Více

Český Telecom je připraven k zahájení šíření digitálního vysílání

[Tisková zpráva] (Praha, 16. července 2004) - Český Telecom obdžel od Českého telekomunikačního úřadu licenci pro šíření digitálního vysílání.

Český telekomunikační úřad (ČTU) přidělil ČESKÉMU TELECOMU kmitočtové rozsahy potřebné pro zahájení komerčního šíření pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T (Digital Video Broadcasting-Terrestrial).

Rozhodnutí ČTU a udělení licence je významným krokem k rozvoji poskytování služby digitální televize v České Republice, uvedl Roman Stupka, výkonný ředitel pro prodej a člen představenstva ČESKÉHO TELECOMU. Výstavbu sítě tak můžeme zahájit v nejbližších měsících a po uzavření dohod s dodavateli obsahu disponujících příslušnou licencí budeme již plně připraveni spustit komerční provoz , doplnil Roman Stupka.

ČESKÝ TELECOM bude v první etapě přidělenými kmitočty pokrývat televizním digitálním signálem oblasti Prahy, Brna, Českých Budějovic, Plzeně, Karlových Varů, Ústí nad Labem, Liberce, Hradce Králové, Pardubic a Olomouce. V mnoha případech signál přesáhne hranice uvedených lokalit. Podle aktuálních informací by mělo do dvou let dojít k mezinárodní koordinaci kmitočtů, která povede k postupnému udílení dalších frekvenčních pásem pro celoplošné pokrytí.

Licence obdržená dnes opravňuje ČESKÝ TELECOM zajišťovat službu šíření digitálního televizního signálu (DVB-T) na komerční bázi pro držitele příslušných licencí. Povolení k pilotnímu provozu, které získal ČESKÝ TELECOM od ČTU 29. 4. 2004, slouží k ověření technických a komerčních aspektů spojených s vysíláním ještě před plošnou distribucí signálu.

Hlavním požadavkem je plné zabezpečení služeb nejvyšší kvality příjmu v městských aglomeracích. ČESKÝ TELECOM má již zkušenosti z provozování digitální distribuční sítě pro Českou televizi a z laboratorního vysílání.

Mezi největší výhody digitální televize patří vynikající kvalita zvuku a obrazu, větší počet kanálů a ve spojení se službami ČESKÉHO TELECOMU především interaktivní aktivity, jako je například on-line sázení, video on demand, hry, chat, interaktivní reklama, e-mail, SMS a možnost mobilního příjmu.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+