Hlavní navigace

Prima Cool atakovala týdenní podíl 4%, ČT 2 opět klesla na dno: 2,64%

16. 3. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
16. 3. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Hranici čtyř procent podílu na trhu se minulý týden přiblížila Prima Cool, druhý program Primy pro mladé muže. Jde o historicky nejlepší výsledek této stanice. Prima Cool se dokonce začala blížit podílu Novy Cinema. Opačným směrem se minulý týden vydal druhý program České televize, který se dostal na nejnižší úroveň týdenního podílu na dospělém publiku od zavedení elektronického měření sledovanosti televizí v roce 1997. Jde už o druhý pokles ČT 2 na úplné dno týdenní sledovanosti za letošní rok.

Primu Cool minulý týden sledovalo v průměru 3,98 procenta dospělého publika, což je o 0,41 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V cílové skupině diváků od 15 do 54 let dosáhla Prima Cool dokonce podílu 6,13 procenta a stala se čtvrtou nejsledovanější televizí v tuzemsku (předběhla i televizi Barrandov). V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl Primy Cool mírně klesl na hodnotu 3,89 procenta. Hlavní program Primy zaujal po celý den v průměru 16,30 procenta dospělého publika, což je o 0,48 procentního bodu méně než minule. Během prime time podíl Primy mírně stoupnul na 16,47 procenta, u obou hodnot ale Prima zůstala až za ČT 1 a klesla na pozici třetí nejsledovanější televize v zemi.

První program České televize si naopak výrazně polepšil, minulý týden jej po celý den sledovalo v průměru 16,89 procenta dospělého publika. To je o 1,23 procentního bodu více než v předminulém týdnu a o 0,59 procentního bodu víc než hodnota televize Prima. Ve večerních časech ČT 1 dosáhla průměrného podílu 20,07 procenta. Celodenní podíl programu ČT 2 minulý týden klesl o 0,42 procentního bodu na hodnotu 2,64 procenta a v hlavním vysílacím čase dokonce až na 1,93 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Rekordního týdenního podílu za letošní rok dosáhla zpravodajská ČT 24. Minulý týden ji sledovalo po celý den v průměru 4,55 procenta dospělého publika, což je o 0,85 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech podíl ČT 24 tradičně klesl, tentokrát na hodnotu 2,62 procenta. Poměrně vysoko se držela i sportovní ČT 4, pro kterou sice celodenní podíl 4,19 procenta znamenal mezitýdenní pokles o 1,84 procentního bodu, z dlouhodobého hlediska jde ale o nadprůměrnou hodnotu. Během prime time podíl ČT 4 zůstal vysoko, na hodnotě 4,09 procenta a stala se tak druhým nejsledovanějším programem ČT.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Poměrně nízko se v podílu na publiku drží televize Nova. Její hlavní program minulý týden zaujal po celý den v průměru 30,33 procenta dospělého publika, což znamená mírný nárůst o 0,14 procentního bodu (ale meziroční pokles o 6,19 procentního bodu). Během prime time si Nova polepšila na hodnotu 32,72 procenta. Pokles se naopak nevyhnul filmovému kanálu Nova Cinema, který si v celodenních číslech pohoršil o 0,39 procentního bodu na 4,12 procenta. Ve večerních časech pak tento program přilákal v průměru 4,08 procenta dospělého publika.

BRAND24

Televize Barrandov se po třech týdnech znovu vyšvihla v celodenním podílu na dospělém publiku nad hranici pěti procent, konkrétně na hodnotu 5,13 procenta. Oproti předminulému týdnu to je nárůst o 0,23 procentního bodu (a meziročně o 1,49 procentního bodu). Během prime time si Barrandov ještě polepšil na průměrných 5,30 procenta a udržel si pozici čtvrté nejsledovanější televize po Nově, ČT 1 a Primě. V cílové skupině diváků od 15 do 54 let ji ale překvapivě předběhla Prima Cool (viz výše).

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,35 procenta, což je o 0,13 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,68 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,52 procenta, o 0,40 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 7,15 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).