Reklama ve vysílání prvního programu České televize, zpravodajské ČT 24 a na všech webech veřejnoprávní televize definitivně skončí k 11. listopadu letošního roku. Dnes o tom v třetím a závěrečném čtení senátní novely zákona o ČT rozhodli poslanci. Kavčí hory zároveň přijdou o možnost vysílat teleshopping a sponzorské vzkazy. Podle obchodního ředitele ČT Roberta Kvapila tak ČT přijde až o 180 milionů korun ročně, které si vydělala vlastní obchodní činností.
K TÉMATU: Reklama v ČT, poslední dějství. Začíná schůze poslanců, kde se rozhodne
Poslanci podle očekávání zachovali reklamu na programech ČT 2 a ČT 4. Výnosy z prodeje reklamních časů na Dvojce půjdou do státního Fondu kultury, spravovaného ministerstvem kultury, a ze Čtyřky na výrobu sportovních pořadů a nákup vysílacích práv pro sportovní přenosy na České televizi. Sněmovna zároveň zákonem zavázala komerční televize Nova, Prima a Barrandov k odvádění dvouprocentního podílu z ročních reklamních výnosů do Státního fondu na podporu kinematografie.
Novela zákona prošla hlasováním hladce, pokus komunistické poslankyně Ivany Levé vrátit návrh zpět do druhého čtení neprošel. Novelu nyní ještě musí projednat Senát a podepsat prezident republiky Václav Klaus.