Hlavní navigace

Budoucnost regionálních sítí, sledovanost štědrovečerních pohádek a další programové novinky

30. 12. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: ČT
TÝDENNÍ REVIZE – Česká televize uvedla předpremiéru nového komediálního seriálu Dabing Street na HbbTV platformě. Jeho recenzi chystáme už na zítřek.

Stačilo málo a programová nabídka volně šířené terestrické televize by po letošním Silvestru výrazně zchudla. V neděli 31. prosince totiž měla původně končit platnost individuálních oprávnění pro kmitočty regionálních multiplexů DVB-T. Přes dvacet multiplexů by se muselo odmlčet a spolu s nimi i desítky televizních programů. Namátkou dětské Déčko (to však souběžně vysílá ještě v celoplošném multiplexu 3), HD verze programů České televize, ale i Barrandov Family, Óčko Expres, TV Noe, Sport 5, Regionálnítelevize CZ, TV Praha či Kinosvět. Zmizet by musely i z přechodových sítí DVB-T2, pokud v nich vysílají, protože tyto multiplexy jsou určeny pouze pro zajištění souběžného vysílání týchž programů ve standardech DVB-T a DVB-T2.

Regionálním sítím DVB-T hrozil na Silvestra konec, mohou ale vysílat až do června 2019

O příběhu krachujícího dabingového studia jsme vás už informovali v článku Sledujte Dabing Street v předpremiéře. Přispějete na Mobilní hospic Ondrášek. Česká televize pro jeho přímé zhlédnutí přišla i se speciálním modrým tlačítkem, kterým se dostanete rovnou na seriál. Jde to ale i přes červenou klasiku, jen trochu zdlouhavěji.

Česká televize ode dneška nabízí Dabing Street v předpremiéře. Přes modré tlačítko

Média inkasovala za reklamu přes sedmdesát miliard korun 

Od ledna do listopadu protekla tuzemskými médii podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere reklama v hrubé hodnotě 72,91 miliardy korun. To ve srovnání se 67 miliardami za srovnatelné období loňského roku znamená nárůst o více než šest miliard korun. Tradičně nejvíce peněz spolkla televizní reklama, která vykázala i největší meziroční nárůst. Celkem si zadavatelé objednali reklamní spoty v hodnotě 43,4 miliardy korun, což je oproti loňským 38,3 miliardy zlepšení o více než třináct procent.


Autor: Nielsen Admosphere

Ceníková hodnota televizních spotů odvysílaných v listopadu atakovala hranici šesti miliard korun

AIM spolupracuje s CETINem

Budování infrastruktury pro širokopásmové připojení je poměrně náročné a AIM proto tyto služby nabízí primárně na území hlavního města Prahy a v jejím okolí, například v Mělníku a Neratovicích. V prosinci tak internetové připojení od AIM využívalo kolem dvaceti tisíc domácností, ze kterých se také rekrutuje většina klientů zmíněné IPTV služby Kuki. V letošním roce se ale AIM rozhodl vsadit na další rozšíření vlastního internetového připojení na území celé České republiky, a to ve spolupráci s Českou telekomunikační infrastrukturou známou pod zkratkou CETIN. Díky rozšíření působnosti na celou republiku mohl AIM také o něco zlevnit ceny měsíčních tarifů.

Díky spolupráci s CETINem nabídne provozovatel IPTV služby Kuki rychlé připojení po celé republice

Další DVB-T2 ověřené televizory

Koncem minulého týdne se v seznamu prověřených výrobků kompatibilních s budoucím pozemním vysíláním v DVB-T2/HEVC objevily nové televizory mající pořadové číslo 1211 až 1236. Počet prověřených televizorů už dávno překročil tisícovku, set-top boxů v něm ale není ani dvacet… Naposledy byly zkoušeny čínské televizory značky Skyworth, o čemž jsme vás informovali v samostatném článkuDalší třicítka televizorů prošla testem DVB-T2 ověřeno. Tentokráte jsou čínské, a dokonce i v OLED.

Samsung UN40J5000AGXZS.
Autor: Samsung

Samsung UN40J5000AGXZS.

Ověřené televizory pro české DVB-T2? Je tu poslední letošní várka se značkami Philips a Samsung

Štědrovečerní pohádka

Pro české televizní prostředí jde o nedělitelné spojení pohádek a Vánoc, které se projevuje ve světě filmu a televize tak výrazně, že jsme v tomto ohledu evropskou (a patrně i světovou) raritou. Téměř polovinu vysílacího času televize veřejnoprávní i komerční letos o vánočních svátcích „obsadily“ pohádky. Od půl sedmé ráno až do odpoledních hodin a večer alespoň v hlavním vysílacím čase.

Letošní pohádka České televize Nejlepší přítel: Peklo na zemi i čert jako autorita

Pohádka Nejlepší přítel s výtečnou sledovaností. A hned je na Youtube…

BRAND24

Marie Terezie na RTVS

Zatímco Česká televize má naplánovanou premiéru koprodukční dvoudílné série až na Nový rok, slovenská veřejnoprávní Jednotka odvysílala historické drama o Marii Terezii v pondělí a v úterý.

Sledovanost dvoudílné Marie Terezie trhala na Slovensku rekordy

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).