Více

Víkendový program České televize nabídl český film i tenisová utkání

[Tisková zpráva] V neděli 23. září od 20:00 zařadila Česká televize na ČT1 premiéru televizního filmu Hodina klavíru režiséra Zdeňka Zelenky a scenáristy Jiřího Hubače. Příběh o nejvzácnějším lidském citu - přátelství přilákal k televizním obrazovkám 1 058 000 dospělých diváků, což činí 12,3 % při podílu 27,61 %.

Počínání dvou vyléčených alkoholiků v podání Boleslava Polívky a Pavla Lišky sledovalo 12,7 % dospělých žen při podílu na publiku 25,55 % a v případě mužů vidělo tragikomedii 11,89 % při 30,42 % podílu na publiku. Nejsilnější diváckou skupinou z hlediska věku byli 35–44letí, kteří si již tradičně vyhradili čas na večer s českým filmem (sledovanost 13,8 % a podíl na publiku 31,21 %). Rozdělíme-li publikum podle dosaženého vzdělání, největší zájem vzbudil film u vysokoškolsky vzdělaných diváků (sledovanost 17,9 % při podílu 45,41 %). Vyrovnaný divácký ohlas je mezi středoškolsky vzdělanými s maturitou (sledovanost 12,3 % při podílu 27,93 %) a vyučenými (sledovanost 13,3 % při podílu 26,97 %).

Také příznivci bílého sportu si uplynulý víkend přišli na své. Přímé přenosy Davis Cupu zprostředkované druhým programem České televize, tedy 9,8 hodin vysílání v průměru sledovalo 304 000 dospělých diváků a 19 000 tisíc děvčat a chlapců ve věku 4–14 let. Zápolení našich tenistů si tedy nenechalo ujít 3,5 % dospělých při podílu 20,85 % a 1,7 % dětí při 17procentním podílu na publiku .

Z měření sledovanosti společností MEDIARESEARCH pro ATO vyplývá, že diváci vyhledávali jak sobotní, tak i nedělní zápasy. Při sobotní čtyřhře fandilo českým tenistům u televizních obrazovek 5,0 % dospělých mužů při podílu 43,40 % a 2,1 % žen (podíl na publiku 17,52 %).

Je zřejmé, že nejvíce diváky zaujal závěrečný nedělní duel Štěpánek – Wawrinka. Rozhodující zápas zhlédlo 6,8 % dospělých mužů, což představuje každého třetího muže v danou dobu u TV obrazovky (podíl na publiku 37,42 %). Také něžné pohlaví si nenechalo ujít skvělé vítězství českého týmu – tento zápas sledovalo 2,8 % dospělých žen při podílu 14,62 %. Příznivce tohoto utkání nalezneme ve všech věkových skupinách, přičemž nejčastěji jej z programové nabídky volili nejmladší dospělí ve věku 15–24 let (podíl 39,31 %).

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+