Více

TV Barrandov slaví 10 měsíců vysílání

[Tisková zpráva] Cíl managementu: průměrný share 2 – 3 % je splněn

Před 10 měsíci, 11. ledna 2009, začala vysílat nová digitální televize Barrandov.Projekt s investicí 1 miliardy korun odstartoval v 11:01 s ambicí dosáhnout v prvním roce průměrného denního share 2 – 3 %, což se týmu vedeném generální ředitelkou Jankou Vozárovou podařilo už v červenci, tedy po půl roce vysílání. TV Barrandov se v českých domácnostech objevila jako nová televize po 15 letech a nabídla plnoformátový program stanovený kompenzační licencí udělenou Radou pro rozhlasové a televizní vysílání. Za prvních 10 měsíců existence TV Barrandov odvysílala 8 560 pořadů vlastní tvorby a akvizice, přičemž dosáhla značných diváckých úspěchů.

V červnu 2009 management TV Barrandov strategicky rozhodl o přistoupení k elektronickému měření sledovanosti formou peoplemetrů a hned v prvním měsíci měření dosáhl výsledku 1,91% průměrného share. V říjnu 2009 průměrný share stoupl na 2,53%, což je o 0,61% více. TV Barrandov se po 5 měsících vysílání stala 2. nejsledovanější televizí v zemi v kategorii „ostatní televize“, v červenci až srpnu 2009 byla číslem 1 v této kategorii a číslem 5 ze všech televizních stanicí. V září byla opět číslem 2 v kategorii „ostatní televize“. (zdroj údajů ATO – Mediaresearch) Vysílání TV Barrandov v současnosti představuje průměrný denní zásah 636 tisíc diváků starších 15 let. Průměrný týdenní zásah TV Barrandov představuje 1,94 milionu diváků starších 15 let. Nárůst lze očekávat s postupem digitalizace: TV Barrandov digitálně vysílá v multiplexu 2, je dosažitelná také přes satelit, kabel i IPTV. Současné pokrytí digitálním signálem TV Barrandov na obyvatele České republiky je 64,74 %.

Nejsilnější diváckou skupinou jsou ženy 45+. TV Barrandov jako jediná z měřených „ostatních” televizí osloví týdně více než milion žen starších 15 let (600 tis. z nich jsou ženy 45+). Ženy v této skupině nejvíce sledovaly speciální díl Talk show Jana Saudka, předpověď počasí a Politickou střelnici Zuzany Bubílkové. Oblíbily si rovněž lifestylový cyklus Pelíšky slavných a bavily je Královny popu. Z hlediska regionů dosahuje TV Barrandov nejvyšších výsledků v Praze a Středních Čechách, kde podle elektronického měření ATO – Mediaresearch dosahuje ratingu až 5,44 %, což srovnatelně odpovídá stanicím s celoplošným pokrytím.

V oblasti akvizice se TV Barrandov vyplatila sázka na českou filmovou a televizní tvorbu: u diváků uspěly klasické české filmy, které se mnohdy na jiných stanicích nevysílaly, nebo divácké jistoty v podobě seriálů Panoptikum města pražského a Třicet případů majora Zemana. Zaujaly rovněž nedělní pravdivé příběhy, evropská filmová tvorba a přírodopisné dokumenty. TV Barrandov odvysílala v české televizní premiéře několik velkofilmů a oscarových hitů jako Rambo IV. a Vicky Cristina Barcelona. U mladších diváků vzbudila pozornost především reality show Pekelná kuchyně a soutěžní pořad Drtivá porážka. Ženy si z akvizice nejvíce oblíbily seriál Sladká Laura, která dosahuje v odpoledním vysílacím čase až 12% share a postupně si získává diváky i ve skupině ženy 25 – 45.

Největší vzestup sledovanosti zaznamenal původní seriál z prostředí ženské věznice Odsouzené, který TV Barrandov koprodukuje s TV Joj. Seriál, vysílaný ve slovenštině a bez velkých mediálních hvězd, dosáhl 26. října 2009 v prime time share 2,65 %, což je o 1,69 % více než při startu prvního dílu. Share Odsouzených se ve skupině 15+ drží nad 2,3 % kontinuálně už třetí týden a je téměř rovnocenný ve skupinách mužů i žen. Celkový obrat z prodeje reklamního prostoru se oproti lednu 2009 zvýšil o 2 811,9 %, meziměsíčně (září/říjen) pak o 100,2 %. TV Barrandov už v březnu musela díky rostoucímu reklamnímu času posunout začátek vysílání, nyní vysílá 21 hodin denně.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+