Více

TELEVIZE VEŘEJNÉ SLUŽBY V DIGITÁLNÍ ÉŘE

[Tisková zpráva] Stálá komise Senátu pro sdělovací prostředky dnes uspořádala diskusní seminář na téma TELEVIZE VEŘEJNÉ SLUŽBY V DIGITÁLNÍ ÉŘE. Cílem semináře bylo přispět k odborné diskusi o pojmu „veřejné služby“ a o tom, jak ji efektivně naplňovat a poskytovat. Z diskuse vyplynuly zejména tyto priority:

  • Definice pojmu „veřejná služba“ musí být dynamická, protože potřeby veřejnosti se spolu s veřejnou objednávkou vyvíjejí. To nelze postihnout statickým ustanovením zákona.
  • Digitalizace přinese větší pluralitu na televizním trhu, a proto je možné, že některé veřejné objednávky budou samovolně uspokojeny v rámci komerčních televizních stanic.
  • Mediální rady by měly hájit zájmy veřejnosti, a proto by měly mít účinnější a efektivnější pravomoci při kontrole řádného naplňování veřejné služby.
  • Nové technologie umožní nový styl řízení České televize. Zažitá představa kamenné televize, kde se přímo veškerý program vyrábí, se stane nemoderní. Prostor se otevře pro nezávislé produkce a jiné platformy.

„Naplnění veřejné služby je závislé na veřejné objednávce, která se v čase mění, na rychlém vývoji technologií a na větší pluralitě digitálního televizního trhu,“ konstatoval při zahájení semináře předseda Stálé komise Senátu pro sdělovací prostředky Jiří Oberfalzer. „Česká televize chce informovat, vzdělávat, ale i bavit – chce být televizí pro všechny,“ uvedl ve svém příspěvku generální ředitel České televize Jiří Janeček. Generální ředitel televize Z1 Martin Mrnka naproti tomu poznamenal, že „v zahraničí existují komerční televize, které vysílají například program pro menšiny.“ „Myslíme si, že základem je princip soutěže na dodávání pořadů externími produkcemi,“ poznamenal předseda Českého filmového a televizního svazu Jan Kraus, když popisoval transparentní systém výroby pořadů televizí veřejné služby. Seminář uzavřela inspirativní diskuse.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+