Hlavní navigace

Ředitel Novy: Nepřipustíme, aby se diváci stali rukojmím digitalizace

2. 10. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 322915
2. 10. 2008

Každý divák, který dnes přijímá signál televize Nova z pozemních vysílačů, má nárok na jeho příjem i v digitální formě. A to nejen po dokončení celého digitalizačního procesu, ale i v jeho průběhu. V komentáři pro dnešní Hospodářské noviny, kterým reaguje na článek O nejstrašnější zhůvěřilosti podle televize Nova, to píše generální ředitel Novy Petr Dvořák.

Doporučeným postupem pro podporu digitalizačních změn má být co nejčasnější vypnutí analogového vysílání. Divák se přizpůsobí, tvrdí nadšenci. Nova ale nepřipustí, aby její diváci byli rukojmím procesu a technologických změn, píše šéf Novy. Snahy o bagatelizaci nepovažujeme za férové a v případě problémů se budeme i jménem svých diváků bránit, dodává.

Diváky podle Dvořáka dosud nikdo neupozorňuje na úpravy společných televizních antén (STA) a na možné problémy s příjmem signálu v husté zástavbě. A na skutečnost, že díky vlivům počasí se digitální obrázek chová jinak než analogový – na obrazovce je nebo není, nic mezi tím, píše Dvořák. Návod, jak upravit STA pro příjem zemské digitální televize, však Národní koordinační skupina pro digitalizaci (NKS) jako poradní orgán vlády zveřejnila již loni v květnu – viz článek Stát radí, jak na digitální televizi s STA.

Generální ředitel Novy rovněž kritizoval NKS za to, že dosud nezahájila státní informační kampaň k přechodu na zemské digitální televizní vysílání. Zatímco leckde už dochází ke změnám a diváci přicházejí o analogový signál veřejnoprávní televize, nedostává se jim potřebných informací. Ačkoli byli věrozvěsty ujišťováni, že se vše potřebné z předstihem dozvědí z informační kampaně. Nedozvěděli, protože její zahájení je na rozdíl od změn stále v nedohlednu, píše Dvořák.

BRAND24

Podle vedoucího projektu digitalizace České televize Pavla Hanuše se ale státní informační kampaň bude týkat až vypínání ostatních analogových programů: ČT 1, Novy a Primy. Kampaň navíc není možné spustit dříve, než operátoři multiplexů uzavřou smlouvy s televizemi, které budou vysílat v jejich sítích a zveřejní přesný harmonogram spouštění multiplexů v jednotlivých regionech včetně vysílacích stanovišť a kanálů, na kterých se bude vysílat.

Divák od nás chce informaci, co, kdy a kde bude digitálně vysílat. Dokud nemáme odpovědi na tyto otázky, je jakákoli kampaň zbytečná, upozorňuje Pavel Hanuš.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).