Reklamní inzerenty pro Českou televizi bude v následujících pěti letech vybírat agentura Media Master, která tak činí již nyní. Kromě ní se do výběrového řízení přihlásila na konci srpna loňského roku také společnost MediaPlatform. Česká televize byla loni v situaci, kdy současná smlouva končila ke konci prosince 2010. V březnu 2011 Rada ČT uložila, aby bylo výběrové řízení ukončeno. Byla proto svolána komise, která poskytla nabídky antimonopolnímu úřadu (ÚOHS). Komise zasedala v dubnu a bylo rozhodnuto.
K TÉMATU: Obchodní ředitel vysvětluje, jak ČT vybere nového prodejce reklamy
V rámci kontroly kvalifikačních kritérií se zjistilo, že společnost MediaPlatform nesplnila jednu z podmínek. Její smlouva tím pádem byla neplatná. ČT rozhodovala, zda-li bude nabídku Media Master akceptovat. V tuto chvíli je agentura vybrána jako další pokračovatel. Jedná se o stávající společnost. Námitka ukládá informovat ÚHOS o změnách do druhého dne. V tuto chvíli ČT stále čeká, jak se ÚHOS vyjádří. Je na uchazečích, zda se budou, nebo nebudou odvolávat. Běží již na to lhůta.
ČTĚTE TAKÉ: ČT zaměňuje teleshopping s reklamou, stěžuje si Rada pro vysílání
Výběrové řízení bylo od počátku uděláno jako variantní, to znamená, že se počítá i s tím, zda reklama na ČT bude zachována i po roce 2012, nebo nebude pokračovat. Media Master i Mediaplatform věděly, že reklama bude eventuelně končit a nemohly by v takovém případě uplatňovat náhradu za škodu po ČT. Platnost stávající prodloužené smlouvy bude ukončena s tříměsíční výpovědní lhůtou a nastoupí staronová vybraná společnost s tím, že to může být i v průběhu letošního roku. Vítězství v tendru obsahuje nejen reklamu, ale i sponzoring a speciální formáty.