Hlavní navigace

Český rozhlas vyzkoušel novou možnost vymáhání koncesionářských poplatků

12. 12. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Novou metodou vymáhání koncesionářských poplatků se podařilo na vzorku 12 tisíc domácností oslovit k jeho platbě plnou polovinu. Oslovení přitom nebyli nijak potrestáni.

Novou možnost vymáhání koncesionářských poplatků si vyzkoušel ve spolupráci s Českou poštou veřejnoprávní rozhlas. Šlo o pilotní provoz takzvaného „dluhového inkasa obyvatelstva“, zkráceně DINO. Jedná se o novou formu předsoudního řešení pohledávek, ve které je kladen důraz na smírné řešení vzniklého dluhu bez jakýchkoliv dalších nákladů k tíži dlužníka, vysvětlila v kostce ředitelka Odboru komunikace a vnějších vztahů Zora Karmazín Blümlová. Český rozhlas si chtěl vyzkoušet především možnosti České pošty a a zejména jejích terénních pracovníků z hlediska přístupu k dlužícím poplatníkům, doručitelnosti a ověření evidovaných adresných údajů.

BRAND24

K TÉMATU: Český rozhlas vybral meziročně na koncesionářských poplatcích o 40 milionů víc

Český rozhlas ve spolupráci s Českou poštou do projektu zapojil dvanáct tisíc domácností. Metodikou DINO byla vyřešena plná polovina případů. První výsledky z využití služby DINO ukazují, že se jedná o účinný a přijatelný způsob vymáhání pohledávek u domácností. DINO vedle vymožených pohledávek Českému rozhlasu významně pomáhá v řešení dopadů z neohlašovaných změn ze strany některých poplatníků, konstatoval náměstek generálního ředitele pro správu a provoz Českého rozhlasu Ladislav Musil. V příštím roce chce veřejnoprávní rozhlas tuto metodu zařadit mezi standardní nástroje vymáhání platby koncesionářského poplatku.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).