Zájem o reklamní prostor v klasické televizi bude postupně klesat a přesune se k nelineárním službám, tedy obsahu na vyžádání prostřednictvím internetu nebo jiného zpětného kanálu. Týdeníku Strategie to řekl obchodní ředitel České televize Robert Kvapil, podle něhož je dosavadní koncept televizního vysílání přežitý.
K TÉMATU: Plnoformátové televize nemají šanci přežít, tvrdí Jiří Balvín
Klasická konvenční televize, která vyrábí kvůli dramatickým pořadům a kterou řídí rada moudrých, jež rozhoduje, co bude v šestém obraze, je dnes mrtvá televize. Televize se musí řídit marketingově. Nejdřív musíte rozhodnout o distribuci obsahu – lineárně, nelinárně a jak obsah crossmediálně propojit – a podle toho nastavit ekonomiku,
míní Kvapil.
ČTĚTE TAKÉ: Klasická televize se zdá být mrtvá
Právě kvůli očekávanému přesunu reklamních investic z klasického vysílání do služeb na vyžádání je podle Kvapila důležité propojení řízení televize s marketingem nebo obchodem. Ne proto, aby byla televize komerčnější, ale proto, aby vyráběla obsah adekvátní distribučním cestám a cíli,
vysvětlil obchodní ředitel ČT v rozhovoru pro Strategii.
Postupující digitalizace televizního vysílání podle Kvapila paradoxně nijak významně nenarušila postavení tří největších českých televizí u zadavatelů inzerce. I když lidé více přepínají, hlavní mix je pořád Nova, Prima a ČT, ostatní jsou chudí příbuzní,
konstatuje šéf obchodu ČT. Myslím si, že digitalizace nepřinesla větší konkurenci nebo změny v plánování,
dodal.