Český rozhlas Plus, který se v nové podobě představí od 2. listopadu a ve stejné chvíli vstoupí v mono režimu i do analogového pásma VKV/FM, nechce být zpravodajskou ČT 24 bez obrázků a zároveň Radiožurnálem bez písniček. Na tiskové konferenci k představení „Pluska“ v novém tak stanici charakterizoval ředitel Centra vysílání veřejnoprávního média Ondřej Kopa. Chceme se odlišit hloubkou analýzy informací a jejich šíří,
informoval novináře Kopa a doplnil: Cílíme na posluchače, kteří chtějí víc. Nabídneme analýzy a pohled do hloubky.
K TÉMATU: Český rozhlas Plus od 2. listopadu změní program a vstoupí do pásma VKV
Podle náměstka generálního ředitele Českého rozhlasu René Zavorala se při nástupu Petera Duhana do funkce zdál před čtyřmi a půl lety celý projekt jako z říše sci-fi, teď se ale stává realitou. Prošli jsme si poměrně složitým kauzami,
upozornil Zavoral, kde zmínil mimo jiné Rádio Česko a spor o VKV kmitočty BBC. Dále náměstek šéfa rozhlasu doplnil: Jsem rád, že se nám podařilo přesvědčit legislativce, abychom mohli disponovat čtvrtou de facto celoplošnou síti.
Stanice podle něho jednoznačně zapadá do nabídky Českého rozhlasu.
NEPŘEHLÉDNĚTE: VKV síť Rádia Plus bude mít deset vysílačů, Vltavě odebere i významné kóty
Tvorbě programového schématu podle Alexandra Píchy, šéfredaktora stanice, předcházela nové podobě poměrně složitá analýza, která vznikla spojením pěti průzkumů, které si Český rozhlas nechal vypracovat. Výsledkem je program, který ráno a v sobotu charakterizuje čistě zpravodajský charakter. Od deváté až do sedmnácté hodiny je tu pravidelná rytmizace. Později na řadu přichází specializované pořady. Novinkou bude četba, kterou zařadíme ve 23:30,
uvedl Pícha. Stanice zároveň dostane na adrese plus.rozhlas.cz největší on-line podporu. Jednou z novinek bude tzv. vysílání pozadu (archiv ČRo Plus až měsíc zpětně).
ČTĚTE TAKÉ: Český rozhlas spouští digitální vysílání ze Žižkova, jeho devizou bude zvuková kvalita
Třicet specializovaných pořadů nabídne Český rozhlas pro tuto stanici formou podcastu. Hlavní osobností Plusu bude Barbora Tachecí a Jan Bumba. Kromě ověřených moderátorů a komentátorů se mohou posluchači těšit i na nové hlasy. Nový zvukový obal bude podobný Českému rozhlasu Radiožurnál. Jde o účel. Chceme dát najevo, že obě stanice navzájem spolupracují,
zdůvodnil Pícha. Co se týká propagace vstupu na VKV, Český rozhlas chystá on-linovou komunikaci s posluchači. ČRo využije komunikace na sociálních sítích. Kampaň začne týden před vstupem „Pluska“ na VKV a bude pokračovat i týden po tomto startu.
Komunikační kampaň Stanice Plus je postavena na vizuálu oblíbených moderátorů Barbory Tachecí a Janu Bumbovi a zároveň na osobnostech, které vyjadřují podporu stanici v krátkých videospotech. Osobnosti byly vybírány tak, aby kopírovaly čtyři pilíře Stanice Plus: politiku, společnost, byznys a vědu. Černobílý vizuál graficky doplňuje pestrou škálu stanic Českého rozhlasu jak v printové, tak i v onlinové podobě,
řekl vedoucí marketingu Jiří Haramul.