Hlavní navigace

Prima minulý týden opět rekordní, Nova se nemůže vyhrabat z letních čísel

23. 9. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
23. 9. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Třetí týden po sobě překonala televize Prima minulý týden letošní rekord v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku. Skončila těsně před hranicí 20 procent, přičemž některé dny ji s přehledem překonala. Naopak konkurenční televize Nova se jen těžko dostává z pozice, na níž klesla během letních prázdnin. Ačkoli jí seriál Ordinace v růžové zahradě 2 zajišťuje slušné výsledky v úterý a ve čtvrtek, některé dny klesá na hodnoty jen těsně nad 20 procenty (u diváků starších patnácti let).

Hlavní program Primy minulý týden sledovalo po celý den 19,54 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,64 procentního bodu více než předminulý týden a pouze o 8,65 procentního bodu méně, než výsledek Novy. Ve večerních časech od 19 do 23 hodin si Prima mírně pohoršila na průměrných 19,37 procenta, ale i tak si s přehledem udržela pozici dvojky na trhu. Stoupaly i další její tematické kanály. Prima Cool si v celodenních číslech polepšila o 0,10 procentního bodu na 3,60 procenta, během prime time ale klesla na 3,33 procenta. Prima love vykázala celodenní podíl 1,40 procenta, což je o dvě setiny procentního bodu více než minule, a ve večerních časech 1,09 procenta.

Opačnou cestou než Prima se vydala televize Nova, jejíž hlavní program si v celodenních číslech mezitýdenně pohoršil o 1,13 procentního bodu na podíl 28,19 procenta. Ve večerních časech Nova tradičně stoupala, tentokrát však jen na hodnotu 32,96 procenta (nutno ale dodat, že Nova primárně cílí na diváky od 15 do 54 let, kde se jí daří o něco lépe). Pokles postihl také Novu Cinema, kterou po celý den sledovalo v průměru 4,46 procenta dospělého publika. To je o 0,34 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a téměř o jeden celý procentní bod méně, než dosáhla TV Barrandov. Ve večerních časech Nova Cinema ještě nepatrně klesla na hodnotu 4,41 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Poklesům se nevyhnula ani Česká televize, a to hned u třech ze čtyř svých programů. ČT 1 si v celodenních číslech pohoršila o 0,27 procentního bodu na hodnotu 15,22 procenta, ve večerních časech ale vystoupala až na 17,13 procenta. Na druhou nejsledovanější televizi v zemi, Primu, jí ale scházely víc než čtyři (po celý den), respektive dva (v prime time) procentní body. Směrem dolů se vydal také program ČT 2, který po celý den zaujal v průměru 3,42 procenta dospělého publika, což je o 0,57 procentního bodu méně než minule. Jde už o čtvrtý týdenní pokles za sebou. V hlavním vysílacím čase Dvojka zasáhla dokonce jen 2,35 procenta publika.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Menší zájem diváků oproti předminulému týdnu zaznamenala také zpravodajská ČT 24, již po celý den sledovalo 4,53 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je sice o 0,46 procentního bodu méně než minule, i tak ale ČT 24 porazila i filmový kanál Nova Cinema a stala se pátou nejsledovanější televizí v zemi po Barrandovu. Během prime time si ČT 24 tradičně pohoršila, tentokrát na hodnotu 2,53 procenta. Jediným veřejnoprávním programem, který minulý týden stoupal, byla sportovní ČT 4. V celodenních číslech si polepšila o slušných 1,91 procentního bodu na průměrných 4,32 procenta, což Čtyřku pasovalo do role skokane týdne. Vysoký podíl si udržela i v prime time: dokonce 4,94 procenta.

BRAND24

Televize Barrandov se minulý týden držela „na svém“. V celodenních číslech si oproti předminulému týdnu polepšila o čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 5,41 procenta, v hlavním vysílacím čase si ale pohoršila na průměrných 5,03 procenta. Přesto se jí podařilo udržet pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě a ČT 1. I když ve večerních časech se jí nebezpečně přiblížil sportovní kanál ČT 4.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,87 procenta, což je o devět setin procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,29 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,04 procenta, o pět setin procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,57 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).