Hlavní navigace

Prima love se přiblížila týdennímu podílu 2 %, ČT 2 od léta poprvé nad 5 %

22. 2. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
22. 2. 2012

UVNITŘ GRAF A TABULKA Dalšího historického rekordu dosáhla minulý týden Prima love, ženský kanál skupiny Prima. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku se přiblížila hodnotě dvou procent. Dařilo se také druhému programu České televize, který se v týdenních číslech poprvé od loňského srpna přehoupnul přes hranici pěti procent. Velké plnoformátové televize, až na výjimku ČT 1, však klesaly. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy, kterou na svém webu zveřejnila Asociace televizních organizací (ATO).

Primu love minulý týden sledovalo po celý den v průměru 1,96 procenta dospělého publika, což je zatím nejvíc od jejího startu loni v březnu a o pět setin procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin její podíl klesl na průměrných 1,46 procenta. Hlavní program Prima family vykázal celodenní podíl 17,41 procenta, což je o 0,59 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech Prima family vykázala podíl 17,35 procenta a klesla až pod ČT 1. Pohoršila si i Prima Cool: v celodenních číslech o 0,16 procentního bodu na 3,66 procenta, v prime time až na 3,51 procenta.

Poklesu se nevyhnula ani televize Nova, jejíž hlavní program minulý týden sledovalo po celý den v průměru 25,84 procenta dospělého publika. To je o 0,55 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V cílové skupině D15–54 vykázala Nova celodenní podíl 28,96 procenta, což je o 0,78 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech Nova vykázala průměrný podíl 30,96 procenta u dospělých a 33,64 procenta u D15–54. Nova Cinema si mírně polepšila, v celodenních číslech u dospělých o devět setin procentního bodu na 5,54 procenta (u D15–54 o 0,20 procentního bodu na 6,82 procenta), v prime time dosáhla podílu 5,50 (D15+), respektive 6,81 procenta (D15–54).

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Česká televize minulý týden bodovala prvními dvěma programy. ČT 1 si v celodenních číslech u dospělého publika polepšila o 0,74 procentního bodu na hodnotu 16,39 procenta, která ale nestačila na Primu family. Jiná situace byla v prime time, kdy průměrný podíl 18,65 procenta Jedničce stačil na pozici dvojky na trhu. ČT 2 po celý den sledovalo v průměru 5,10 procenta dospělého publika, což je o 0,74 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech Dvojka vykázala průměrný podíl 4,67 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Zbývající dva tematické kanály ČT klesaly. Zpravodajská ČT 24 si v celodenních číslech pohoršila o čtyři setiny procentního bodu na průměrných 4,79 procenta, v hlavním vysílacím čase až na 2,88 procenta. Sportovní ČT 4 vykázala za celý den průměrný podíl 3,48 procenta, což je o 0,87 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale Čtyřka oslovila v průměru 3,75 procenta dospělého publika a přeskočila i sesterskou ČT 24, nemluvě o Primě Cool.

BRAND24

Mírného nárůstu se minulý týden dočkala televize Barrandov. Po celý den ji sledovalo v průměru 5,69 procenta diváků starších 15 let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,24 procentního bodu více než v předminulém týdnu a o 0,15 procentního bodu více, než dosáhla Nova Cinema, což Barrandovu zajistilo pozici čtyřky na trhu. V hlavním vysílacím čase pak Barrandov vykázal průměrný podíl 4,75 procenta, téměř o procentní bod menší než Nova Cinema a musel se spojit s pozicí páté nejsledovanější televize v zemi (těsně následován ČT 2).

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,79 procenta, což je o pět setin procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,16 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,35 procenta, o 0,40 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,36 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).