Hlavní navigace

Malým televizím meziročně stoupají výnosy z reklamy, nejvíc Primě Cool

23. 3. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
23. 3. 2011

O rekordních 750 procent stouply Primě Cool meziročně za leden a únor výnosy z prodeje reklamních časů. Zatímco za leden a únor 2010 inkasoval druhý program Primy podle ceníkových cen 16,7 milionu korun, letos za první dva měsíce to bylo už 142,4 milionu Kč. Vyplývá to z monitoringu reklamních výdajů od společnosti Admosphere. Stejný výzkum potvrdil, že nejvíce reklamy sice stále putuje do tří největších českých televizí – Novy, Primy a ČT 1 – ale s výjimkou Primy všem výnosy z reklamy za leden a únor klesly.

K TÉMATU: Výnosy Novy z reklamy loni klesly oproti roku 2009 o víc než 27%

Největší pokles zaznamenal program ČT 2, který za letošní leden a únor vykázal reklamní výnosy v objemu 30,2 milionu korun, zatímco loni ve stejné měsíce to bylo 105 milionů korun (jde o rekordní pokles o 71,3 procenta). O 11 procent meziročně klesly reklamní výnosy za leden a únor hlavnímu programu Novy, a to z 1,34 na 1,19 miliardy korun. ČT 1 si pohoršila o víc než devět procent, z 401 na 364 milionů korun. Hlavnímu programu Primy se podařilo reklamní výnosy za první dva měsíce roku meziročně zvýšit o čtyři procenta, z loňských 1,031 na letošních 1,193 miliardy Kč.

ČTĚTE TAKÉ: Nova hrozí státu další arbitráží, pokud zachová reklamu v České televizi

Mezi největšími skokany v reklamních výnosech za leden a únor jsou kromě Primy Cool také Óčko, televize Barrandov a Nova Cinema. Óčko, které loni vstoupilo do peoplemetrů a přešlo na prodej reklamy přes GRP (prostřednictvím agentury At Media), si polepšilo o 268 procent (z 27 na více než 99 milionů korun), televize Barrandov o 246 procent (z loňských 56,2 milionu na letošních 194,3 milionu korun). Nova Cinema reklamní výnosy za leden a únor meziročně téměř zdvojnásobila z 37,8 na 74,3 milionu korun.

NAPSALI JSME: Nova nemá v březnu vyprodané reklamní časy, pobízí proto klienty

Televizi Barrandov se v letošním lednu a únoru meziročně zvýšily obraty. Stanice si konečně vydobyla adekvátní postavení na mediálním trhu, klienti a agentury už přijímají komunikaci v TV Barrandov jako standardní část mediamixu, řekl serveru MediaGuru.cz Ivan Hyžák, generální ředitel společnosti Media Master, která zastupuje v prodeji reklamy jak tuto televizi, tak veřejnoprávní ČT a donedávna i zpravodajský kanál Z1. Rekordní nárůst Primy Cool je částečně daný i tím, že mateřská Prima neumožňuje inzerovat pouze na svém hlavním programu, ale část objemu kampaně musí klienti umístit právě na Primu Cool.

K VĚCI: Majitel Primy by chtěl prodávat reklamu na různé cílové skupiny diváků

Je pravda, že do značné míry je nárůst dán prodejem balíku Primy a Primy Cool, připustil pro MediaGuru.cz obchodní ředitel Primy Martin Konrád. Na druhé straně má Prima Cool i unikátní cílovou skupinu, která se nakupuje samostatně či s větším podílem Coolu v balíku. Od úvodní nedůvěry v tento kanál sledujeme po dvou letech jeho fungování spíše opačný vývoj, tedy větší příklon k aktivnější cílové skupině Coolu, dodal.

BRAND24

DÁLE: Primě se daří, dobrou sledovanost promítne do vyšších cen za reklamu

Nárůstu reklamních výnosů ze leden a únor se dočkaly i veřejnoprávní programy ČT 4 a ČT 24. Sportovní ČT 4 si v ceníkových cenách meziročně polepšila o 42,7 procenta (z loňských 36,8 na letošních 52,6 milionu korun), zpravodajská ČT 24 o 25,2 procenta (loni to bylo 7,4 milionu korun, letos 9,3 milionu Kč).

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).