Hlavní navigace

Proč se Nově rozpadla investigativní publicistika? John mluví o tlaku vedení

16. 6. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
16. 6. 2009

Novinář a ikona investigativního pořadu Na vlastní oči Radek John se v rozhovoru pro bulvární deník Blesk vyjádřil k mnoha důvodem, pro které odešel z televize Nova. John byl jednou z dlouholetých tváří, která nováckou investigativní publicistiku náhle opustila. Podobně se předtím zachoval i reportér Janek Kroupa, který se proslavil několika kauzami, jež otřásly politickým světem, a později nepřímo pochovaly i samotnou investigativní publicistiku na Nově.

BRAND24

John ale říká, že publicistika na Nově ztratila svou svobodu dávno předtím. Mezi lety 1994 a 2007 nám nikdo do práce nezasahoval. Pak jsem byl sesazen z pozice šéfredaktora a publicistika byla podřazena pod zpravodajství. S požadavky, které na nás začalo mít vedení, byla většina redaktorů nespokojena, řekl John. Diváci se nás ptali: Jak to, že váš pořad vyměkl? Jak to, že se ve vašem pořadu neobjevují věci jako dřív, jako byl třeba případ Pět na stole v českých? Nám se také nelíbilo, že se to tam neobjevuje. To byl myslím hlavní důvod nespokojenosti, do­dal.

I když na svůj konec na obrazovkách Novy nevzpomíná v nejlepším, dnes tvrdí, že se na odchod připravoval dva roky. I proto padla logická otázka, zda nechce napsat scénář nebo knihu o praktikách ze zákulisí TV Nova, tak jak to v minulosti udělala například moderátorka zpravodajství Kateřina Kašparová. John ale něco podobného odmítá. Nemám touhu zapškle psát o tom, jak v televizi Nova jsou všichni hnusáci. Samozřejmě v bilanční knize popisující, jak tahle společnost fungovala po listopadu 1989, se vlivu a způsobu fungování elektronických médií nepůjde vyhnout. Ale pozor: s odstupem, dodal bývalý šéfredaktor publicistiky TV Nova Radek John.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).