Na příští úterý 21. června přesunula Poslanecká sněmovna projednávání senátního návrhu novely zákona o České televizi, který zachovává reklamu ve vysílání ČT i po dokončení procesu televizní digitalizace v České republice. Původně měli poslanci návrh projednávat v druhém čtení již toto úterý, ale protože dosud nebyl projednán ve volebním výboru, který je nástupcem dřívější stálé sněmovní komise pro sdělovací prostředky, musí plénum sněmovny počkat na verdikt tohoto výboru.
K TÉMATU: Sněmovna měla projednat zákon o zachování reklamy v ČT. Neprojednala
Třetím čtením ve sněmovně měla novela projít tento pátek 17. června. Návrh počítá s tím, že by program ČT 1 mohl reklamě vyčlenit až 0,75 procenta celkového denního vysílacího času a ostatní tři programy ČT po 0,5 procenta denního vysílacího času. Veřejnoprávní televize by ale nemohla prodávat reklamní prostor na svých internetových stránkách. Podle serveru Aktuálně.cz se ale napříč politickým spektrem rýsuje dohoda, že reklama by neměla být ani na zpravodajském kanálu ČT 24, a u zbylých programů, včetně ČT 1, by neměla přesáhnout 0,5 procenta denního vysílacího času.