Asi to muselo dat hodne prace napsat to tak, aby z lidi udelali blbce, pritom zajistili nenapadnutelnost detailu textu a vytvorily "seriozni" zaklad pro lobing v parlamentu.
I kdyz toto lze smele napadnout a prohlasit za lez:
"Problém vyrovnání subjektivního vnímání zvukové úrovně není řešitelný pouhým otočením knoflíku doleva při nasazování pořadů a reklamy do vysílání." Presne s takovym otacenim knofliku doleva pocita EBU 3343.
I kdyz to text doslovne neuvadi ma navodit dojem, ze:
1) Lidem se vysoka uroven hlasitosti reklam jen zda.
2) Hlasitost je cosi nemeritelneho.
3) Nejde s tim nic delat protoze reklamy jsou "autorskym dilem".
4) Jde o vyhradni problem reklamy. Znelek, upoutavek a predelu se problem hlasitosti vubec netyka.
Jako obvykle, když se najde nějaký problém tak druhá řekne to není pravda a tím to je víceméně vyřešeno. Prostě z nás dělají zase blbce. Reklama spolehlivě přeřve každý válečný film kde se ozývá střelba snad ze všech druhů zbraní. Přitom nejde jen o reklamu, ale samotné jingly, které jsou na začátku mi už několikrát v noci málem přivodily infarkt :-) A to nejsem ani moc lekavý :-) Poslední dobou se mi zdá, že je to ještě horší.
Což takhle vytvořit krabičku, která bude mít databázi reklam (pravidelně aktualizovanou přes net) a pak reklamu nahradí tichem a nápisem "Reklama". V té databázi stačí pár snímků nebo kousek zvuku reklamy ze začátku a z konce. Technicky není možné zjistit kolik lidí to používá, takže by to televizím uškodit nemělo.
Takže všichni ti, kdo brojí proti nesmyslně hlasité reklamě, která zvlášť v nočních hodinách člověka nutí okamžitě vyhledat ovladač, nechápou umělecké záměry reklam. Jak jsme mohli být tak hloupí...
ATO upozorňuje na případy ze sousedního Slovenska a Polska, kde je intenzita hlasitosti televizní reklamy zákonem regulovaná a tato regulace se ukazuje jako „neproveditelná, nevymahatelná a ve výsledku zbytečná“.
Proto ta Polská neječí a naše ano.
Já tomu brojení proti hlasitým reklamám formou prosazování nějakých regulací nerozumím. Není přece nic jednoduššího, než službu, která mi nevyhovuje, nevyužívat.
ATO svádí hlasitost na relamky, ale ona již upoutávací znělka na reklamu a zvláště na Nově probudí i mrtvého ... argument o tiché scéně následující reklamou je pitomost na n-tou, protože si televize kolikrát samy vybírají taková místa v pořadech a prásk, znělka reklamy prorazí bubínky ... o ůčinnosti zákona ale pochybuji, vymahatelnost práva v našem kocourkově je u mnoha závažnějších činů marná, co teprve u takovéhle "patálie" ...
Já naopak ATO rozumím, vždyť zaštiťuje reklamní agentury a jak sama uvádí, "agresivní" zvuk je nedílnou součástí reklam.
Mám jen dotaz na ty, kteří soustavně sledují Novu. Nenastala v jejích reklamních blocích změna a není nyní síla zvuku reklam v "normální" a přijatelné úrovni?
Takže upajcnout závěrečný titulky z filmu a cpát reklamy do čtvrtiny obrazovky během filmu je v pořádku, ale normalizovat hlasitost reklamy (a to umí snad každej přehrávací program) je nemožný? Taky vám to přijde podivný?
Námitky ATO jsou naprosto totožné jako vždy, když se hlasitost reklam řeší a pouze se snaží neznalým poslancům vnutit bludy. Každá televize má na zadavatele reklam požadavky na jejich technickou úroveň, kvalitu, nosič záznamu apod. V tomto zadání by měly být uvedeny požadavky i na audiosložku spotu. Pak by televize nemusely dodatečně se zvukem nic řešit. Žádný mýtus to není, otravuje to většinu národa. Je to čistě lobistická záležitost, aby reklamní spot probudil podřimující diváky u televizoru. Proč musí divák stále při reklamních spotech vypínat na dálkovém ovládání zvuk a po jejich skončení jej zase zapínat? Lobistická snaha ATO je až moc nápadná.