Hlavní navigace

Ředitel Novy Dvořák se stal prezidentem ATO, která měří sledovanost televizí

15. 6. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
15. 6. 2010

Prezidentem Asociace televizních organizací (ATO), profesní organizace, která sdružuje nejvýznamnější televizní stanice v České republice a je zadavatelem elektronického měření sledovanosti, se stal generální ředitel Novy Petr Dvořák. Ve funkci nahradil šéfa veřejnoprávní České televize Jiřího Janečka. Informovala o tom jednatelka ATO Lucie Pokorná.

K TÉMATU: RRTV vydala doporučení pro označování pořadů s product placementem

Jednatel CET 21, ing. Petr Dvořák byl zvolen do čestné funkce prezidenta ATO. Jeho úkolem je v jednoletém funkčním období aktivně reprezentovat ATO, přispívat k budování image a renomé sdružení a podílet se na vytváření a naplňování strategie i politiky ATO, uvedla Pokorná. Jedním z nejbližších úkolů Dvořáka bude boj s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) kvůli pravidlům pro označování product placementu v českých televizích.

ČTĚTE TAKÉ: Televize protestují proti pravidlům pro product placement, která vydala RRTV

ATO v minulých dnech veřejně vyzvalo RRTV, aby upustila od doporučení, jakým způsobem by měly televize graficky označovat pořady, které obsahují product placement, tedy reklamu na produkty, která je přímou součástí děje pořadu. Podle asociace pro to nemá RRTV oporu v zákoně. Předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová však v odpovědi ATO napsala, že Rada od svého doporučení neupustí.

BRAND24

NAPSALI JSME: RRTV: Doporučení k product placementu má sloužit hlavně divákovi

Asociace zároveň rozšířila předmět své činnosti o samoregulaci v oblasti televizního vysílání, takže bude chtít podobně jako Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) v případě regulace videoserverů na internetu vstupovat do zahájených správních řízení a hájit zájmy svých členů proti rozhodnutím RRTV.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).