Hlavní navigace

Nova Cinema dosáhla minulý týden zatím nejlepšího podílu na divácích

16. 10. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
16. 10. 2008

UVNITŘ GRAF A TABULKA Filmovému kanálu Nova Cinema, pro nějž hodlá provozovatel Novy, společnost CET 21, uplatnit nárok na kompenzační licenci pro celoplošné zemské digitální vysílání, se minulý týden podařilo dosáhnout nejvyššího průměrného denního podílu na trhu od chvíle, kdy jeho sledovanost měří peoplemetry. Novu Cinema sledovalo denně v průměru 0,60 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 41. týden 2008 (PDF, 23kB)

Jen o jednu setinu procentního bodu méně dosáhla Nova Cinema v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti televizí, které pro Asociaci televizních organizací provozuje společnost Mediaresearch. Podle stejných dat si hlavní program Novy oproti předchozímu týdnu mírně polepšil. Po celý den jej v průměru sledovalo 37,79 procenta dospělého publika, což je o 0,64 procentního bodu více než v předchozím timu. V prime time podíl Novy stoupnul až na 42,50 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

Oproti tomu zájem o první program České televize mírně klesl. V celodenních číslech dosáhla ČT 1 podílu 21,17 procenta (o půl procentního bodu méně než minule), v hlavním vysílacím čase jí dávalo přednost 21,49 procenta diválů starších patnácti let, kteří zrovna sledovali televizi. Průměrný celodenní podíl ČT 2 stoupl z 6,71 na 7,66 procenta, ale v prime time mírně klesl na 7,53 procenta. Zpravodajský kanál ČT 24 sledovalo denně v průměru 1,41 procenta dospělého publika, o čtyři setiny procentního bodu více než v předchozím týdnu. V prime time ale podíl ČT 24 tradičně klesl na 0,90 procenta.

BRAND24

Další digitální kanál ČT 4 Sport zaznamenal citelný pokles zájmu. V celodenním podílu na trhu dosáhl hodnoty 0,78 procenta, což je o 0,30 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase upřednostňovalo ČT 4 Sport v průměru 0,75 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televizoru. Pohoršila si také televize Prima. V celodenním podílu na trhu z 18,55 na 18,29 procenta, v hlavním vysílacím čase oslovovala v průměru jen 16,77 procenta dospělého publika.

Malé kabelové a satelitní televize dosáhly souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku ve výši 12,30 procenta, což je o 0,59 procentního bodu méně než předminulý týden. V hlavním vysílacím čase jejich podíl tradičně ještě klesnul, konkrétně pak na hodnotu 9,47 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).