Hlavní navigace

Pavel Hanuš: Kamenem úrazu jsou podmínky vypínání analogu

9. 10. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 322915
9. 10. 2006

Hlavním důvodem současných problémů se zaváděním zemského digitálního vysílání v České republice je nedořešená otázka, za jakých podmínek je možné vypínat analogové televizní vysílače. Až se dobereme toho, za jakých podmínek lze v té které oblasti vypnout analogové vysílání, co bude potřeba splnit k tomu, aby televize mohly přestat analogově vysílat, samotné spouštění digitální sítí nebude problém, prohlásil na dnešní konferenci Milníky digitální televize na brněnském veletrhu Invex šéf projektu digitalizace České televize Pavel Hanuš.

Stejného názoru je i generální ředitel televize Nova Petr Dvořák: Součástí rozklíčování toho uzlu, do kterého se digitalizace dostala, je společná dohoda. Musíme postupovat standardním způsobem, jak se postupuje běžně venku v zahraničí. Ve standardních zemích dostávají stávající provozovatelé důvody, proč by měli přejít na digitální vysílání. Myslí se hlavně na diváky. U nás se pořád mluví o analogové tmě, ale nemluví se o tom, že u diváků doma může nastat televizní tma. Že nembudou přijímat ani analogové, ani digitální vysílání.

Tipy C

Podle ředitele Novy existuje v České republice představa, že vypnutím analogového vysílání stát donutí diváky, aby si pořídili set-top-boxy. To však podle něj není možné. Průběh musí být co nejjednodušší a plynulý a musí být vyhověno oprávněným nárokům stávajících provozovatelů, dodal Petr Dvořák. Podle jeho kolegy, místopředsedy představenstva FTV Prima Holdingu a bývalého ředitele televize Prima Martina Dvořáka je nutné, aby si diváci nejprve nakoupili set-top-boxy a teprve potom se vypínalo analogové vysílání.

Bylo by taky dobré podívat se znovu na vládní Koncepci přechodu na digitální vysílání, po dvou letech ji oprášit a aktualizovat, dodal Martin Dvořák.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).