UVNITŘ GRAF Přechod na digitální televizní vysílání je v plném proudu, přesto ještě v polovině letošního roku 15 procent obyvatel České republiky vůbec netušilo, co to digitalizace je a jak se jich dotkne. Vyplývá to z kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací (ATO) a společnosti Mediaresearch, která zajišťuje elektronický průzkum sledovanosti českých televizí.
Jak se za poslední dva roky změnilo povědomí obyvatel České republiky o digitalizaci televizního vysílání (Zdroj: Kontinuální výzkum ATO – Mediaresearch)
Na otázku, zda někdy slyšel o pojmu digitální televizní vysílání, odpovědělo v průzkumu, který se konal v druhém čtvrtletí letošního roku, negativně 1,1 procenta respondentů. Dalších 14,5 procenta dotázaných o digitálním vysílání sice někdy slyšelo, ale nevědělo, o co se jedná. Celkem tedy o televizní digitalizaci nevědělo, nebo si nedokázalo pod tímto pojmem něco vybavit, 15,6 procenta respondentů.
Při stejném průzkumu, prováděném ve druhém čtvrtletí 2007, byly počty digitalizace neznalých občanů výrazně vyšší. O digitalizaci tehdy nikdy neslyšelo 11,9 procenta respondentů a dalších 43,5 procenta si nedokázalo vybavit, co se pod tímto pojmem skrývá.