Hlavní navigace

Nova letos nechce společně s Novou Cinema klesnout pod denní podíl 40%

2. 2. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
2. 2. 2011

Hranice, pod níž by letos neměla klesnout sledovanost dvou hlavních programů televize Nova, tedy Novy a Novy Cinema, se podle generálního ředitele této stanice Jana Andruška pohybuje mezi 40 a 45 procenty celodenního podílu na publiku ve věku od 15 do 54 let. Andruško tak na úterní tiskové konferenci Novy k jarnímu programovému schématu reagoval na novinářské dotazy k dramatickému poklesu sledovanosti Novy v loňském roce, kdy hlavní program klesl v cílových skupinách D15+ i D15–54 o více než pět procentních bodů.

K TÉMATU: Vývoj televizního trhu v letech 1997 až 2010 pohledem peoplemetrů

Pokles podílu Novy nevykompenzoval ani nárůst zájmu o filmový kanál Nova Cinema, který byl nižší než pokles podílu hlavního programu Novy. Andruško se ale brání čísly ze začátku letošního roku, kdy Nova a Nova Cinema v některých dnech dosahovaly souhrnného celodenního podílu u diváků od 15 do 54 let okolo 50 procent. V loňském roce dosáhly oba programy průměrného souhrnného podílu 39,82 procenta u této cílové skupiny (v hlavním vysílacím čase 45,22 procenta).

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: Nova zahájila rok 2011 nejhorším týdenním podílem v historii: 26,81%

U širší cílové skupiny diváků starších patnácti let dosáhla Nova s Novou Cinema průměrného celoročního podílu 36,12 procenta (v roce 2009 to bylo 39,89 procenta), v hlavním vysílacím čase pak 43,32 procenta (v roce 2009 to bylo 45,76 procenta). Samotný hlavní program Novy si v cílové skupině D15+ za loňský rok meziročně pohoršil v celodenních číslech o 5,24 procentního bodu, v prime time o 4,08 procen­tního bodu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).