Hlavní navigace

Četba na víkend: Prohlédněte si novelizovaný text zákona o elektronických komunikacích

19. 8. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Wikimedia
UVNITŘ ODKAZ – Legislativní rámec přechodu na DVB-T2 dostává pevné kontury, novela ZEKu vyšla ve sbírce zákonů. Využijte možnosti prostudovat si její plné znění.

Jak jsme naše čtenáře podrobně informovali, po schválení oběma parlamentními komorami a nezbytném podpisu prezidenta vstoupila v platnost tzv. diginovela, tedy aktualizované znění zákona o elektronických komunikacích. To kromě zpřísnění podmínek pro mobilní operátory a navýšení úrovně právní ochrany jejich zákazníků upravuje i proces přechodu na nový standard zemského televizního vysílání DVB-T2/HEVC. 

Právě chybějící zákonná úprava přechodu na DVB-T2 byla jedním z klíčových důvodů zpoždění, které celý proces nabral. Zatím jediný operátor, který přechodovou DVB-T2 síť spustil, jsou České Radiokomunikace. Během podzimu by pak měla být spuštěna nejen přechodová síť společnosti Digital Broadcasting, která anoncovala zahájení testovacího vysílání ještě v průběhu prázdnin, ale také veřejnoprávní multiplex České televize. 

PSALI JSME: ZEK má zelenou. Podepsal ho i prezident republiky

Přechodová DVB-T2 síť České televize by měla nabídnout všech šest jejích stávajících programů ve vysokém rozlišení, tedy HD kvalitě. Právě ty by se tak mohly stát největším lákadlem DVB-T2 vysílání a tím nejpřesvědčivějším argumentem pro zakoupení potřebného přijímače ještě před ukončením současného DVB-T vysílání. To je diginovelou stanoveno „nejpozději k 1. únoru 2021“.

ANALÝZA: Jaká jsou hlavní úskalí schválené diginovely zákona o elektronických komunikacích (ZEK)?

BRAND24

Novela zákona o elektronických komunikacích zahájila své putování v Poslanecké sněmovně.

Souhrn informací a všech článků, které se na serveru DigiZone věnovaly tématu „druhé digitalizace“, naleznete ve speciální záložce přímo na homepage.

PŘEHLEDNĚ: Vše o přechodu na nový standard DVB-T2

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).