Která instituce, či osobnost, má patent na to, určit co je kvalitní film? Z toho vychází i relevantnost hodnocení. Osobně dávám přednost diváckému ohlasu, než akademikům. Oni jsou totiž také jen lidi a tudíž také mají právo na subjektivní názor.
Zda má být film vytvářen jen jako náplň vánočního programového schematu TV stanice je plně na jeho autorech a sponzorech. Osobně se již léta na Štědrý večer na televizi nedívám, je vypnutá. Ano, je asi jednodušší děti posadit před obrazovku, ale komu to prospěje? Našemu klidu, nebo prostoru na poslední vánoční domácí nedodělky? Další problém je s tím, že pro naplnění programů kin a televizí nelze čekat měsíce, roky, až nějaký režisér opět vytvoří chválihodné dílo. Ani mnohanásobné reprízy pověst údajně kvalitního filmu nezlepší, spíše naopak.
tak, tak.. možná své příznivce měl, kteří v jeho talent věřili. Z mého pohledu - natočil toho hodně, ale nic co by stálo za připomenutí... respektive, kdyby se už nevysílalo, vůbec bych z toho nebyl smutný... Pravý rytíř, tak to je kapitola sama pro sebe, buď byl hloupě napsaný scénář, nebo selhala režie, nebo.. obojí, respektive všechno... možná jsme jedni z mála, ale nebavilo to ani moje děti, do konce jsme to neviděli, tak ani nevím jak to dopadlo - přepli jsme to jinam.. a nemám ani pocit, že jsem o něco přišel.
Ještě k tomu Pavýmu rytíři.. Jsou tu jen dvě výrazné ženské postavy, královna víla princezna. Nemají osobnost ani rozměr, obě skončí v zajetí a musí být zachráněny. V případě princezny je až bizarní, jak ji černokněžník posadí do svého hradu, ona bez náznaku aktivního odporu přijme osud unesené panny a začne zpívat o tom, kdy ji asi přijde vysvobodit rytíř. V mnoha okamžicích se zdá, že by mohla nějak zasáhnout, místo toho si ale jen dokola stěžuje...
To už štvalo nejenom mě, ale i moje děti... :) Absolutní prapodivnost, která bombardovala zvědavost potomků: "proč nic nedělá", a "ona je totálně hloupá", je takový bombónek... Klaunské vystoupení bojovníků, kteří "nesmí sejít z cesty", dodnes nevím, jestli to mělo být humorné, nebo to byl přílepek, nebo k čemu to tam vlastně bylo... no strašná slátanina všeho možného. Chápu, že natočit pohádku je obtížné. Tři veteráni se jen tak znovu nenatočí. Ale u této pohádky mi asi úplně nejvíc vadil postsynchron, který totálně zazdil okolní ruchy, navíc měl echo stěn studia, a to, že celá exteriérové záznamy působí jak ze studia lacináho seriálu. Co se nedá filmu vytknout, že není křečovitý, jak se dnešní době moderně točí, není tam reklama, a herci jej zvládli dobře, aby jsem jen nehanil.
Sledovanost v tomto případě není relevantní. Relevantní by byla sledovanost reprízy. Číslo 2,7 miliónů diváků je dána tím, že pohádky vysílané o Vánocích mají jistou tradici a existuje jakási zvědavost, co to bude, i já se mezi ně řadím. ČT v pohádkách většinou většinou vítězí na Novou. :) Může se stát, že by byla i sledovanost reprízy vysoká v případě, že by byla vysílána v čase kdy u konkurence nic neběží. Tím chci říci, že hodnota sledovanosti nemusí zákonitě nic určovat o kvalitě vysílaného pořadu a je určena primárně pro reklamní účely a přerozdělování času zadavatelům reklamy. Můžete namítnout, že na ČT reklamy neběží, ale má to zásadní vliv na ostatní komerční stanice. Samozřejmě může být pravda v tom, že co se nelíbí mně, může se líbit tisíce jiným, je to jen subjektivní názor a pohled na věc.