Hlavní navigace

Klasická televize je mrtvá, tvrdí obchodní ředitel České televize

18. 5. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
18. 5. 2010

Zájem o reklamní prostor v klasické televizi bude postupně klesat a přesune se k nelineárním službám, tedy obsahu na vyžádání prostřednictvím internetu nebo jiného zpětného kanálu. Týdeníku Strategie to řekl obchodní ředitel České televize Robert Kvapil, podle něhož je dosavadní koncept televizního vysílání přežitý.

K TÉMATU: Plnoformátové televize nemají šanci přežít, tvrdí Jiří Balvín

Klasická konvenční televize, která vyrábí kvůli dramatickým pořadům a kterou řídí rada moudrých, jež rozhoduje, co bude v šestém obraze, je dnes mrtvá televize. Televize se musí řídit marketingově. Nejdřív musíte rozhodnout o distribuci obsahu – lineárně, nelinárně a jak obsah crossmediálně propojit – a podle toho nastavit ekonomiku, míní Kvapil.

ČTĚTE TAKÉ: Klasická televize se zdá být mrtvá

BRAND24

Právě kvůli očekávanému přesunu reklamních investic z klasického vysílání do služeb na vyžádání je podle Kvapila důležité propojení řízení televize s marketingem nebo obchodem. Ne proto, aby byla televize komerčnější, ale proto, aby vyráběla obsah adekvátní distribučním cestám a cíli, vysvětlil obchodní ředitel ČT v rozhovoru pro Strategii.

Postupující digitalizace televizního vysílání podle Kvapila paradoxně nijak významně nenarušila postavení tří největších českých televizí u zadavatelů inzerce. I když lidé více přepínají, hlavní mix je pořád Nova, Prima a ČT, ostatní jsou chudí příbuzní, konstatuje šéf obchodu ČT. Myslím si, že digitalizace nepřinesla větší konkurenci nebo změny v plánování, do­dal.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).