Více

Vizuální styl České televize získal prestižní Promax Awards

[Tisková zpráva] Za kreativní návrhy znělek k pořadům České televize Máte slovo a Futuroskop získal na Promax Awards v Barceloně cenu v kategorii Objev roku Lukáš Veverka. Česká televize se v této soutěži prosadila v silné světové konkurenci již podruhé. Promax Awards je obdobou Oscarů pro oblast kreativy v elektronických médiích.

Promax Awards je znám na celém světě jako nejvyšší pocta pro marketingové tvůrce v oblasti elektronických médií. Ceny Promaxu jsou udělovány společnostem nebo jednotlivcům, jejichž práci posuzuje porota sestavená ze špičkových světových odborníků a marketingových specialistů. U soutěžních příspěvků se posuzuje celková nápaditost, kvalita zpracování a dosažení marketingového cí­le.

Promax je celosvětovou asociací reprezentující více než 500 televizních stanic, většinu televizí a kabelových sítí v USA a více než 3000 individuálních členů ze 70 zemí.

Rocket Award je kategorií, kde se utkávají nejlepší talenty a objevy roku. Šestadvacetiletý Lukáš Veverka soutěžil o prestižní ocenění v konkurenci s mladými talenty pracujícími pro televizní stanice a společnosti jako slovinská Pop TV, Sky Italia, Turner Broadcasting nebo dokumentární Discovery.

Mezi prvními gratulanty byla ředitelka programu ČT Kateřina Fričová, která letošní ročník Promaxu hodnotí slovy: „Do všech kategorií letošního Promaxu se celkem přihlásilo 2 500 soutěžících, takže konkurence opravdu veliká. Ve všech kategoriích byly uděleny stříbrné a zlaté ceny, jen v kategorii Objev roku jediná, a to Lukáši Veverkovi. Podmínkou účasti v kategorii Objev roku je, že dotyčný nepracuje v daném oboru více než 18 měsíců, což Lukáš v době, kdy své návrhy do soutěže posílal, splňoval. Porota nejvýše hodnotila jeho kreativní návrhy znělek k pořadům Máte slovo a Futuroskop.“

Lukáš Veverka, 26 let, artdirector ČT4 SPORT v roce 2007, BcA. ateliéru výtvarného designu na VUT Brno, Fakultě výtvarných umění, se v krátké době deseti měsíců stal výraznou osobností kreativního týmu České televize, který připravoval redesign vizuálního stylu dvou analogových a dvou digitálních programů. Od února do prosince 2007 působil jako artdirektor sportovního programu ČT4 SPORT, pro který navrhl vizuální styl a spolupracoval a vytvořil kreativní koncepty pro řadu identů neboli znělek jednotlivých kanálů, programů a kampaní, např. pro projekt Výzva, pořad Futuroskop, Máte slovo a Historie.cs, nebo pro vánoční kampaň 2007 České televize, Vánoční ladění.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+