Více

Unikátní management – úspěšná strategie Sharp

[Tisková zpráva] Sharp se zaměřuje v rámci svého portfolia při výrobě a distribuci na pět základních oblastí. V souvislosti s vývojem a výrobou klíčových elektronických komponentů, tyto oblasti tvoří model 5+1 pilířů, které jsou součástí celkové jedinečné strategie řízení.

Berlín, IFA 2009. Zakladatel společnosti Sharp Tokuji Hayakawa formuloval tuto strategii stručně a jednoznačně v roce 1912: “Vyrábějte výrobky, které chtějí ostatní napodobovat.” Tímto jasně formuloval jedinečnost a kvalitu výrobků společnosti Sharp, které nutí konkurenci k jejich napodobování. Díky využití unikátních a inovativních technologií vytváří společnost poptávku po výrobcích, které zákazníci chtějí.

Historie Sharpu odhaluje průkopnický talent v oblasti vývoje produktů a trendů, který sahá až do roku 1915, k vynálezu “Ever-Sharp-Pencil”, první rotační mechanické psací tužky – mikrotužky.

V dnešní době každý konkurent na trhu tvrdí, že jeho výrobky jsou unikátní a inovativní, přesto mají tato tvrzení jen málo společného s realitou. Sharp je jiný. Tím, že se Sharp brzy koncentroval na LCD televizory, systémy solární energie, mobilní telefony, kancelářská zařízení „zelené“ výrobky, vývoj a výrobu nejmodernějších elektronických komponentů, položil základ pro své vynikající výsledky, kterých v předešlých letech dosahoval.

Sharp je v každém ze zmíněných segmentů před svojí konkurencí. Padesátileté zkušenosti jej staví do pozice průkopníka a lídra v LCD technologii a vůdčí společnosti na trhu se solárními systémy, díky vynikajícím displejům a kamerovým modulům je i expertem na mobilní telefony. Další milníky ve vývoji produktů Sharp představují soubor na ochranu dat pro digitální kopírovací stroje/tiskárny, multifunkční výrobky i revoluční iontová plasmacluster technologie a zařízení, které ji využívají. Co stojí za úspěchem společnosti Sharp v tolika rozdílných oblastech? Prezident společnosti Sharp Mikio Katayama vysvětluje kořeny unikátní strategie řízení následovně: “Během let přinesla naše „strategie spirály” – tvorba velmi osobitých výrobků, které využívají unikátní technologie a komponenty Sharp – růst naší společnosti.

I nadále proto chceme využívat tento obchodní model vertikální integrace a maximalizovat potenciál našich patentovaných elektronických zařízení pro ještě rychlejší vývoj jedinečných výrobků.“ „Strategie spirály” znamená intenzivní využívaní výsledků výzkumu a vývoje, do kterého Sharp každoročně směřuje velmi vysoký objem investic. Společnost investuje majoritní procento svých čistých zisků do globální sítě výzkumných center a do svých více než 8000 výzkumných pracovníků. Tyto intenzivní výzkumné aktivity přinesly velké množství patentů. Ty jsou buď licencovány nebo zachovány v rámci společnosti jako tajné technologie.

Průkopnické úspěchy výzkumu a vývoje společnosti Sharp mohou být v současnosti zaznamenány v těchto oblasti elektroniky: od LCD komponentů jakými jsou 2D/3D TFT, přes displeje s integrovanou pamětí pro mobilní zařízení, CCD a CMOS snímače, flash paměti a IC, až k optoelektronice. Sharp využívá těchto elektronických komponentů pro své vlastní výrobky a umožňuje zakoupení své špičkové technologie i jiným výrobcům.

Na trhu s elektronickými komponentami je sice velmi těsno, ale Sharp nabízí více než jeho konkurence. Kromě vlastních komponentů mohou zákazníci Sharpu v mnoha oblastech využívat řady výhod plynoucích ze systémové odbornosti společnosti v mnoha oblastech. Systémová odbornost znamená pochopení a znalost architektury, do které jsou a budou jednotlivé komponenty integrovány. Sharp proto úzce spolupracuje s vývojovými inženýry a designovými centry a poskytuje konzultace během celého vývojového procesu. Díky této odborné kvalifikaci je Sharp klíčovým partnerem nejen v automobilovém a telekomunikačním průmyslu, ale i pro další průmyslové výrobce.

Jedinečné produkty Sharp jsou vyráběny nejmodernějších továrnách, kde společnost naprosto upřednostňuje jediné kritérium. Tím je životní prostředí. Vlajkovou lodí mezi továrnami Sharp je Kemeyama II, první LCD továrna na světě, která aplikuje vertikálně integrovanou výrobu, což představuje produkci LCD panelů a kompletaci finálních LCD televizorů. Vše se odehrává v jedné továrně – od výroby panelů až k závěrečné kontrole televizorů expedovaných na trh, přičemž celý výrobní proces probíhá v rámci pokročilých standardů ochrany životního prostředí. Poslední mezník v nejmodernější výrobě šetrné k životnímu prostředí se nachází v japonském městě Sakai. Je jím výstavba první LCD továrny desáté generace na světě a zároveň největší továrny na výrobu solárních panelů v jednom. Kombinací obou těchto technologií Sharp je opět o krok napřed v efektivitě nejen v oblasti ekonomické ale i v oblasti životního prostředí.

Továrny Sharp vyrábějí finální výrobky, z nichž některé jsou pod vlastními značkami jako AQUOS LCD televizory a některé jsou zase pod společnými značkami vyráběny pro partnery v automobilovém a telekomunikačním průmyslu. Vrcholem tohoto ojedinělého řetězce hodnot, který je pro Sharp typický, je vlastní značka společnosti a produktové značky, mezi něž patří AQUOS, špičkové LCD televizory Sharp. Vše jednoznačně ukazuje, že Sharp svojí strategií vyrábět „výrobky, které chtějí ostatní napodobovat“ nenásleduje trendy, ale naopak trend neustále udává.

Pro další informace prosím navštivte http://www.sharp.eu

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+