Hlavní navigace

Také Radomír Pekárek chce zachovat reklamu v České televizi

1. 7. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
1. 7. 2009

Další z finalistů výběrového řízení na generálního ředitele České televize, bývalý šéf dabingových studií společnosti Barrandov Studio Radomír Pekárek, by v případě svého zvolení prosazoval zachování reklamy ve vysílání ČT. Na rozdíl od současného šéfa ČT Jiřího Janečka, který by reklamu ve vysílání ponechal, ale výnosy z ní věnoval na bohulibé účely, by Pekárek výdělky z reklamy začlenil přímo do rozpočtu ČT.

Osobně si myslím, že by reklama měla ve vysílání ČT zůstat. Zejména kvůli většímu výběru na reklamním trhu, aby reklamní zadavatelé nebyli odkázaní pouze na největší komerční televize, prohlásil Pekárek v rozhovoru pro server DigiZone.cz. ČT v současné době sice může vysílat reklamu, veškeré zisky z prodeje reklamních časů jdou ale na zvláštní fond, s nímž nemůže ČT sama o sobě nakládat. Část takto vybraných prostředků pak po souhlasu s komisí jmenovanou vládou využívá pro budování svého digitálního multiplexu a digitalizaci svého archivu.

ROZHOVOR K TÉMATU: Jiří Janeček: Reklama na ČT ano, ale výnosy by neměly jít televizi

Reklama má podle zákona z vysílání ČT úplně zmizet v roce 2012, společně s vypnutím posledního analogového televizního vysílače. Pokud by se změnil zákon a reklama v ČT zůstala, Pekárkovi by postačovaly současné limity: ČT 1 může reklamě věnovat maximálně 0,75 procenta celkového denního vysílacího času, ostatní tři programy po půl procentu. Pekárek se domnívá, že by reklamní příjmy ČT nahradily výpadek financí způsobený tím, že zákonodárci v současné době nechtějí zvyšovat televizní poplatek. Ten je od roku 2008 na výši 135 korun měsíčně.

Myslím, že diváci by snesli současný rozsah reklamy ve vysílání, říká Pekárek. Příjmy z reklamy dokážou kopírovat inflaci a zároveň bych nechal možnost ČT využít část příjmů z reklamy jako náhradu za valorizaci koncesionářských poplatků, dodává. Jiří Janeček v rozhovoru pro server DigiZone.cz řekl, že si dovede představit zachování reklamy ve vysílání ČT i po roce 2012, její podíl na všech programech veřejnoprávní televize by podle něj mohl klesnout na půl procenta celkového vysílacího času. Výnosy z reklamy by pak šly na podporu kulturních akcí nebo sportu.

BRAND24

Další finalisté konkurzu na generálního ředitele ČT, Hynek Chudárek, Jana Bobošíková a Jana Kasalová, reklamu ve vysílání veřejnoprávní televize odmítají.

Rozhovor s dalším z kandidátů na generálního ředitele České televize Radomírem Pekárkem čtěte zítra na DigiZone.cz

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).