Hlavní navigace

Zakladatel Markízy: Nový ředitel by neměl být joystickem v rukou CME

6. 10. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
6. 10. 2010

Největším problémem slovenské televize Markíza, jejíž generální ředitel Václav Mika oznámil koncem září rezignaci, jsou podle zakladatele a prvního šéfa této televize Pavla Ruska (na snímku) mimořádně okleštěné pravomoci managementu. Rusko to řekl v exkluzivním rozhovoru pro slovenský server Topky.sk. Markíza je řízená z Prahy, vlastní ji Nova, má komplikovanou a nesmyslnou organizační strukturu, že se v ní pomalu nevyznají ani ti, co ji vytvořili, prohlásil Rusko.

K TÉMATU: Slovenská Markíza změní generálního ředitele. Václav Mika končí

Jsem přesvědčen, že Markíza se nedá řídit přes videokonference ze žádného města na zeměkouli. Šéfování v Markíze dnes znamená být joystickem v rukou jiných majitelů, prezidentů, viceprezidentů a dalších bossů, kteří nemají šanci řídit takovou náročnou mediální kompozici jeden přes druhého. Navíc často z dálky a s pokřivenou optikou, míní zakladatel Markízy. Televize není podle Ruska fabrikou na auta nebo boty, která se pomocí korporátních modulů a univerzálních postupů dá vybudovat a řídit prakticky kdekoli na světě.

ČTĚTE TAKÉ: Nabídku na šéfování Markíze dostal ředitel konkurenční Jojky. Odmítnul

Markíza přešla loni na jaře pod přímé vlastnictví provozovatele televize Nova, společnost CET 21. Ta se stala stoprocentním vlastníkem firmy CME Slovak Holding, která ovládá společnost Markíza-Slovakia, držitele vysílací licence televize Markíza. Skupina CME tuto změnu odůvodnila snahou zjednodušit svoji vlastnickou a organizační strukturu. Manažeři z Novy poté začali výrazně mluvit do provozu Markízy, například ředitel výroby Novy Petr Erben se stal šéfem výroby i na Markíze.

NAPSALI JSME: Markízu bude řídit dočasně bývalý šéf Novy Petr Dvořák

Pavel Rusko míní, že Markíza už v podstatě ztratila pozici lídra na slovenském televizním trhu, přestože je stále nejsledovanější televizí. Koláče sledovanosti totiž nejsou všechno – mnohem důležitější je, že v současnosti Jojka směřuje nahoru a Markíza dolů, vysvětluje. Druhá největší slovenská televize Joj totiž postupně dotahuje Markízu ve sledovanosti a často ji svými pořady i předhání. Daří se jí to například původním seriálem Panelák nebo talentovou soutěží Česko Slovensko má talent.

BRAND24

DÁLE: Nabídku šéfovat televizi Markíza dostali i ředitelé TA3 a slovenské UPC

Markíza se podle Ruska u svojí Talentmanie příliš věnovala složení poroty a zanedbala výběr zajímavých soutěžících. V tomto případě už toho moc zachránit nejde. Je to, jako kdybyste chtěli změnit složení a řazení vagónů ve vlaku, který už dávno vyjel z nádraží. Většina diváků už začala žít příběh účinkujících v Česko Slovensko má talent a podle mě na tom nemají důvod cokoli měnit, říká Pavol Rusko. Markíza by se podle něj měla soustředit na přípravu lednového nebo dokonce březnového programu, protože podzim už má prohraný.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).