Hlavní navigace

Nova Cinema opět pokořila rekord v týdenním podílu na sledovanosti

20. 11. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
20. 11. 2008

UVNITŘ GRAF A TABULKA Filmovému kanálu Nova Cinema se minulý týden opět podařilo dosáhnout historicky nejvyššího průměrného celodenního podílu na sledovanosti mezi diváky staršími patnácti let. Sledovalo ji v průměru 0,70 procenta dospělého publika, zatímco předminulý týden to bylo o 0,11 procentního bodu méně. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin průměrný podíl Novy Cinema klesl na 0,57 procenta.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti ve 46. týdnu 2008 (PDF, 23kB)

Posiloval také hlavní program televize Nova. V celodenních číslech o více než půl procentního bodu na 39,17 procenta. Během prime time Nova dosáhla průměrného podílu na sledovanosti u diváků starších patnácti let ve výši 44,05 procenta. Mírný nárůst zaznamenala rovněž Prima. Po celý den ji v průměru sledovalo 17,92 procenta dospělých diváků, kteří trávili čas u televize, což je o 0,31 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase ale podíl Primy klesnul na průměrných 16,68 procenta.

Dařilo se také dvěma ze čtyř programů České televize, „analogovým“ ČT 1 a ČT 2. Jednička podílila v celodenním průměrném podílu na trhu o tři setiny procentního bodu na 21,19 procenta. V hlavním vysílacím čase vyšplhal zájem o ČT 1 na průměrných 22,54 procenta. Také Dvojka poskočila mírně nahoru: v celodenních číslech z 6,10 na 6,15 procenta. V hlavním vysílacím čase upřednostňovalo ČT 2 pouze 4,86 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televize.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

Digitálním kanálům ČT ovšem sledovanost klesala. Sportovnímu ČT 4 o téměř půl procentního bodu na 0,95 procenta v celodenních číslech. Během prime time ovšem zájem o ČT 4 stoupnul a podíl této stanice na divácích starších patnácti let se přehoupnul přes jedno procento na 1,19 procenta. Zpravodajská ČT 24 dosáhla v celodenním průměru podílu 1,28 procenta, což je o 0,13 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time zájem o ČT 24 klesl na průměrných 0,78 procenta.

BRAND24

Malým kabelovým a satelitním televizím diváci minulý týden utíkali. Takzvané „ostatní televize“ přilákaly v průměru po celý den 12,64 procenta diváků starších patnácti let, kteří měli zrovna zapnutý televizor, což je o 0,46 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílácím čase tyto televize zaujaly 9,33 procenta dospělého publika.

Měření sledovanosti českých televizí v éře digitálního vysílání se bude věnovat úterní rozhovor serveru DigiZone.cz s výkonnou ředitelkou společnosti Mediaresearch Irenou Winterovou

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).