Hlavní navigace

ČTÚ: digikampaň by se měla věnovat především problémům s anténami

12. 12. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 322915
12. 12. 2008

Povědomí českých diváků o digitalizaci televizního vysílání je vysoká a státní informační kampaň by se proto měla zaměřit spíše na návody, jak odstranit některé technické problémy, které by mohly bránit příjmu zemské digitální televize. V měsíční monitorovací zprávě za letošní listopad to uvádí Český telekomunikační úřad (ČTÚ).

Provedený přechod (rozdělení dočasné digitální sítě A na samostatné multiplexy 1 a 2, pozn. red.) potvrdil, že veřejnost má obecně velmi dobré povědomí o problematice digitalizace televizního vysílání a z dosavadních výsledků proto vyplývá, že informační kampaň je nutno více směřovat k řešení resp. návodům, jak odstranit některé technické problémy, se kterými se jednotliví diváci v průběhu procesu mohou setkat. Pozornost je nutno také věnovat problematice úpravy společných televizních antén, zejména výkladu zákona o elektronických komunikacích ve smyslu plnění povinností, které tento zákon ukládá majitelům domů a bytů, míní ČTÚ.

BRAND24

Vedení ČTÚ se podle zprávy koncem listopadu sešlo se zástupci provozovatelů televizního vysílání, operátorů jednotlivých multiplexů a subjektu vybraného k realizaci informační kampaně, která by měla začít vždy minimálně tři měsíce před termínem vypnutí zemského analogového televizního vysílání v dané oblasti. Cílem schůzky bylo umožnit všem dotčeným subjektům, aby na základě zkušeností získaných v dosavadním průběhu přechodu, vyjádřily své názory a požadavky, týkající se realizace připravované informační kampaně, píše se ve zprávě ČTÚ.

Na toto jednání navázalo zasedání Technické skupiny Národní koordinační skupiny (MKS), v jehož rámci byla dokončena příprava doporučení pro úpravu společných televizních antén a doporučení týkajícího se technických parametrů přijímacích zařízení (D-book), dodává ČTÚ. Na státní informační kampaň má NKS letos vyčlenit 40 milionů korun, přičemž tendr na realizátora hlavní mediální části kampaně skupina zatím ještě nevypsala.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).