Pokud to neudělají tak že ořežou výšky a hloubky, aby zploštily pásmo podobně jak to dělá kodek MP3 tak je to ku prospěchu věci. Teda pokud to dokážou prosadit u komerčních stanic, řekl bych že na CT jsem tento reklamní jev nikdy nezaznamenal.
Nemají důvod sahat na frekvenšní pásmo, problém je s dynamikou (nepříjemný rozdíl v hlasitosti by vás mohl překvapit i v telefonním sluchátku přenášejícím jen 3kHz).
Hlasitost v TV je sice normovaná, ale to že má daný pořad možnost pracovat s hlasitostí v pásmu 0-100% je k ničemu, když je reklama zařazena v okamžiku kdy je ve filmu hlasitost jen na 20% (běžný hovor) a reklamní pauza začne na 100% (kupodivu také běžný hovor).
Proto je tak složité s tím něco udělat, hlasitost je v toleranci, ale reklama využívá něco jako "moment překvapení" :-)
Problém je někde jinde. Reklama totiž nezačne na úrovni 100% s energetickým rozložením běžného hovoru. To by bylo snesitelné. Jenže reklama je nejdřív prohnána kompresorem, kde je energetická hodnota zvýšena na maximum. Takže proti hlasitému hovoru je tam ještě další podstatný nárůst.