Projekt internetové půjčovny filmů Kinománia, jehož autorem je společnost Alef Nula, se chystá na další rozvoj. Původně jsme chtěli konkurovat videopůjčovnám. V dnešní době si klademe vyšší cíle, chceme konkurovat kinům,
uvedl Róbert Drotár, hlavní řešitel projektu Video on Demand, na dnešní odborné konferenci IPTV v kostce, kterou v hotelu Praha pořádala společnost Sloane Park.
Drotár ve své prezentaci určené převážně poskytovatelům přístupu na internet (ISP) zveřejnil provizní tabulku. Ta rozděluje videa na Kinománii podle času uvedení na trh, přidává k nim pak zdaněnou cenu pro zákazníka i provizi pro internetového poskytovatele. Alef Nula začíná u filmů, které budou přes internet dostupné dřív než kinosálech. Za takové by zákazník zaplatil 200 korun a ISP by měl provizi 20 korun. Filmy uváděné souběžně s multiplexy chce Kinománia nabídnout zákazníkům za 150 korun, jakmile se díla dostanou i do dalších kin, mají být dostupná za stokorunu. Operátor by v takovém případě měl provizi 18, resp. 15 korun za jeden.
Současné uvedení titulu s DVD a videodistribucí Alef Nula zohledňuje sazbou 65 korun a filmy běžně dostupné ve videopůjčovnách mají stát 45 korun. Poslední kategorie je zatím na Kinománii dominantní, cokoli víc je nyní v jednání s distributory. Například SPI International se podle slov Ivana Hronce, generálního ředitele společnosti, časnějšímu uvedení filmů na internetu nebrání. SPI přesto ale počítá minimálně s měsíčním odstupem internetového uvedení po premiéře v kině.
V současnosti nabízí Kinománia přes 400 filmů a každý týden tu přibudou minimálně čtyři nové. Zákazníci k nim mají přístup zatím přes tři implementace internetové videopůjčovny. Jednu nabízí portál Seznam, druhou televize Nova a třetí společnost Czech OnLine (známá spíš svojí značkou Volný). Tituly na Kinománii mají velikost zhruba půl až jeden GB a jsou chráněné technologií digitální ochrany práv (DRM). Zákazníci si je stahují k sobě domů a mají je k dispozici na 24 hodin od prvního spuštění. Vydali jsme se cestou časového omezení, ne omezení počtu spuštění. Uživatelé totiž je málo rozlišují mezi tlačítky pauza a stop. Narazili bychom proto jistě na řadu reklamací,
dodal Róbert Drotár.