Hlavní navigace

ČT 4 byla minulý týden druhou nejsledovanější televizí po Nově

19. 5. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
19. 5. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Sportovní kanál ČT 4 má za sebou nejúspěšnější týden ve své historii. Ve finiši mistrovství světa v hokeji přeskákala Primu i sesterskou ČT 1 a stala se v podílu na dospělém publiku dvojkou na trhu hned po televizi Nova. Naopak ČT 1 se propadla na historicky nejnižší čísla, Nova dosáhla druhého nejhoršího týdenního podílu v letošním roce a Prima vůbec nejhoršího. Významný pokles potkal také zpravodajskou ČT 24 a ČT 2, výrazně pod letošním průměrem se nadále drží i televize Barrandov.

ČT 4 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 16,11 procenta dospělého publika, což je o 3,97 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl Čtyřky mírně klesl na hodnotu 14,37 procenta, což už nestačilo jak na ČT 1, tak na Primu. Zpravodajská ČT 24 si v celodenních číslech pohoršila o 0,16 procentního bodu na 3,89 procenta, což je druhá nejhorší týdenní hodnota v letošním roce. Během prime time tradičně klesla ještě níž, na hodnotu 2,26 procenta.

Program ČT 1 si minulý týden připsal smutný rekord v podobě celodenního podílu 12,95 procenta. To je o 2,52 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech si ale Jednička polepšila na 14,50 procenta a těsně tak porazila ČT 4. Na Primu to však nestačilo, a tak Jednička skončila v prime time jako třetí nejsledovanější televize v zemi, v celodenních číslech dokonce až čtvrtá. ČT 2 po celý den oslovila v průměru 2,98 procenta dospělého publika, což je o 0,26 procentního bodu méně než minule. Během prime Dvojka dosáhla podílu 2,44 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Televizi Nova dosáhla v minulém týdnu průměrného celodenního podílu 26,89 procenta, což je o 0,57 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Jde o druhý nejhorší týdenní podíl v historii Novy. Ve večerních časech si ale Nova tradičně polepšila, tentokrát na průměrný podíl 32,09 procenta. Nárůst naopak potkal Novu Cinema, kterou po celý den sledovalo v průměru 4,47 procenta dospělého publika, což je o 0,23 procentního bodu více než minule. Během prime time vykázala Nova Cinema průměrný podíl 4,88 procenta. V obou případech opět porazila televizi Barrandov.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Také Primu výrazně zasáhnul končící světový šampionát v hokeji. Minulý týden dosáhla celodenního podílu 14,80 procenta, což je o 0,79 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a jde o vůbec nejhorší letošní výsledek. V prime time dosáhla Prima průměrného podílu 15,08 procenta a udržela si pozici dvojky na trhu. Primě Cool se podařilo celodenní podíl mírně zvýšit, konkrétně o čtyři setiny procentního bodu na 2,77 procenta. Ve večerních časech ale klesla na průměrných 2,49 procenta. Primě love klesl celodenní podíl oproti předminulému týdnu o sedm setin procentního bodu na 0,62 procenta, v prime time až na 0,37 procenta.

BRAND24

Televize Barrandov se už druhý týden po sobě drží v celodenních číslech pod hranicí čtyř procent. Minulý týden oslovila po celý den v průměru 3,93 procenta dospělého publika. To je sice o 0,29 procentního bodu více než minule, ale stále hluboko pod letošním průměrem (a zhruba na polovině toho, čeho by Barrandov chtěl dosáhnout ke konci letošního roku). Barrandov tak klesl na pozici šesté televize v zemi. To samé platí i pro prime time, v němž Barrandov dosáhnul průměrného podílu 3,70 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,80 procenta, což je o 0,10 procentního bodu více než minule a nejméně za letošní rok. Během prime time vykázaly podíl 1,16 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,79 procenta, o 0,28 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,66 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).