Hlavní navigace

Česká televize začala lákat na hybridní vysílání i diváky nepřipojené k internetu

12. 8. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Cílem tohoto kroku je, aby technologii začali využívat i koncesionáři, kteří třeba vůbec nevědí, co to hybridní vysílání je a že musí mít pro jeho využívání připojený televizor k internetu.

Hybridní širokopásmové televizní vysílání označované zkratkou HbbTV už je částečně dostupné i pro diváky, kteří mají sice modernější televizor, jenž tuto technologii podporuje, ale nemají ho připojený k internetu. Majitelům takových zobrazovačů se po přepnutí na kanál ČT1 HD, ČT2 HD nebo ČT Sport HD v Regionální síti 7 (multiplex 1a) objeví v pravém dolním rohu informační lišta ČT bod, která nabádá ke stisknutí červeného tlačítka. Po tomto kroku je divák obeznámen s tím, co musí udělat, aby mohl HbbTV začít využívat.

BRAND24

K TÉMATU: Prima spustí na podzim hybridní vysílání HbbTV, chce nabídnout archiv pořadů

Cílem tohoto kroku je, aby technologii začali využívat i koncesionáři, kteří třeba vůbec nevědí, co to hybridní vysílání je a že musí mít pro jeho využívání připojený televizor (přijímač) k internetu. Jde o pokračování kampaně, kdy Česká televize v nedávné minulosti vysílala v hlavním vysílacím čas promo spoty seznamující s tím, co tato technologie obnáší. Právě proto došlo k přejmenování „ČT menu“ na „ČT bod“. Grafická informace pro „offline“ hybridní vysílání je šířena přímo jako součást datového toku, nepotřebuje proto připojení k internetu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).