Více

TV Óčko má stabilní sledovanost a očekává růst

[Tisková zpráva] Praha, 18. listopadu 2009 – Zájem diváků o hudební televizi Óčko i přes dočasné změny v šíření signálu trvá. Potvrdil to poslední kontinuální výzkum sledovanosti Mediaprojekt, který probíhal i v období po odchodu Óčka z digitální sítě společnosti CDG.

„Výsledky Mediaprojektu nás velmi příjemně překvapily. Když jsme dočasně odcházeli z digitální sítě CDG, tak pokrývala více než čtyřicet procent území České republiky. Nejhorší varianta, se kterou jsme počítali, byl pokles sledovanosti až o čtrnáct procent diváků, kteří podle našich průzkumů neměli jinou možnost jak sledovat Óčko než prostřednictvím pozemního digitálního vysílání. Přišli jsme ale jenom o pár procent, což potvrzuje náš názor, že naši diváci jsou loajální a že si našli jiný způsob, jak nejpopulárnější hudební televizi v České republice sledovat,“ říká Jiří Balvín, generální ředitel hudební televize Óčko.

Podle posledních zveřejněných výsledků projektu měření sledovanosti Mediaprojekt dosáhla denní sledovanost 287 tisíc diváků (pokles o 3,69 % oproti předchozímu měření) a týdenní 796 tisíc diváků (pokles o 4,21 %). Průzkum sledovanosti Mediaprojekt provádí společnost Gfk Praha – Median a výsledky jsou publikovány ve čtvrtletních intervalech. „Jen pro srovnání, loni touto dobou jsme měli sledovanost 216 tisíc diváků denně a 645 tisíc diváků týdně. Meziročně jsme tak získali o 32 procent více diváků denně a 23 % více týdně. Pokrytí signálem digitální pozemní televize jsme přitom měli loni vyšší,“ dodává Jiří Balvín.

„Jestli se nás všichni neustále ptají, jak se připravujeme na růst konkurence na českém televizním trhu a jestli nebyla chyba odejít ze sítě CDG, tak poslední výsledky považuje za nejlepší odpověď. Přechodem k jinému vysílateli jsme velmi výrazně snížili náklady a sledovanost i přes pokles o pár procent považujeme za vynikající,“ vysvětluje Jiří Balvín. „V následujících měsících navíc očekáváme růst sledovanosti. Trošku jsme zatraktivnili naše pořady a v lednu nás čekají velmi úspěšné Hudební ceny Óčka, takže předpokládám, že naše loňské rekordy ve sledovanosti překonáme,“ dodává s optimismem Jiří Balvín.

Hudební televize Óčko v srpnu opustila digitální síť CDG. Televize Óčko deklarovala, že odchází pouze dočasně, než najde vhodné alternativy šíření signálu. Těmi se stali lokální vysílatelé signálu DVB-T v jižních Čechách (Gimi TV) a v Ostravě (Local TV Plus) a experimentální síť DVB-T společnosti Telefónica O2 Czech Republic, ve kterých je signál TV Óčko dostupný pro více než 30 % obyvatel České republiky.

O hudební televizi Óčko (www.staniceo.cz, www.ocko.tv)
Hudební televize Óčko je dlouhodobě nejsledovanější tematickou, z České republiky vysílanou televizní stanicí, s denní sledovaností 287 tisíc diváků; týdně pak Óčko sleduje 796 tisíc diváků podle dlouhodobého měření Mediaprojekt (GfK Praha – Median).

Hudební televizi Óčko s více než 84 % diváků mladšími 40 let je možné v České republice sledovat prostřednictvím satelitních přijímačů, kabelových sítí nebo IPTV, lokálních vysílatelů digitálního pozemního vysílání (DVB-T), digitální sítě (multiplexu) 4 společnosti Telefónica O2 a přímo z internetových stránek www.ocko.tv. Signál digitálního pozemního vysílání je dostupný pro více než 30 % obyvatel České republiky.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+