Více

TV Nova je připravena spolupracovat na řešení problematiky hlasitosti vysílání

[Tisková zpráva] TV Nova vnímá sílící zájem odborné veřejnosti a diváků o problematiku hlasitosti televizního vysílání a reklamních bloků a je připravena pracovat se zákonodárci na legislativním řešení, které bude šetrné k divákovi, bude smysluplné a právně vynutitelné.

Praha, 5. března 2012 – TV Nova chce svým divákům přinášet vysílání bez jakýchkoli rušivých elementů, které by mohly být způsobeny vnímáním nevyrovnané hlasitosti jednotlivých částí jejího vysílání. V rámci interních procedur se TV Nova snaží tuto problematiku dlouhodobě řešit, a proto již v minulosti do svého vysílání implementovala zvukový procesor, který pracuje dle normy ITU-R BS.1770–1 v souladu s doporučeními European Broadcasting Union (EBU).

„Vnímáme stále častější dotazy našich diváků na téma hlasitosti reklamních bloků a jsme připraveni tuto problematiku urychleně řešit. TV Nova jako lídr trhu a nejsledovanější televizní stanice v České republice dbá na zájmy svých diváků a my samozřejmě uděláme vše proto, aby byl náš divák spokojený. Iniciovali jsme vznik odborné diskuze k této problematice,“ říká Jan Andruško, generální ředitel TV Nova.

„Návrh legislativního řešení této problematiky s námi nebyl bohužel dopředu diskutován a došlo tak k tomu, že tento návrh situaci podle mého názoru bohužel neřeší. V jeho důsledku by docházelo k absurdním situacím, kdy pokud bychom například vysílali snímek Umělec, pětinásobného držitele Oskara, což je němý film, musel by být reklamní blok také „němý“. To jistě není záměr zákonodárce. My jsme však připraveni se zákonodárci spolupracovat na legislativních změnách tak, aby bylo konečné řešení šetrné k divákovi, a aby bylo smysluplné, efektivní a právně vynutitelné,“ doplňuje Jan Andruško.

Problematika nastavení a vnímání hlasitosti televizního vysílání je komplexní a není možné ji řešit jednorázovou úpravou legislativy pouze směrem k provozovatelům televizního vysílání. Dle stávající praxe, kdy reklamní spoty dodávají do TV Nova klienti jako uzavřené autorské dílo, není tyto spoty možné bezdůvodně upravovat ani jinak do nich zasahovat, pokud jsou vytvořené v souladu s platnou legislativou a technickými normami. Tato problematika tedy vyžaduje zapojení všech zainteresovaných subjektů, tedy kromě provozovatelů televizního vysílání také zadavatelů a reklamních agentur. Z pohledu TV Nova je tedy mimo jiné nutné, aby došlo k úpravě technických norem tak, aby povinnost regulace hlasitosti dopadala obecně na všechny subjekty, které se podílejí na přípravě a odvysílání reklamních spotů.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+