtělo. Stejně jako u dřevěných tyčí, které na podzim vždy zatloukli na okraj silnice, aby se v přívalech sněhu dalo zjistit, kde silnice končí - letos ani jedna! Zase že by je ukradli. Trochu jsem odbočil. Kdyby silnice patřila soukromému subjektu (viz soukromé rádio Dálnice) tak věřím, že by majitel udělal mnohem více pro to, aby silnice vidět šla a nebyla zavátá sněhem. Prostě stát to neumí. Kdyby stát chtěl, už by dávno podobnou rozhlasovou stanici u D1 provozoval.
Čtyři zpravodajské vstupy dopravního charakteru sice jsou na papíře jako nutnost, provozovatel této stanice by musel být nesvéprávný, aby se držel přesně tohoto počtu :-) Aby to odpovídalo jeho charakteru, bude muset tato stanice vysílat dopravní informaci min.každých 15 minut, od toho tu ta stanice primárně bude! Jinak já fandím každému podnikateli, který jde za cílem a při tom leze po schodech nahoru. Víte kolik soukromých subjektů bude parazitovat na této stanici? A je to samozřejmě dobře, né naopak, jak si někteří myslí. Peníze přinášejí zase jen peníze a o to v podnikání jde hlavně. Vůbec bych se nedivil, kdyby po úspěšném startu této stanice pan Pařízek požádal o kmitočty pro dálnici D5 a D8. Tuším, že si to řidiči budou sami přát a že jim tento "servis" bude na jiných dálnicích chybět. je to to samé, ja např.KFC u dálnice. Vždy se na něj těším a čekám a doufám, že bude i blíže k mému bydlišti, né jen u Prahy :-)
Já tu podobnost naopak, davide, vidím :-) Tady v obouch případech jde o zisk na lidech jedoucích po dálnici. Myslím, že drtivá většina řidičů nezajímá problematika špatného spektra kmitočtů, oni jsou konzumentu, v tomto případě chtějí slyšet, zda je nečeká brzy kolona či bouračka a zda brzy bude v jejich směru KFC. Myslím to vážně :-)
Pro mně osobně je obsah vysílání českých rádií natolik nezajímavý, že je mi opravdu jedno, jestli bude o rádio více nebo méně a jestli má jednu frekvenci s 50kW nebo padesát 100W vysílačů.
Rozumím tomu, že protestuje konkurence. Ale znovu zdůrazňuji, že o potřebnosti nebo nepotřebnosti projektu rozhodují sami spotřebitelé - tedy rozhlasoví posluchači, nikoliv konkurence nebo CSDXC.
Nejvíc mi na tom vadí, že organizace sdružujíci lidi se stejným koníčkem se prostřednictvím některých svých členů ochotně nechá zatahovat do vyřizování účtů někoho s někým.
Ad "Vidíte někde, že by CSDXC podporovala nějakou stranu nebo konkurenci?"
Sdělení pana Koláře, že - cituji: "Další rádio s mluveným dopravním zpravodajstvím nemůže přinést žádný významný efekt. Tomu snad nemohli uvěřit ani v radě pro vysílání" mi přijde dost tendenční. Nechci se zastávat konkrétně Rádia Dálnice, může to být jakéholiv jiné rádio s jiným zaměřením. Ale to prohlášení vyznělo stejně jako byste si v restaraci objednával jídlo a člověk jdoucí po ulici by protestoval, aby jste to jídlo nedostal, protože tlustý už jste dost.
Připadá mi, že vám soukromé podnikání vadí a nejlépe by asi bylo většinu rádií zrušit a nechat jen ta "dobrá". Jak chcete posuzovat, jaké rádio je to "dobré a správné"? Co kdybychom na to založili zase nějakou komisi a k tomu další radu... ?
Souhlasím s panem Benešem. Kdybych byl panem Pařízkem a měl již nějaké soukromé rádio, budu dělat také vše pro to, aby stanice byla slyšitelná na velkém území. A projekt na rádio pro řidiče naší nejpoužívanější dálnice - tak to je obrovský skvělý nápad, který stojí za to ho dotáhnout do konce. I to logo, které reflektuje Route 66 je skvěle vymyšlené. Já jsem rád, že vznikne rádio, které pomůže řidičům na dálnici smrti, osobně mě nebaví čekat až na dopravní informace třeba z radiožurnálu nebo na Impulsu, jako řidič potřebuji tyto informace co každých 10 minut a toto snad rádio Dálnice bude umět, doufejmě i že za přispění nějaké dobré hudby pro cesty, čili rock, drum n bass, rock n roll atd, žádné ukolébavky za volantem. Na toto rádio se "nabalí" další podnikatelské subjekty (třeba MC Drive nabídne akci ve spolupráci s D rádiem atd.) Vidím to pozitivně a mnoho vysílačů mě nezajímá, ostatně dálnice je dlouhá a je třeba aby signál byl po celé její délce.
... protestům Jana Koláře z Československého DX klubu (CSDXC). Já jsem také fanda do dálkového příjmu, ale nevím, co má CSDXC společného s tím, jestli bude o jedno rádio více nebo méně? O potřebnosti nebo nepotřebnosti by měli rozhodovat rozhlasoví posluchači, nikoliv CSDXC. Nebo se snad z CSDXC stává další politické uskupení?