Hlavní navigace

Nova zůstává „zlatým vejcem“ CME, i když loni vydělala méně

24. 2. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
24. 2. 2010

UVNITŘ TISKOVÁ ZPRÁVA S TABULKAMI Televize Nova, její tematické kanály a internetové projekty zůstávají nejvýnosnější částí mediální skupiny CME, která vlastní televizní stanice v sedmi středo a východoevropských zemích. Za loňský rok Nova dosáhla provozního zisku 99,8 milionu dolarů (asi 1,9 miliardy korun), což je pětkrát tolik, než vykázala druhá nejúspěšnější země, kde působí CME: Rumunsko. Vyplývá to z hospodářských výsledků CME za loňský rok, s nimiž dnes firma seznámila novináře.

Meziročně však provozní zisk Novy klesl o 40 procent. V roce 2008 totiž dosáhl 167,5 milionu dolarů. Nejvíce se na poklesu podepsal útlum v prodeji reklamních časů, způsobený ekonomickou krizí a menším zájmem inzerentů. Bezprecedentní hospodářská krize v našem regionu vedla ke snížení prostředků vynakládaných na televizní reklamu o 30 procent oproti roku 2008. Za jeden rok zmizely prostředky vynakládané na televizní reklamu ve výši 800 milionů USD, což vedlo k dramatickému snížení našich výnosů, prohlásil prezident a generální ředitel CME Adrian Sarbu.

TISKOVÁ ZPRÁVA: Společnost CME oznamuje výsledky za čtvrté čtvrtletí a za celý rok 2009 (DOC, 688 kB)

V tomto složitém prostředí jsme posílili i naše obchodní činnosti tím, že jsme si udrželi vedoucí pozici ve sledovanosti, zvýšili tržní podíl a předefinovali se jako vertikálně integrovaná mediální společnost, dodal Sarbu. Od 1. ledna 2010 pak CME rozdělila svoji obchodní činnost do tří divizí: televizní vysílání, internet a výroba. Výrobní divize se pak pokusí v jednotlivých zemích, kde CME působí, nabízet pořady i konkurenčním televizním stanicím.

K TÉMATU: Všem televizím loni klesly reklamní příjmy. Kromě sportovní ČT 4

Celkově loni CME skončila v provozní ztrátě 83,2 milionu dolarů (asi 1,58 miliardy korun), což je ale o 44,6 milionů USD méně než v roce 2008. Čisté výnosy za rok končící dnem 31. prosince 2009 poklesly v porovnání s rokem končícím dnem 31. prosince 2008 o 30 procent na hodnotu 714,0 milionu USD, uvedla firma ve své zprávě. Na loňské ztrátě se nejvíc podepsaly investice do televizních stanic v Bulharsku, které CME získala v srpnu 2008 (a letos k nim dokoupila největší bulharskou televizi bTV a její tematické kanály).

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: Nova snižuje základní cenu reklamy

Čistá ztráta přiřaditelná akcionářům společnosti CME za daný rok činila 97,2 milionů USD v porovnání s 269,5 miliony USD za rok končící dnem 31. prosince 2008. Plně zředěná ztráta na akcii za rok končící dnem 31. prosince 2009 poklesla o 4,58 USD na hodnotu mínus 1,79 USD, dodala CME.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).