Hlavní navigace

UPC si hraje s televizemi o programové pozice ve své síti

14. 12. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
14. 12. 2009

Zařazení do sítě digitální kabelové televize už nebude pro nové televize samozřejmostí. Největší tuzemský kabelový a satelitní operátor UPC vyhlašuje výběrové řízení na obsazení jedné programové pozice ve své digitální síti. Obsadí ji vysílatel, který nabídne nejlepší podmínky. Informuje o tom deník E15.cz.

V současné době registrujeme velký převis nabídek televizí nad našimi kapacitami. Zejména z regionů. Tendr je nejschůdnější cesta pro obsazení místa, vysvětlil tiskový mluvčí UPC František Malina. Uzávěrka tendru je 15. ledna 2010 s tím, že výsledky by měly být známy do dvou měsíců poté.

BRAND24

UPC oslovila s nabídkou všechny tuzemské vysílatele včetně největších komerčních televizí. Tímto způsobem si chce dominantní kabelový operátor otestovat trh, zda existuje možnost, že by nové televize operátorům za šíření svých programů platily. Až doposud platil opačný model – pokud měl operátor zájem o některý program, musel dotyčnému provozovateli platit pravidelné poplatky. To se však postupně mění protože programů vysílajících v češtině přibývá je stále více a některé zdaleka nejsou natolik atraktivní pro koncové abonenty kabelové televize.

Tendr by se podle E15 mohl hodit obzvláště největší komerční televizi, která nyní zoufale potřebuje svůj lifestylový program MTV umístit do sítí UPC. Operátor zatím vysílá pouze verzi MTV Europe a podle dřívějších vyjádření na tom nehodlá nic měnit do doby než s nabídkou přijde sama Nova. Ta sama od UPC požaduje platby za kanál české MTV, které jsou vyšší než za MTV Europe. I proto se nepředpokládá, že by se účastnila tendru na vypsanou programovou pozici, protože pak by musela operátorovi za šíření v síti platit.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).