DOPLNĚNO Nové digitální televize Z1 a TV Barrandov, které zatím jako jediné z šesti původních vítězů licenčního řízení na první čistě digitální televize obdržely kompenzační licence pro celoplošné zemské digitální vysílání, neprojevily zájem o zlevněná data z elektronického měření sledovanosti prostřednictvím peoplemetrů. Uvádí to ve svém dnešním vydání týdeník Marketing a Media.
K TÉMATU: Nové digitální televize mohou získat data z peoplemetrů se slevou 70 %
Asociace televizních organizací (ATO), která je zadavatelem peoplemetrového průzkumu sledovanosti, nedávno nabídla novým digitálním stanicím, že mohou získat data se slevou 70 procent. Televize Barrandov i Z1 se ale už dříve vyjádřily v tom smyslu, že peoplemetry pro ně nejsou zajímavé, protože nedokáží zachytit sledovanost dostatečně podrobně a tudíž by je znevýhodňovaly oproti konkurenci.
Zájem o levnější data však podle týdeníku projevila společnost At Media, která zastupuje při prodeji reklamních časů tematické televize z portfolia sesterských firem kabelové společnosti UPC: Chellozone a Cello Central Europe. Mezi ty patří dokumentární kanál Spektrum, dětský Minimax, Sport 1 či ženská stanice Zone Romantica.
Zájem o elektronická data deklaroval Marcin Boroszko, ředitel polské At Medie, jenž se na založení české pobočky podílel. Právě v Polsku má At Media přístup k elektronickým datům a kumulativní share a rating za zastupované stanice jsou prezentovány i ve veřejných výstupech,
vysvětlil týdeník Marketing a Media.
Do výzkumu bychom chtěli vstoupit v polovině letošního roku a máme zájem o data, jež by umožnila mediální plánování televizní reklamy. Usilujeme, aby podíl stanic At Medie byl standardní součástí veřejných výstupů,
řekl týdeníku Štěpán Wolde z agentury Media One, která je partnerem české pobočky At Media.
AKTUALIZOVÁNO 17:25: Podle vyjádření PR zástupkyně televize Z1 Ivany Dubášové stanice dosud žádnou nabídku na vstup do peoplemetrového projektu se slevou nedostala, a tak se k ní ani nemohla vyjádřit. Ředitelka televize Barrandov Janka Vozárová serveru DigiZone.cz řekla, že do peoplemetrového měření sledovanosti televize vstoupí zhruba za rok.